Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

STOCK ZA ABV 2025. Ovaj tim kreirao je Pelinovu i preporodio Stockove brendove u regiji

Uspon Stocka na hrvatskom tržištu možemo pratiti kroz posljednjih nekoliko godina restrukturiranja grupacije, posebno na našem tržištu. Osim sve zanimljivijeg portfelja koji doista sjajno uravnotežuje tradiciju i visoko etablirane brandove poput Stocka i Jim Bema, Stock se sve više ciljano okreće potrebama jasno definiranog okruženja.

BESPLATNO DOWNLOADAJTE ABV 2025.

Projekt Pelinove u rastućem trendu pelinkovaca precizno je pogodio nišu. S druge strane, ready-to-drink izdanja u limenkama kojih je danas njihovu u portfelju osam, a prije svega Stock Cola, piće duboko ukorijenjeno u navike konzumenata cijele regije, uspješno odgovaraju na trendove i novu stvarnost u svijetu jakih pića.

Stockov ambasador Hrvoje Rihtarić

Dodatni iskorak Stock Grupa je napravila ekstenzijama poznatih brandova usklađenima s trendovima, poput Limoncè Aperitiva. Stock na hrvatskom tržištu svoj brend gradi jasnije i s preciznijim targetiranjem nego ikada. Činjenica da je osnivač Stocka, Lionello Stock, zapravo rođeni Splićanin iz jedne od najvažnijih dalmatinskih obitelji 19. stoljeća, sjajno se uklapa u njihovu regionalnu strategiju. 

LIMONCÈ

Konceptualna vizija limoncella za 21. stoljeće

Limoncè je jedan od najpoznatijih brendova limoncella i najprodavaniji limoncello na svijetu. Da bismo shvatili važnost tog statusa, moramo prije svega biti svjesni što je limoncello i koji značaj cijela kategorija limoncella ima danas.

Likeri od limuna veliki su tržišni hit. Ne prolazni trend, nego ponovno otkrivena vrijednost koja postaje dio suvremene kulture pića. Limoncello je kao fenomen sličan pelinkovcu, i oba su izrazito značajna upravo za hrvatsku scenu jakih pića. 

Kao danas u Hrvatskoj gotovo da nema ambicioznijeg destilera koji nije proizveo svoj pelinkovac ili neku njegovu varijaciju, moguće je da ćemo uskoro moći reći i za limoncello. Limoncello se proizvodi širom svijeta, a trend, naravno, predvodi moćna talijanska crafterska scena. 

Limoncello je dio talijanske kulturne genetike, posebno zapadne talijanske obale i otoka. Za proizvodnju limoncella, koji je nastao prije stotinjak godina negdje između Caprija i Sicilije, 

presudna je specifična vrsta limuna. Limoncello nije geografski određen, njegov autentičnost proizlazi iz sirovine, sorte i kvalitete limuna, točnije od autohtonih Sorrento i Sfusato limuna. Sorrento limuni, poznati i kao Massa ili Ovale, srednje su veličine, umjereno debele kore i naglašeno visokih kiselina, dok su Sfusato (Femminello, Amalfitano) veliki su, teški oko 200 grama i prepuin soka, specifičnog duguljastog oblika po kojem su nazvani il fuso, vreteno. Sfusato ima osjetno niže kiseline od Sorrenta, ali i svih ostalih sorti limuna, mogu se jesti i svježi, poput jabuke.  Njihov glavni adut je, međutim, kora, prepuna prepunu eteričnih ulja.

Upravo ta raskošna eterična ulja iz kore limuna osnova su limoncella, a njihovu koncentraciju određuje vrijeme berbe. Stabla limuna rađaju od kraja ožujka sve do kraja listopada. Najobilnije berbe su u travnju, no s približavanjem kraju berbe urod pada, pa raste aromatska koncentracija ulja a sočnost postaje izraženija. 

Tradicionalno se limoncello proizvodi samo od četiri sastojka: kore limuna, čistog neutralnog alkohola, šećera i vode. Kora se guli i čisti od gorke spužvaste ovojnice, namače, infuzira u neutralnom alkoholu pa procjeđuje i filtrira kako bi se dobila tinktura. Visokoalkoholna tinktura koncentriranih aroma razblažuje se pročišćenom vodom i zaslađuje kako bi se dobio konačni proizvod – limoncello.

Sa svjetskom je tržištu sve više limoncella, od malih crafterskih do velikih industrijskih brandova. U tom oceanu nije lako isplivati kao prepoznatljivi brand. A Limoncè je jedan od najprepoznatljivijih. Najprodavaniji limoncello na svijetu i najprodavaniji limoncello u matičnoj Italiji.  

Klasični Limoncè ima odmjerene kiseline, ali dovoljno prisutne da znate da pijete autentični limoncello, uz uljastu teksturu i vrlo čvrsto tijelo s 25% alkoholne jakosti. Bogate arome zrelih sicilijanskih limuna upotpunjuju note dunje i vanilije.

Kad je uvrstio Limoncè u svoj portfelj, Stock je napravio pomalo neočekivan iskorak, tržišno posve logičan, ali hrabar i riskantan. Odlučio je napraviti Limoncè Aperitivo, modernu, trendovsku ekstenziju Limoncèa, brenda koji 35 godina drži vodeću poziciju na tržištu, benda koji je postao sinonim za klasični limoncello.  Suprotno skepsi nekih promatrača, Limoncè Aperitivo pokazao se kao jedan od najbolje promišljenih poteza na sceni voćnih likera. Stock Grupa vodila se jasnom tržišnom logikom: limoncello, a napose Limoncè, masovno se pije u spritzevima. Spritzevi već su godinama najprodavaniji kokteli,  zbog jednostavnosti spravljanja, svježine, ali i širokog potencijala za bogate i kompleksne aromatske kombinacije. Drugi trend koji su ozbiljno shvatili bila je sve veća potražnja za niskoalkoholnim pićima i koktelima. Ta dva trenda, koji doslovno kreiraju novu stvarnost u industriji jakih pića, definirala su 

LIMONCÈ APERITIVO

Limoncè Aperitivo je autentični limoncello ali nije klasični liker. On je napravljen za lagane i svježe spritzeve, ciljana jakost mudro je postavljena na 14,8% alk./vol., točno uz rub kategorije jakih pića, čiji je minimum 15% alk. Limoncè Aperitivo je, dakle, aperitivno piće, svojevrsni niskoalkoholni liker koji je sačuvao sve arome i teksturu klasičnog Limoncè limoncella na znatno manjem postotku alkohola. 

Limoncè Aperitivo  spravlja se isključivo od 100% sicilijanskih Femminello (sfusato) limuna kasne listopadske berbe, kako bi se naglasile koncentrirane arome i 30 posto veća sočnost. Ne sadrži nikakve konzervanse, umjetna bojila ni umjetne arome. Dodatni benefit je i 33 posto manje dodanog šećera u odnosu na klasični Limoncè, što je omogućeno manjim udjelom alkohola. Niži udio šećera znači i manju kalorijsku vrijednost, još jedan izuzetno važan element za današnje preferencije kupaca. 

S niskim alkoholom, sniženom slatkoćom i potpuno prirodnim sastojcima, Limoncé Aperitivo dokazao je da se kategorija limoncella može uspješno redefinirati i postati još relevantnija u budućnosti. 

Limoncé Spritz

  • 60 ml Limoncé Aperitiva
  • 90 ml prosecca
  • 30 ml gazirane mineralne vode
  • Garnish: sušeni limun

Veliku čašu s nogicom napunite ledom, ulijte Limoncé Aperitivo, prosecco i mineralnu vodu, kratko promiješajte i ukrasite sušenim  limunom.

PELINOVA

Pelinkovac koji se u godinu dana pozicionirao u regionalni vrh

Još smo prošle godine pisali o fenomenu pelinkovca i Pelinovi koja se pojavila na samom vrhunscu interesa za pelinkovce. No veliki hype, pokazalo se više puta, proizvođačima ne jamči automatski uspjeh. Sam tajming nije dovoljan. Osim toga, manji craft proizvođači na tržište ulaze donekle bezbolnije. Veliki proizvođač nema mogućnost 

Crafter ima donekle prednost poslovno ‘bezbolnijeg’ ulaska na tržište. Veliki proizvođač nema mogućnost pokušaja i pogrešaka, već zbog velikog kapaciteta proizvodnje. 

Ulazak Stocka na tržište pelinkovaca s novim brendom Pelinovom, morao je biti konkretan, jasan i beskompromisan. Stock je uspio u potpunosti. Štoviše, cijeli projekt Pelinove uspjeh je lokalnog, hrvatskog Stockova teama koji je Pelinovu razvio doslovno od nule. Pelinova je Stockov pelinkovac stvoren lokalno, za lokalne potrošače u punom smislu tog izraza. Pelinova je danas jedan od najbolje pozicioniranih pelinkovaca na tržištu. U sigurno najznačajnijoj kategoriji jakih alkoholnih pića u regiji, istakla se kvalitetom, inovativnom formulacijom i brendingom.  

Pelinkovac je jedno od hrvatskih nacionalnih pića, liker višestoljetne povijesti, sa širokom publikom koja ima čvrste, čak i regionalne preferencije. Dobro se zna koji se pelinkovac pije u Zagrebu, koji u Rovinju, a koji primjerice u Zadru. Publika ima favorite i jasnu ideju o tome što bi pelinkovac trebao biti. Tako čvrsto definirane preferencije izazov su za novi brend pelinkovca, jer ih često prate i predrasude. A takvi se izazovi rješavaju kreativnošću.  

Stock je Pelinovu pozicionirao na temelju vrlo relanih procjena i očekivanja. Pelinova se obraća urbanijoj publici, osvještenoj, zrelijoj ali dovoljno znatiželjnoj da posegne za nečim novim. Ta novost je, naravno, morala biti i novitet; drukčiji, inovativniji pelinkovac koji će donijeti nešto novo na tržište i odmah biti prepoznat. 

Taj prepoznatljivi odmak napravili su odlukom da pelinkovcu dodaju bergamot, veličanstveni citrus s talijanskog juga. Bergamot naranča, hibrid limuna i gorkih naranči s talijanskog juga, Pelinovi je dao novu dimenziju gorčine i posve autentičan aromatski profil.

Bergamot je cijenjen u industriji parfema kao poveznica bouqueta u kombinaciji s drugim aromama. Tu je ulogu u Pelinovi odigrao sjajno, poštujući tradicionalni profil herbalne floralnosti biljke pelin.

Brand Pelinova povezao je tradicionalne i prepoznatljive karakteristike pelinkovca s inovativnim aromatskim profilima atraktivnima njenoj ciljanoj publici. Nijedan pelinkovac nije tako uspješno i precizno proširio granice kategorije prema lifestyleu a da pritom ostane posve dosljedan tradiciji i regionalnoj kulturi pelinkovca.  

Ne čudi da je Pelinova gotovo odmah izborila mjesto na koktel kartama značajnijih hrvatskih barova. Mule, spritz ili miksevi s tonicima koje potpisuju neki od najvažnijih domaćih barmena, dali su joj zaslužen vjetar u leđa. 

Tehnološki, Stock je Pelinovu osmislio kao spoj dva odvojena macerata, voćnog i herbalnog. Filtracija slijedi tek na već gotovoj kupaži i to prije svega zbog bazičnog uklanjanja uklanjanja suhe tvari, ostataka bilja. Takav pristup odvojene maceracije i filtracije nakon kupažiranja, uz sjajan efekt bergamota, odlično balansiraju gorčinu pelina, podižući pritom ukupnu herbalnu kompleksnost. Kako smo već nekoliko puta zaključili Pelinova je: Pelinkovac With A Twist. 

JIM BEAM

Najprodavaniji bourbon i legendarni svjetski brand

Foto/Mario Kučera

Podatak da je neki proizvod najprodavaniji sam po sebi ne mora puno značiti. Uvijek možete postaviti pitanje po kojem mjerilu je nešto naprodavanije. Ali kad govorimo o globalnim kriterijima, o vrlo jednostavnom mjerilu ukupno prodanih proizvoda u svijetu, stvari su malo drugačije.  Jim Beam je već godinama po prodaji vodeći World Whisk(e)y na svjetskom tržištu.

Što to konkretno znači? The Spirits Business, najznačajniji web portal za pića i barsku kulturu, redovito objavljuje top liste najvećih svjetskih proizvođača jakih alkoholnih pića. Kriterij je ukupna prodaja u proteklih godinu dana, bez dodatnih podkriterija. Whiskey dijele na tri kategorije: škotski, indijski i svjetski, posve ispravno.

Svjetski whisky (World Whisky) obuhvaća sve ostale, od američkih bourbona i irskih blendova do japanskih single maltova, dakle cijeli svijet. Jim Beam zadnjih je pet godina apsolutni predvodnik kategorije World Whisk(e)y, s godišnjom prodajom od oko 155 milijuna litara odnosno 220 milijuna boca.  Stoga je i najprodavaniji bourbon i najprodavaniji američki whiskey općenito. Jim Beam brand danas je u vlasništvu jedne od najvećih svjetskih kompanija jakih pića, Suntory Global Spirits i najvažniji dio njihova portfelja.

Povijest branda seže na kraj 18. stoljeća u vrijeme nastanka Sjedinjenih Američkih Država. Njemački imigrant Johannes Böhm, promijenio je ime u Jacob Beam i počeo proizvoditi kukuruzni whiskey, koji će postati slavni američki bourbon.

James Bouregard Beam obnovio je  destileriju nakon Prohibicije i naziv branda promijenio u nama poznati Jim Beam. Novoobnovljena destilerija u Clermontu u državi Kentucky i danas je sjedište Jim Beama.  Danas je proizvodnja proširena na četiri velike destilerije u Clermontu, Bostonu i Frankfortu, sve naravno u Kentuckyju, slavnoj bourbonskoj državi.

Uz osnovni Jim Beam bourbon i njegove varijacije, proizvode niz visoko cijenjenih small batch brandova bourbona: Booker’s, Baker’s, Basil Hayden’s i Knob Creek. Kao i za svaki bourbon, bazu čini mješavina žitarica u kojoj je najmanje 51 posto kukuruza. Točan omjer mješavine u Jim Beamu je tajan, ali znamo da ima oko 77% kukuruza, dok ostatak čine raž i ječmeni slad.

Nakon destilacije, svježi spirit dozrijeva u novim hrastovim bačvama paljenima 45 sekundi na 1.400 stupnjeva, čime se na dužicama stvara sloj ugljena i aktiviraju šećeri iz drveta. Taj, najviši intenzitet paljenja, naziva se Alligator char jer nakon paljenja površina bačve izgleda kao aligatorova koža. Svi Jim Beam bourboni dozrijevaju najmanje četiri godine, dvostruko dulje od zakonskog minimuma za kategoriju Straight Bourbon.

Jim Beam je legendarni bourbon, jedna od ikona američke kulture i najprodavaniji World Whisky na svijetu. Brand koji je pristupom i identitetom duboko ukorijenjen u tradiciju, ali prati sve suvremene trendove, uz istinsko poštovanje višestoljetnog naslijeđa. Jim Beam je jedan od rijetkih brandova whiskeya koji koji bilježi globalni rast i koji je u proteklih nekoliko godina srušio vlastiti povijesni rekord prodaje. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.