Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

ABV 2025. Ovo je novi Wise Grus

Wise Grus više definitivno nije ‘novo ime’ na hrvatskoj sceni jakih pića. Daruvarska destilerija pozicionirala se kao jedan od najprepoznatljivijih brandova voćnih rakija i likera, a između ostaloga i kao izuzetno nagrađivan u svom relativno kratkom radnom vijeku. Uz to, jedan od rjeđih brandova na našoj sceni sa strategijom vlastitih, specijaliziranih trgovina.

BESPLATNO DOWNLOADAJTE ABV 2025.

Bez sumnje Wise Grus danas pripada vodećim destilerijama hrvatskog novog vala. Obiteljska destilerija koju predvode bračni par Dora i Goran Kovačić uz to je i proizvodnim kapacitetima jedna od najvećih u Hrvatskoj. Respektabilnim volumenima Wise Grus u samom je vrhu neovisnih (craft) proizvođača.

Možda malo neobično, ali krenut ćemo od kraja. Kakav je status Wise Grus branda danas, prije svega u kontekstu publike, konzumenata?

Danas je Wise Grus jedan od najzapaženijih i najnagrađivanijih hrvatskih premium brndova jakih alkoholnih pića. Iako smo relativno mladi, u kratkom smo vremenu osvojili brojne nagrade na međunarodnim natjecanjima, što nam je dalo dodatni vjetar u leđa i izgradilo snažno povjerenje među ljudima.

Za naše konzumente Wise Grus nije samo rakija – to je iskustvo. Ljudi prepoznaju trud koji ulažemo, lokalne sastojke, ručni rad i, naravno, kvalitetu koja se osjeti u svakoj čaši. Zato nas i veseli što potražnja raste kako kod nas, tako i na međunarodnim tržištima.

Osnivači Wise Grusa Dora i Goran Kovačić

Trudimo se širiti našu priču ne samo kroz retail, gdje nas sve više ljudi može pronaći u trgovinama, već i u horeca sektoru, gdje surađujemo s restoranima, barovima i hotelima. To nam daje dodatnu motivaciju jer znamo da naš trud i kvaliteta dopiru do sve šire publike i različitih okruženja. Sve to za nas znači da smo na pravom putu – gradimo brand u koji vjerujemo i koji ljudi vole, a mi smo sretni što smo dio njihove priče.

Svi smo svjesni rasta cijena, a pogotovo u proizvodnji. Kako se nosite s cijenama finalnih proizvoda i koliko se to reflektira na poslovne rezultate?

Iskreno, rast cijena je izazov s kojim se susrećemo kao i svi u industriji. Ponekad zna biti frustrirajuće jer uvijek želimo ponuditi najbolje, a s druge strane troškovi stalno rastu. No, za nas je najvažnije da ne žrtvujemo kvalitetu – to je ono što nas definira i zbog čega ljudi vole Wise Grus.

S druge strane, trudimo se biti što pametniji u upravljanju troškovima, pronalazimo načine kako optimizirati procese i održavati dobru suradnju s našim dobavljačima. Ponekad to znači da moramo prilagoditi cijene, ali uvijek nastojimo da to bude transparentno i opravdano. Sve u svemu, te promjene se naravno odražavaju na poslovanje, ali vjerujem da će nam upravo ova 

Ako usporedimo ovo vrijeme prošle godine i danas, koliko toga se promijenilo u godinu dana?

U godinu dana promijenilo se jako puno, i to u pozitivnom smislu. I dalje ostajemo vjerni onome što nas je definiralo od početka – kvaliteti sastojaka i autentičnom procesu proizvodnje – ali istovremeno radimo veliki iskorak u razvoju branda i poslovanja.

Povećali smo broj zaposlenih, što nam omogućuje veću efikasnost i kreativnost, uložili smo u još jedan kotao Muller aromat, kupili smo dodatnih inox tankova kao i 100 hrastovih bačvi za odležavanje rakije, a cijeli brand trenutno dižemo na višu razinu. 

Što konkretno znači to podizanje na višu razinu?

U fazi smo izrade krovnog branda i strukturiranja podbrandova. Riječ je dakle o posve novoj razvojnoj fazi i novom, unaprijeđenom identitetu. Wise Grus će tako postati jedan od podbrandova, fokusiran na rakije i likere. U suradnji s agencijom Fabular razvili smo personalizirane boce i nove etikete koje dodatno ističu identitet proizvoda. Osim toga, uskoro izlazimo na tržište i s vinima – kao zasebnim brandom, te s votkom i ginovima – koji će činiti treći brand u našoj strukturi. Krovni brand nosit će priču Daruvarskog kraja, a svaki podbrand ispričat će svoju autentičnu priču. Detalje otkrivamo uskoro – ali možemo reći da nas čeka jako uzbudljivo razdoblje.

Primjećujete li na vašem slučaju globalni trend sve veće suzdržanosti publike, posebno mlađe, prema jakim pićima?

Primjećujemo globalni trend veće suzdržanosti, posebno te mlađe generacije, prema jakim alkoholnim pićima u čistom obliku. Oni danas piju rjeđe, ali traže kvalitetu, nove okuse i novo iskustvo – kroz koktele, RTD, proizvode s nižim udjelom alkohola. Mladi kupci pritom očekuju više od samog proizvoda – važna im je priča branda, dizajn i održivost. Upravo zato vjerujemo da se rakije i likeri mogu odlično pozicionirati kroz koktel kulturu, inovativnu ambalažu i jasnu autentičnu priču, čemu mi posvećujemo veliku pažnju.

Razmišljate li ozbiljnije o niskoalkoholnim proizvodima?

Iako smo svjesni globalnih trendova, kod nas zasad ne primjećujemo pad interesa za jaka pića. Zbog toga trenutno ne planiramo razvoj niskoalkoholnih proizvoda.

Primjetan je i sve veći ulazak Wise Grus branda u proizvodnju likera.

Da, točno. Danas u portfelju imamo pet likera – višnjevac, borovničku, teranino, medicu i viljamovac, kao i dva Pelinkovca – klasični Gorki i Ginko, naš biljni liker s modernim twistom. Riječ je o osnovnim likerima koje tržište prepoznaje, traži i koji su duboko ukorijenjeni u našoj tradiciji.

Još u početnoj fazi izlaska Wise Grus branda na tržište, dok smo obilazili teren s rakijama, u direktnoj komunikaciji s potrošačima i partnerima uočili smo jasnu potrebu za ovakvim proizvodima. Njihovo uvrštavanje u portfelj bio je prirodan korak i, zapravo, neizbježan.

Na taj smo način zaokružili jednu cjelinu – ponudu proizvoda koji pokrivaju različite ukuse, navike i prigode. Time ne samo da širimo našu prisutnost na tržištu, nego i dodatno naglašavamo ono što želimo komunicirati kroz cijeli brand: poštovanje prema tradiciji, ali s modernim pristupom i vrhunskom izvedbom.

Kada se vratimo na početak Wise Grusa, fokus su prije svega bile voćne rakije.

Tako je, i to se nije promijenilo. Fokus nam je i dalje na voćnim rakijama – to je osnova svega što radimo i srž identiteta branda Wise Grus. Od samog početka želimo raditi rakije vrhunske kvalitete, koristeći najbolje voće i kontroliran proces destilacije.

Dakle, ostajete i dalje vjerni rakijama kao osnovnom identitetu branda?

Da, Wise Grus i dalje ostaje posvećen upravo rakijama i likerima. To je temelj na kojem je sve počelo i ono što Wise Grus predstavlja unutar šireg branda koji trenutno razvijamo. Rakije su naš početak, naša specijalnost i ono po čemu smo prepoznatljivi, a likeri su logičan nastavak te priče. Voćne rakije ostaju naš temelj i ono po čemu nas tržište prepoznaje. To nije samo proizvod – to je ono što Wise Grus jest. Taj identitet ostaje snažno prisutan i dalje.

Ono što nas posebno zanima u pravo u profesionalnom i poslovnom kontekstu jeste li prvo osmislili Wise Grus pa krenuli u definiranje destilerije ili je bilo obratno?

Rakija se u našem dvorištu uvijek pekla, naravno u manjim količinama i više iz tradicije i obiteljske ljubavi prema tome. Međutim, prelazak na ozbiljniju proizvodnju i povećanje kapaciteta odvijao se paralelno s gradnjom branda Wise Grus. Nismo željeli izaći na tržište na bilo koji način, već smo od početka imali jasnu viziju – željeli smo predstaviti pravi brand i pravu rakiju. To je zahtijevalo vrijeme, jer proizvodnja rakije nije instant proces – tu su fermentacija, destilacija, odležavanje, što sve traje i oblikuje konačni proizvod. U isto vrijeme, gradnja vizualnog identiteta i same priče branda također je tražila pažnju i vrijeme. Tako je razvoj proizvoda i branda išao paralelno, jedan proces nadopunjavao je drugi, a to nam je omogućilo da na tržište izađemo snažni i prepoznatljivi.

Wise Grus je, to moramo naglasiti, jedna od kapacitetom većih neovisnih ili crafterskih destilerija u Hrvatskoj.

Da, to je točno i vrlo smo ponosni na to. Kao jedna od većih neovisnih craft destilerija u Hrvatskoj, imamo dovoljno kapaciteta da odgovorimo na rastuću potražnju, ali istovremeno zadržavamo kontrolu nad kvalitetom i procesima proizvodnje. Naša veličina nam omogućuje da budemo agilni i inovativni, dok istovremeno čuvamo pažnju na detalje i autentičnost, što je vrlo važan balans u craft destilerijskoj industriji. To nas stavlja u povoljnu poziciju da širimo ponudu i ulažemo u razvoj branda, a da pri tome ne izgubimo ono što nas razlikuje – kvalitetu i osobni pristup.

Planirate li dodatno širenje?

Trenutni kapacitet proizvodnje rakija iznosi 200.000 litara, što nam u ovom trenutku u potpunosti zadovoljava potrebe te ne planiramo njegovo proširenje. Kada je riječ o likerima i pelinkovcima, kapaciteti se prilagođavaju sukladno tržišnim zahtjevima. Za te kategorije nemamo strogo definiran proizvodni limit, pa ćemo kapacitete nastaviti povećavati u skladu s rastom potražnje.

I portfelj etiketa je sada već doista širok, da slikovito kažemo ozbiljan.

Točno, slažemo se s time – naš portfelj danas pokriva širok spektar proizvoda i etiketa, što pokazuje našu ozbiljnost i posvećenost razvoju. Kroz razne likere, rakije, a uskoro i vina, ginove i votku, trudimo se ponuditi raznovrsnost koja zadovoljava različite ukuse i potrebe tržišta. Svaka etiketa i proizvod imaju svoju priču i identitet, a sve zajedno tvore zaokruženu i kvalitetnu ponudu koja reflektira naš brand i vrijednosti kojima težimo.

Doista veliku pažnju ulažete i u direktan kontakt s publikom, kupcima. Wise Grus je jedan od rijetkih domaćih brandova koji ima svoje specijalizirane shopove.

Iznimno nam je važan direktan kontakt s kupcima jer vjerujemo da je upravo taj odnos ključan za razumijevanje njihovih želja i potreba. Imati vlastite specijalizirane shopove nam omogućuje da pružimo potpuno iskustvo branda – od predstavljanja proizvoda do edukacije i personalizirane usluge. Taj pristup nam pomaže u izgradnji dugoročnih odnosa i jačanju povjerenja, što je u današnjem tržištu neprocjenjivo. Ujedno, omogućuje nam brzu povratnu informaciju i prilagođavanje ponude. Uskoro planiramo i proširenje naše maloprodajne mreže, no o detaljima ćemo uskoro.

Postoji li prema vašem mišljenju, ali i dosadašnjem iskustvu, usporedba važnosti kvalitete i marketinga za uspjeh jednog branda jakih alkoholnih pića? 

Mislimo da su kvaliteta i marketing dvije strane iste medalje i da obje igraju ključnu ulogu u uspjehu branda. Kvaliteta je temelj – bez nje nema ni dugoročnog povjerenja ni zadovoljnih kupaca. Proizvod mora biti vrhunski, jer danas potrošači brzo prepoznaju što je dobro, a što nije. S druge strane, čak i najbolji proizvod treba doći do ljudi na pravi način. Marketing je tu da ispriča priču, prenese vrijednosti branda i stvori emocionalnu povezanost s publikom. Dobar marketing otvara vrata, privlači pažnju i gradi prepoznatljivost.

Iz našeg iskustva, kombinacija obje komponente – vrhunske kvalitete i iskrenog, autentičnog marketinga – je ono što nas je dovelo do pozicije na kojoj smo danas. Bez kvalitete nema dugoročnog uspjeha, a bez marketinga proizvod može ostati neprimijećen. Zato pažljivo njegujemo oba aspekta.

Tome u prilog svakako idu i osvojene međunarodne nagrade.

Apsolutno! Međunarodne nagrade za nas su važan pokazatelj kvalitete i potvrda našeg rada. Do sada smo osvojili čak 57 priznanja, u 2025. godini na London Spirits Competitionu osvojili smo 4 srebrne medalje, dok smo na prestižnom San Francisco World Spirits Competitionu osvojili 2 zlata i 2 srebra.

Volimo na natjecanja slati naše novije proizvode kako bismo provjerili gdje smo na našem putu i kako bismo dobili vrijednu povratnu informaciju. Iako nagrade nisu primarni cilj, nama služe kao važan alat za potvrdu kvalitete i učinkovit način komunikacije s tržištem. 

Koliko su vam te nagrade pomogle ili dodale vrijednost u poslovnom kontekstu?

Svakom ozbiljnom proizvođaču nagrade nisu samo trofeji – one su važan pokazatelj kvalitete i prepoznatljivosti naših proizvoda na međunarodnoj razini. One nam pomažu u izgradnji povjerenja kod publike jer potrošači danas traže potvrde da kupuju vrhunski proizvod. Ujedno, nagrade su i snažan alat u marketingu – otvaraju nam vrata prema novim tržištima i partnerima, dajući nam kredibilitet i dodatni razlog za ponos u komunikaciji s kupcima.

Sve to zajedno nam pomaže da Wise Grus postane brand koji ljudi prepoznaju i kojem vjeruju, bilo da se radi o domaćem ili međunarodnom tržištu. Nagrade su za nas potvrda da je naš trud prepoznat i cijenjen i motivacija da nastavimo dizati ljestvicu još više.

Kada bi objedinili sve o čemu smo do sada razgovarali, kako biste ukratko opisali ili prezentirali Wise Grus kao brand?

Wise Grus je naš ponos i naša strast – više od branda, to je naša priča utkane u svaku bocu rakije i likera. Za nas je svaki proizvod rezultat ljubavi prema tradiciji, ali i želje da ljudima pružimo nešto posebno, autentično i nezaboravno. Kad netko kuša Wise Grus, mi želimo da osjeti naš trud, naš dom i našu predanost kvaliteti. To je brand koji nam je blizak i kojem vjerujemo – i vjerujemo da će se i naši potrošači s njim povezati na isti način.

I za kraj jedno prilično generičko, ali u vašem slučaju, vrlo jasnog planiranja i vizije od samog početka, čini nam se posve logično pitanje. Kako vidite Wise Grus u budućnosti?

Vidimo Wise Grus kao snažan, prepoznatljiv i autentičan brand na europskoj i svjetskoj sceni – sinonim za vrhunsku rakiju i likere, ali i kao dio šire priče koja izlazi izvan same boce. Gradimo ga s istom strašću kojom smo i krenuli, uz vjeru da kvaliteta, identitet i iskreno iskustvo uvijek govore najviše.

Vjerujemo da Wise Grus ima mjesto među vodećim europskim craft brandovima, ali isto tako vjerujemo da zajedno s domaćom scenom – i uz zdravu konkurenciju – možemo vratiti rakiji ono što joj pripada: status autentičnog, ponosnog dijela hrvatskog identiteta.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.