
Hrvatska scena jakih pića u proteklih je pet godina doslovno eksplodirala. Do 2020. godine u hrvatskim su kafićima i barovima, uz tek poneke iznimke, dominirale loše rakije, još gori likeri i industrijska uvozna pića. Onda je došlo do revolucije, jednako vrijedne kao revolucija u proizvodnji vina koja se Hrvatskoj dogodila početkom dvijetisućitih.
Hrvatska vinska revolucija dovela je našu vinsku industriju među kvalitativno najbolje kad je riječ o malim europskim vinskim zemljama. A hrvatska destilerska revolucija, koja upravo traje, dovodi naše ginove, likere, rakije i whiskeye na ozbiljnu svjetsku razinu, o čemu govore i brojne nagrade s prestižnih svjetskih destilerskih natjecanja.
Istodobno, veliki hrvatski distributeri stranih žestokih pića drastično su podigli kriterije, pa danas u Hrvatskoj možete kupiti većinu najvažnijih svjetskih brendova, kao i posve kuriozitetna, iznimno rijetka i opravdano skupa pića poput konjaka Château de Beaulon iz davne 1988. godine.
Industrija koja se temelji na jakim pićima, bilo da se radi o niskoalkoholnim RTD izdanjima, slabijim ili žešćim likerima ili klasičnim destilatima, ovisi o snazi brenda. Destilati se gotovo nikad ne mogu osloniti na renome pojedine berbe, što je jedan od glavnih prodajnih alata u vinskoj industriji. Destilati se vrlo rijetko, osim u slučajevima konjaka i mezcala, mogu oslanjati na terroir: teško ćete prodati terroirski gin ili terroirsku votku. Industrija destilata mora se oslanjati na snagu brenda, jer precizno i točno brendiranje jakih pića osigurava položaj na tržištu.
Novi ABV, destilerski leksikon Kulta Plave Kamenice, istražuje baš značaj snage brenda u industriji jakih pića. Novi ABV izlazi u ponedjeljak navečer 25. kolovoza, na više od 150 stranica u PDF-u. Novi, treći ABV, u kojem sudjeluju gotovo svi najvažniji hrvatski destileri i distributeri, moći će se listati na stranici Kulta Plave Kamenice i besplatno preuzeti s naše stranice.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.