“Imam dojam da su klubovi postali poluprazni. Ako nisu poluprazni, u njima se drastično manje pije, barem kad je riječ o skupim pićima,” pričao nam je jučer predstavnik jednog velikog hrvatskog distributera destilata i vina. “Mi sada prodajemo bitno više pića privatnim, pojedinačnim kupcima nego klubovima i barovima,” nastavio je. “U zadnje su se dvije godine, a posebno unatrag par mjeseci, potrošačke navike drastično promijenile.
Mladi ljudi sada se puno više druže po stanovima. Štoviše, unajmljuju apartmane u kojima se okupljaju i masovno naručuju naša pića, kao i pića drugih distributera. Kombiji distributerskih tvrtki petkom i subotom razvoze više pića na privatne adrese nego u klubove i barove. Pa se tako distributeri sada moraju okrenuti privatnim, pojedinačnim kupcima, koji su nam postali najvažniji tržišni segment.”
Vlasnik jednog od najpopularnijih zagrebačkih klubova potvrdio nam je da je potrošnja skupih pića drastično pala: “Mi nismo prazni, dapače petkom i subotom smo prepuni. Ali već pola godine ili nešto dulje, gosti sve manje troše. Pada potrošnja šampanjca, kao i premium destilata. Očito je da je potrebna korekcija cijena prema dolje,” smatra vlasnik uspješnog zagrebačkog kluba. Promjena potrošačkih navika, što u ovom slučaju znači više druženja kod kuće ili u unajmljenim apartmanima, a manje provoda u klubovima, svakako je važan faktor u preusmjeravanju glavnih točaka prodaje premium pića. No, najvažniji su faktor definitivno cijene, koje su u hrvatskim klubovima nerazumne. Uzmimo za primjer preuređenu Khalu u Kaptol Centru, koja sada izvrsno izgleda i pred kojom se vikendima stvaraju gužve. Cijene hrane u Khali vrlo su korektne. Nigiri s masnom tunom košta pet i pol eura, a gyoze, dim sum i spring rolls desetak eura.
Cijene hrvatskih vina također su prijateljske: izvrsna Galićeva Graševina košta 38 eura ili manje od šest eura za čašu. Ali cijene luksuznih pića iritantno su visoke. Butelja šampanjca Billecart Salmon Brut Reserve košta 235 eura, što je presmiješno. Brut Reserve je početni Billecartov šampanjac. U baru pariškog hotela Bristol, gdje noćenje na današnji datum košta 2190 eura, butelje svih početnih non-vintage šampanjaca koštaju između 175 i 190 eura. Svatko tko u Zagrebu želi biti skuplji od jednog od najluksuznijih hotela na svijetu izgubio je dodir sa stvarnošću i ozbiljno podcjenjuje inteligenciju svojih gostiju. Nadalje, ovdje moramo ponoviti da isti taj šampanjac, Billecart Salmon, u opatijskom five-star hotelu Navis košta stotinjak eura. Znamo da Navis i Khala kupuju šampanjce od istog dobavljača. Kako se onda stvorila razlika u cijeni od čak 135 eura? Više godina upozoravamo na apsurdne cijene pića u hrvatskim klubovima i nekim barovima i restoranima. Rezultati takve politike cijena sve su vidljiviji. Ljudi dobra pića sada piju kod kuće.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.