Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Titov Galeb najpromašenija je hrvatska turistička investicija. Obnova je koštala 15 milijuna, nitko ne na njemu ne želi otvoriti ni kafić a održavanje košta više od projiciranih prihoda

Novi list izvještava da će Titov brod Galeb u ponedjeljak biti dotegljen u riječku luku. Galeb, dug 117 metara, bit će trajno usidren na Molo longu. Budući da poslovi oko završetka muzejskog postava nisu gotovi, Galeb neće primati posjetitelje prije travnja. Riječke gradske vlasti tvrde da će Galeb postati važna turistička atrakcija.

Činjenice, međutim, govore da je Galeb zasad jedna od najpromašenijih hrvatskih turističkih investicija. Obnova Galeba zasad je koštala između 14 i 15 milijuna eura. Oko deset milijuna eura platio je grad, a 4,3 milijuna eura Europska unija. Galeb se u kraljevičkom brodogradilištu obnavljao punih pet godina.

Tijekom tih pet godina riječke vlasti nisu uspjele pronaći ni jednog zakupnika predviđenih komercijalnih prostora na Titovu brodu, pa će tako oko 1000 kvadratnih metara interijera i 300 kvadrata terase zasad ostati zatvoreno i neuređeno. Činjenica da nitko na Galebu ne želi otvoriti hotel ni restoran pa čak ni kafić na Galebu, dovoljno govori o njegovu stvarnom turističkom potencijalu. A studija izvedivosti napravljena još 2016. godine, upozorava da turističko-muzejski brod Galeb neizbježno tone u gubitke.

Tito i Jovanka Broz na Galebu

U toj su studiji, naime, Galebovi prihodi procijenjeni na 347 tisuća eura na bazi 52 tisuće posjetitelja godišnje. U prihode je uključen i novac od iznajmljivanja komercijalnog prostora, no tog novca zasad nigdje nema jer komercijalni prostori nisu iznajmljeni.

galeb-rijeka
Galeb u riječkoj luci

Studija, pak, troškove održavanja procjenjuje na 352 tisuće eura. Galeb je, dakle, u minusu od prvog dana otvaranja. S obzirom na inflaciju i rast troškova radne snage, danas bi taj minus morao biti bitno veći nego što predviđa studija izrađena prije osam godina. Galeb je po svemu sudeći tipičan primjer katastrofalne političke intervencije u turizam.

Galeb je izgrađen 1936. godine u Genovi pod imenom Ramb III. U Drugom svjetskom ratu služio je kao talijanski i njemački ratni brod. Godine 1944. potopili su ga, i to u riječkoj luci, saveznički ratni zrakoplovi. Poslije rata izvađen je s dna, obnovljen i pod imenom Galeb predan Jugoslavenskoj ratnoj mornarici. Uskoro je postao ploveća rezidencija Josipa Broza Tita na njegovim brojnim državničkim putovanjima.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.