Hrvatska javnost zadnjih dana sasvim ozbiljno raspravlja o Konzumovoj odluci da samoinicijativno snizi cijene 250 artikala. Neki podržavaju Konzum, drugi kažu da ta odluka pokazuje da bojkot utječe na trgovce, treći misle da su cijene premalo pale…
No, posve je nevjerojatno da nitko nije primijetio kako je riječ o trgovačkom fake news godine. Evo zašto. Konzum je, dakle, uslijed masovnog bojkota potrošača velikodušno odlučio spustiti cijene za 250 hrvatskih proizvoda. Što može zvučati mnogo.
Međutim, Konzum u svom asortimanu ima više od 12 tisuća proizvoda. Tako piše na njihovim mrežnim stranicama. Konzum je, dakle, spustio cijene za točno dva posto svojih proizvoda!
Konzum je to učinio da bi izazvao pozitivan PR efekt u javnosti, a dio je javnosti, ne provjeravajući elementarne činjenice, nasjeo na ovaj fake news. Što uistinu znači smanjivanje cijena samo dva posto proizvoda? Hoće li to zaustaviti ili ublažiti inflaciju? Naravno da neće.
Trgovački lanci neugodno su zatečeni učincima bojkota, pa u nedostatku bilo kakvih održivih strategija povlače niz drastičnih, pomalo očajničkih poteza, od ovog fake newsa o rušenju cijena do prepolovljene cijena bifteka u nekim drugim trgovinama, dan uoči bojkota. Hrvatskim trgovačkim lancima očito nedostaje strategija poslovanja šira od maksimalizacije profita, kao i strategija i alati kontrole štete u slučajevima masovnog negativnog publiciteta.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.