Usporavanje rasta vinskog tržišta nakon pandemije nimalo se ne odražava na najprodavanije talijansko vino. Prosecco je i lani rušio rekorde. Dok je prodaja šampanjca padala osam posto, prodaja prosecca rasla je sedam posto u odnosu na 2023. godinu. Po prvi put prodano je više od 650 miljuna boca, točnije 660 milijuna boca u vrijednosti 3,6 milijarde eura.
“Pjenušava vina iz Veneta i Furlanije-Julijske krajine potvrđuju da su stup talijanske i svjetske proizvodnje pjenušaca: Prosecco Doc predstavlja gotovo 25 posto talijanskih vina sa zaštitom porijeka,“ objavio je predsjednik konzorcija proizvođača prosecca (Consorzio Prosecco Doc) Giancarlo Guidolino. Lanjske statistike prodaje pokazale su da je Prosecco donio dobru komercijalnu odluku kad je dopustio proizvodnju ružičastih pjenušaca.
Prodano je 60 milijuna boca prosecca rose, 20 posto više nego godinu ranije. Rose sada nosi deset posto ukupne prodaje prosecca, kako se i prognoziralo. Prosecca se proda više nego duplo u odnosu na šampanjce. S prodajom većom od 650 milijuna boca, Prosecco je definitivno utvrdio status vinske coca cole i pitanje je treba li njegovu tržišnu poziciju više uopće uspoređivati s pozicijom šampanjaca.
Šampanjca se, naime, ni u najrodnijim godinama ne može proizvesti više od količina koje određuje geografija regije Champagne. Talijanska regulativa za Prosecco je, pak, toliko olabavljena a apelacija toliko proširena, da ga se praktički može proizvesti koliko god tržište traži. Osim toga, šampanjci se proizvode klasičnom metodom druge fermentacije u boci, dok se prosecco proizvodi charmat (Martinotti) metodom vrenja u tankovima, i može se proizvoditi od smrznutog mošta.
Sandro Boscaini, vlasnik i predsjednik ugledne veronske vinarije Masi prije osam nam je godina rekao da prostituiranje prosecca teško sramoti talijansku vinsku industriju: “Prosecco je postao coca cola. Velika većina prosecca nema nikakve veze s pravim vinom,” grmio je jedan od nestora talijanskog vinarstva. Prosecco je, međutim, ostao nepokolebljiv i nepobjediv u svojoj ekspanziji, posebno nakon proširenja apelacije na ružičaste pjenušce.
Prosecco ostaje najveći komercijalni vinski fenomen 21. stoljeća, iako se većina proizvodnje nažalost svodi na najmasovniju moguću industrijsku proizvodnju beskarakternih pjenušaca. Dok su šampanjci istinska vina, prosecco je sve više lifestyle piće. Konzorcij proizvođača prosecca za iduću je godinu najavio da će nastaviti pratiti zahtjeve tržišta.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.