Jedna od dugoročno glavnih loših značajki hrvatske restoranske industrije svakako je patvorenje identiteta, sastojaka i profesionalnih vještina.
Restorani se prečesto prodaju pod ono što nisu, uglavnom uz pomoć lifestyle medija ili native tekstova u news medijima. Za ovu smo neslavnu listu fejkanih restorana izdvojili sedam drastičnih primjera lažnog, namjerno falsificiranog predstavljanja unatrag osam godina. Neki od restorana s ove liste davno su zatvoreni.
Bistroteka je zatvorena prije sedam godina. Bistroteka je bila valjda najzloglasniji primjer lažnog identiteta u ugostiteljstvu. Bistroteka je angažirala ondašnje terenske postrojbe lifestyle medija kako bi uvjerila nekompetentni dio zagrebačke restoranske publike da je baš Bistroteka IT mjesto u koje se mora ići ako držite do svog društvenog statusa. U stvarnosti, Bistroteka je posluživala rubno jestivu hranu baziranu na jeftinim sastojcima, Fantovima i Vegeti. Relativno je brzo propala, a vlasnicu su se evakuirali u Sloveniju ostavivši puno dugova za režije.
Radilo se o najgoroj od desetak groznih talijanskih gostionica koje su se prije desetak godina otvarale po Zagrebu. U Cantini smo probali najnejestiviju carbonaru svih vremena. Ostala su jela bila jednako nejestiva. Cantina se žestoko reklamirala kao autentična talijanska trattoria. Propala je poslije dvije ili tri godine.
Mondo je kraljevstvo lažnih tartufa i carstvo nekompetentnog kuhanja. U razmaku od trinaest godina naši su novinari nekoliko puta posjetili Mondo, koji uporno ostaje jednako loš.
Buzet je samo središte zemlje bijelih tartufa. A siroti vlasnik Stare Oštarije svojedobno je dao veliki intervju Novom listu u kojem je branio uporabu tartufate u istarskim restoranima. Osim toga, Stara oštrija ovog je ljeta prodavala običnu zelenu salatu za 9,5 eura.
Toccare je pizzeria s vrlo dobrim tijestom. Ali Toccare je godinama prodavao pizzu Toscana s fejkanim tartufima po cijeni pizze s pravim tartufima. Radilo se o jednom od najgorih falsifikata na hrvatskoj sceni pizzerija.
Ovaj stari restoran blizu Kvaternikova trga nema problema s autentičnošću sastojaka nego s fejkanim imidžem. Pod mirnim krovom dugo se godina reklamirao kao restoran s pečenom janjetinom. U stvarnosti, Pod mirnim krovom uopće nije pekao janjetinu na ražnju, osim po prethodnoj narudžbi. To su nam, naime, rekli konobari u restoranu u Fijanovoj.
U Chopstixu prodaju tom yum s kokosom i bez aromatskih trava, što naprosto ne postoji. A nedavno su uveli talijansko-japanski meni, kojim dominira kimchi: kimchi nije ni talijanski ni japanski nego korejski identitetski specijalitet. Chopstix je jedan od hrvatskih epicentara neznanja o azijskoj hrani.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.