Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Američki reper Blvck Svm objavio je michelinman, prvi hip hop album posvećen fine diningu. ‘Htio sam da mi album zvuči kao tasting meni’

Reper Benjamin Glover 2023. je posjetio čikaški restoran Atelier. Nije znao što očekivati. Glover do tada nije imao priliku probati tasting meni u restoranu visoke kuhinje. Isprva je mislio da će morati skočiti do McDonald’sa na putu kući. Ali iskusto u Atelieru ga je promijenilo. Sa svakim idućim slijedom, pričao je kasnije, osjećao je sve veće ushićenje.

Okusi, teksture, boje, estetika, stimulirali su mu kompletan um i tijelo. Promišljeni redoslijed jela i ritam serviranja podsjetili su ga na glazbu. “Imao sam osjećaj da jedem album, ” rekao je. Posjet Atelieru chefa Braydena Kawacka koji ima jednu Michelinovu zvjedicu, inspirirao je Glovera da istraži i druge fine dining restorane. I to je završilo njegovim novim albumom michelinman koji je izišao jučer. Michelinman je prvi hip hop album u u povijesti posvećen fine diningu. Glover, koji nastupa pod imenom Blvck Svm, objašnjava da je “htio napraviti album koji zvuči kao tasting meni”. Spotovi su snimljeni u kuhinjama američkih fine dining restorana. 

U prvoj pjesmi Greymatter spominje se Nisei restoran iz San Francisca i njegova brigada nastupa u spotu. Pojavljuje se i NONESUCH iz Oklahome ali i kanadski The Butchery by RGE RD iz Alberte.

Michelinman je spoj visokog reperskog skilla i visoke kuhinje, tekstovi su puni referenci, ne samo na fine dining, ali kroz sve se provlače namirnice, kuharske tehnike, momenata iz kuharskih TV emisija, u pjesmi Irongate detaljno opisuje sedefaste žličice za kavijar i svoj ruksak uspoređuje s Twixom bez nougata, u Mikealstottu repa “I’ll trim the fat and drop it on the heat like a Pat Riley contract” aludirajući na trenera Miami Heata i njegovu opsesivnu kontrolu postotka tjelesne masnoće igrača.

U izravnom evociranju restorana, repa “I ran out of excuses, I had to make something happen / Break a backend at Nisei or Momotaro / Sashimi otoro, chutoro, cleansing all of my sorrows / Soy sauce only an option if flavor need to be borrowed.” Blvc Svm je 13 pjesama za album snimao od travnja do rujna, istodobno snimajući spotove čija je estetika američke medije podsjetila na slavni Facebook profil Humans of New York.

Michelinman je producirao Mike Summers iz Los Angelesa, koji kaže da ga je prilično intrigiral raditi  na albumu “koji govori o redefiniranju luksuza u nešto pristupačno a ne rezervirano samo za višu klasu.”

“Blvck Svm o konobaru koji u Wing Stopu posipa krilca paprom i limunovom koricom repa na isti način na koji repa o sashimiju iz Niseija,” kaže Summers. Blvck Svm nije prvi reper koji priča o hrani, ali se nada da će biti prvi koji će biti most između hip hopa i visokog kuhanja kao dvaju medija. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.