Dakle, ovdje se ne radi o agresivnim pijancima, zlostavljačima žena ili onim nesretnicima koji se dovikuju preko cijelog restorana, žestoko psuju i svima se obraćaju s ti.
Ovdje se ne radi ni o gostima koji iz čistog sadizma ili pokušaja prevare vraćaju hranu pa traže da im se manje naplati, ni o gostima koji restoranu prijete negativnim recenzijama na društvenim mrežama.
Ovdje se radi o gostima koji naprosto preziru gastronomiju i minimalne restoranske protokole. A takvi gosti spadaju među najgore restoranske goste. Zaista nam nije jasno zašto gosti koji preziru gastronomiju jedu u boljim restoranima. Zašto naprosto ne naruče tri Big Maca ili dvije pizze iz Domino’sa, i tako zadovolje svoju potrebu za masnoćom i ugljikohidratima. Evo čemu smo jučer svjedočili:
Mjesto radnje: Terasa jednog vrlo dobrog zagrebačkog restorana
Vrijeme radnje: Oko pet popodne, lijep i topao ranojesenski dan
Glavni protagonisti: Tri gladna i ne baš civilizirana muškarca srednjih godina. Konobarica.
Što se zbivalo?
Gospoda su razgledavala meni. Dvojica su naručila predjela i glavna jela. Treći je naručio samo glavno jelo, vjerojatno neki steak s pire krumpirom. Konobarica je uljudno pitala: Želite li da Vam steak donesem kad i glavna jela za druga dva gospodina ili kad i njihova predjela?
Gost je nervozno, povišenim tonom, odgovorio: “Ja hoću sve odmah. Hoću moje meso i moj pire krumpir odmah, što prije! I donesite mi coca colu, obavezno bez leda.”
Ova scena kojoj smo svjedočili zapravo podsjeća na reklame za mačju ili pseću hranu, a ne na bilo što što ima veze s restoranskim procedurama. Restorani su, naime, civilizirana mjesta, u kojima su procedure važne.
Gospodin koji je htio svoje meso i krumpir odmah, što prije i s toplom colom, nije izgledao kao da je izašao iz Auschwitza. Naprotiv.
Konobarica se držala herojski, obećala je izgladnjelom gostu da će u najkraćem mogućem roku dobiti meso i krumpir, pa mu je donijela toplu coca colu.
Ova se anegdota, naravno, doima bezazleno. Ali pokazuje s kakvim se sve apsurdima konobari katkad moraju suočavati. Konobari u boljim restoranima trenirani su da goste vode kroz jela u koja je uloženo mnogo truda, katkad i autentične kreativnosti. I onda moraju udovoljavati gostu koji svoje meso i krumpir želi istu sekundu, uz toplu colu. Opisani je slučaj ustvari jedan od brojnih primjera da gost nije uvijek u pravu.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.