Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

YouTuberi Mr.Beast, Logan Paul i KSI pokrenuli su Lunchly kao konkunrenciju popularnom Lunchablesu

Prije otprilike dva mjeseca, na vrhuncu toplinskog vala, u lokalnom smo marketu gdje je sve skupo, uočili Prime piće zamišljeno kao energetski dodatak prehrani na ekstremno niskom sniženju od 70 centi. Prime je košao manje nego obična voda. Kad je došao u Hrvatsku prije nekoliko godina, u velikim smo supermarketima vidjeli da Prime stoji i po 7 eura za bočicu od pola litre. Došli smo doma, probali dva gutljaja nekog umjetnog okusa kojeg želimo zauvijek zaboraviti, prolili vjerojatno najgore piće koje smo ikad probali niz sudoper i vratili bočicu kao povratnu ambalažu.

Nakon nekoliko dana više nismo Prime vidjeli nigdje na policama našeg kvartovskog marketa, a sve se manje viđa i u velikim supermarketima. Zadnje što smo uočili jest kako je cijena prepolovljena. Prime čini se nitko ne kupuje, nitko ga ne želi i sve se više trgovaca riješava zaliha ovog užasnog pića. Međutim, što je točno Prime i zašto je u jednom trenutku bio svugdje te kako je završio u kutijama s ostalom prehranom poznatih youtubera koji targetiraju djecu kao primarne kupce.

Prime je nastao kao proizvod Logana Paula i KSI pod pravim imenom Olajide Olayinka Williams Olatunji. Kao dvojica ekstremno popularnih internetskih osoba Logan Paul i KSI stalno moraju smišljati nove proizvode koje prodaju svojoj publici kako bi mogli održavati svoj bogati lifestyle. Prije Primea to su bili razni crypto tokeni, masterclassovi kako postati poznat na internetu ili bilo što što će zabluditi naivnu djecu.

Međutim, u trenutku lansiranja Prime pića činilo se kako je to prava stvar i kako je dvojac zaista strastven oko ovog pića baziranog na elektrolitima i vitaminima. Prime je odmah počeo prikupljati sponzorstva poput Bayern Munchena i Dodgersa u Americi. Novac je počeo teći u potocima. Svi su htjeli Prime. Trgovci u Americi i Europi nisu mogli pratiti potražnju. Netko je stavio bočicu na eBay i prodao ju za 400 funti. Hype je napravljen, lova je okrenuta, a prema vani činilo se kako je Prime dovoljno uspješan proizvod kako bi mogao uzrupirati cijelu industriju.

Onda su krenule kritike i uplitanje državnih instutcija diljem svijeta. Australija je među prvima zabranila Prime u školama zbog zdrastvenih opasnosti. Prime navodno ima 56g kofeina na 100 ml. Reklamirao se kao piće bez kofeina. Bosna i Herzegovina je zaplijenila preko tisuću bočica zbog krivih informacija o nutritivnim vrijednostima. Slovenija također. Sjedinjene Države su pokrenule tužbu zbog pića. Ipak, kako je riječ po prevarantima kojima nema ravnih, Logan Paul i KSI nastavljaju prodavati i promovirati svoja pića kao da se ništa ne događa. Tržište priča drugu priču.

Scene poput opisanih s početka teksta iz Hrvatske, mogu se vidjeti diljem svijeta. Hype je opao, istina je izašla i odjednom nitko ne želi Prime. Tu na scenu stupa Mr.Beast, pravim imenom Jimmy Donaldson, daleko najpopularniji youtuber na svijetu čiji se pregledi mjere u milijardama te naspram kojeg su čak i Logan Paul i KSI amateri. Mr. Beastu ovo nije prvo iskustvo s prodavanjem hrane. Za vrijeme pandemije otvorio je Mr. Beast burger koncept koji je zapravo bio mreža virtualnih kuhinja lokala koji su uglavnom prodavali bazične burgere preko aplikacija za dostavu.

Tu su naišle prve kritike u dotad nedodirljivom brandu. Mr. Beast je svoje burgere prodavao u postojećim lokalima koji su zatim mogli koristiti njegov brending kako bi povećali svoju prodaju. Mr. Beast bi dao kratke instrukcije i recepte, pakiranje i sve ostalo potrebno, a lokalni prodavači burgera bi ih prodavali i računali dodatni profit. Taj koncept sklopljen je sa firmom Virtual Dining Concepts koja se zapravo brinula o svemu. Prošlo ljeto cijela je stvar otišla nizbrdo. Ogromne greške dovele su do toga da je kvaliteta hrane zapravo užasna, specijalnog pakiranja zapravo nije ni bilo, a koncept više nije sadržavao lokalne restorane kojima je trebao financijski uzlet nakon pandemije, već ogromne korporacije koje su se nakačile na brend Mr. Beasta. Na kraju svega Jimmy je tužio Virtual Dining Conepts te rekao kako više ne želi imati ništa sa Mr. Beast burgerima i da nastavlja dalje.

Naravno, nije dugo razmišljao za sljedeću ideju te napravio novi prehrambeni proizvod. Sljedeći proizvod koji targetira djecu je čokolada, prigodnog naziva Feastables. Za Mr. Beasta čokolade proizvodi Macchu Picchu Foods, a cijeli projekt promoviran je kao održivo otkupljivanje čokolade na kojima su radnici pošteno plačeni, pa se Feastables priključio agendi Tony Chocoloneya. Koliko će Feastables trajati bez kontroverzi još nije jasno, ali vjerojatno je samo pitanje vremena kad će Mr. Beast napustiti i ovaj brend te nastaviti raditi na nečem drugome. Ipak, zalihe treba prodati što prije, pa se trojac Mr. Beast, Logan Paul i KSI spojio i napravio ultimativni YouTube proizvod. Riječ je o konkurenciji Lunchables, popularnog pakiranja hrane koje proizvodi Kraft Heinz kompanija. Lunchables je ikona američke brze i procesuirane hrane koja dolazi u plastičnom pakiranju i nije ju potrebno kuhati, a sastoji se najčešće od krekera, suhog mesa, sira, slatkiša i zašečerenog pića. Youtube trojac uočio je kako se Lunchables prodaje kao lud i kako bi mogao ponuditi svoju ideju sa svojim proizvodima, Prime pićem, Feastables čokoladicom, sirom, salsom i krekerima.

Pa je prije koji tjedan lansiran Lunchly koji naravno sadrži brendirane proizvode svojih kreatora. Lunchly je odmah obavijen kontroverzom. Prvo je Logan Paul iskoristio rođenje svog djeteta kako bi promovirao kutije Lunchlya, a svi koji sudjeluju u projektu optuženi su za eksploatiranje svoje mlade publike za goleme količine novca. Svi internet komentatori koji su imali prilike probati Lunchly (bez da im je netko od velike trojke poslao paket), složni su kako nema nikakve razlike u Lunchables ili Lunchly hrani i kako to nije proizvod na kojem bi se trebala bazirati prehrana. Ipak, Lunchly je trenutno rasprodan u Americi, a kad dođe u Europu i tu će se dogoditi ista stvar. Dok se hype ne ugasi i svatko pođe na svoju stranu i smisli novi prehrambeni proizvod kojim bi mogli izvući nešto novaca iz svojih mladih obožavatelja. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.