Otok Vis usprkos idealnoj klimi zapravo nije poznat po vinima. Osim Antonija Lipanovića i vinarije Senjanović, na Visu dugo nije bilo ni jednog vinara koji bi bio redovito zastupljen na nacionalnim vinskim kartama. Onda je zagrebački poduzetnik Marko Vojković pokrenuo Vislander kao ambiciozan vinski projekt s kapacitetom do 150 tisuća butelja godišnje.
U promociji Vislandera pomogla je jedna od vodećih domaćih marketinških agencija , Bruketa Žinić&Gray, koja je dosad uspješno brendirala više vrhunskih vinarija, od Stine do Zlatnog brda. Vislander, međutim, nije marketinški projekt.
Vislander bi mogao postati ozbiljno kvalitetni protagonist dalmatinske vinske scene. Prošlog smo tjedna probali dva Vislanderova vina. Plavac Milna Grand Cru iz 2019. ostavio je odličan dojam. Riječ je o intenzivnom vinu punom aroma i okusa tamnog voća, s fino granuliranim, zrelim taninima, dugim, toplim završetkom i solidnim balansom.
Vislanderov Plavac Grand Cru iz 2019. godine može odležavati još barem pet godina: s vremenom bi trebao pokazivati više balzamičnih nota. Vislanderov Plavac Grand Cru dobra je vrijednost za novac. U vinotekama košta dvadesetak eura, a u Batkovim se restoranima prodaje za samo 35 eura. Jednom davno, davno, dalmatinski su otoci proizvodili više grožđa i vina nego cijela Hrvatska danas. Zatim je vinogradarstvo na nekim otocima nestalo. Markus je lani zasadio dosta hektara na Šolti, a Vislander revitalizira viško vinarstvo plavcem i vugavom. Sadnja novih vinograda na otocima jedan je apsolutnih prioriteta hrvatske vinske industrije.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.