Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

BUŠIĆ i ANADOLAC ZA ABV 2024. Mi nismo samo Old Pilot’s. Mi smo Duh u boci a posebno smo ponosni na svoj 4 grain whiskey

Duh u boci jedna je od destilerija koju hrvatska scena jakih pića odmah prepoznaje. Prije svega riječ je o njihovim edicijama Old Pilots ginova i vodki koje su dosad bile zaštitni znak destilerije. Osvajanje titule Najboljeg svjetskog London Dry Gina na londonskom IWSC 2019. godine bila je, a to danas možemo argumentirano izjaviti, pokretač cijeloga novog vala hrvatskih destilerija. I to ne samo destilerija gina koje su buknule poput požara, nego i čitavog niza destilera voćnih rakija, likera i whiskyja.

Prelistajte i downloadajte besplatno

Dapače, uspjeh destilerije Duh u boci bio je vjetar u leđa i destilerijama koje su vrijedno i kvalitetno radile već barem desetljeće, a sada su se na tom novom valu mogle zasluženo pozicionirati na tržištu Dvojac nekadašnjih kolega, pilotskih kadeta HRZ-a duša su i tijelo Duha u boci. Gospoda Tomislav Anadolac i Hrvoje Bušić svoju su strast prema destilatima uspješno pretvorili u stvarnu destileriju iz koje ove godine doista stižu.

Svi znamo za Old Pilots, ali to je zapravo samo jedan od brandova vaše destilerije Duh u boci.

Upravo tako. Iako je ime naše destilerije Duh u boci, naš brand Old Pilots puno je poznatiji u javnosti. Konačno je došlo vrijeme da javnost upozna pravi duh destilerije kao kuću premium brandova, House of Premium Spirits.  Engleski naziv naše destilerije, The Spirit in the Bottle (Duh u boci) igra je riječi jer se spirit može prevesti kao duh ili duša ali i kao destilat, dok hrvatski naziv govori o duhu ili duši iz boce jer smo u svaku kap ugradili našu inspiraciju i nadahnuće. 

Photo Mario Kučera © Mario Kucera All Rights reserved

Kad već govorimo o nadahnuću, vaše je zapravo bio whiskey a ne gin?

Kao ljubitelji whiskeya htjeli smo odmah početi s proizvodnjom, no tada na samom početku nismo imali tih mogućnosti. Whiskey zahtjeva puno veći prostor i zbog bačava za dozrijevanje i zbog specifične opreme koja, ne samo da košta pravo bogatstvo, zauzima puno više prostora nego oprema za bijele destilate. Poseban izazov je i EU regulativa da mora u bačvi provesti najmanje pune tri godine prije nego li se može uopće nazvati whiskeyjem. Što nije mali financijski izdatak.

Obzirom da je naša druga ljubav bio gin, a na tržištu je tada bilo proizvođača koje ste mogli nabrojati na prste jedne ruke, to je bila logična odluka. Danas, kada je naša proizvodnja gina stabilna i prepoznata na globalnoj razini, naša je strast i novo-staro nadahnuće u whiskeyju.  Whiskey neće biti brandiran kao Old Pilots nego će kao potpuno novi brand destilerije Duh u boci započeti svoju avanturu kao punopravni član „destilerije pune duha“. 

Whiskey je prošao sve svoje razvojne faze od prvih dječjih koraka do zrelosti u bačvama. Sjećamo se prvih uzoraka iz malih bačava i promišljanja koliki je gravity, gdje rezati frakcije, koje sirovine koristiti…

Iza proizvodnje whiskeyja se krije čitav niz procesa od izbora sirovina, ukomljavanja, pretvaranja škroba u šećere, fermentacije, destilacije pa dozrijevanja. I to je samo mali dio doista golemog broja operacija koje se moraju provesti.

Photo Mario Kučera © Mario Kucera All Rights reserved

Je li sve teklo glatko?

Nije bilo glatko niti s ginom, a kamoli s whiskeyjem. Od kukuruza koji se pretvorio u žgance do ljepljive mase raži koja je uništila grijač u kotlu. Također, jedna od bitnih stavki proizvodnje su i bačve, a u startu smo se odlučili za hrvatski hrast i bačvara Milivoja Goluba iz Jastrebarskog s kojim još uvijek surađujemo. U međuvremenu smo uveli i američki hrast i bourbonske bačve.

Prvi je whisky gotovo spreman za tržište. Što nas očekuje u tom prvom izdanju?

Prvu ediciju našeg whiskeya možemo nazvati Single Grain ili Four (4) Grain Whiskey, jer se sastoji od 4 žitarice: kukuruza, ječma, pira i raži. Tehnološki je djelomično inspiriran škotskim djelomično američkim pristupom tako da je prije svega riječ o nekom našem pogledu na čitave kategoriju.

Dozrijevanje je također bilo u kontekstu nekog našeg pogleda, podijeljeno na dvije faze. Prve 2 godine dozrijevanje je bilo u malenim 30-litarskim bačvama američkog hrasta. Bačve su nove (virgin oak) i dosta snažno paljene na Char#3. Nakon tog početnog dvogodišnjeg dozrijevanja prebacili smo ga u First fill ex-Rye američke bačve od 190 litara u kojima je prethodno dozrijevao Rye (raženi) Whiskey.

Riječ je o naopakoj praksi, odnosno obratnim redoslijedom nego u većini industrije. Uobičajeno whiskey doizrijeva prvo u većim bačvama pa se na finiširanje može prebaciti u manje bačve koje su daleko intenzivije ekstrakcije. Kod nas je prva i dulja faza u malim bačvama, a finiširanje u veilikima.

Kada ga očekujemo na tržištu?

Izlazak na tržište popraćen je malo većim izazovima oko registracije imena i branda whiskeya. Naime, nismo uspjeli registrirati verbalni i vizualni žig našeg whiskeya (ime i logo) zbog prigovora jedne španjolske vinarije čija vina imaju djelomično slično ime. Ne bismo ulazili u raspravu o tome.

Budući da je kreativa i izrada branda (imena i vizualnog identiteta) trajala 18 mjeseci a pravno dokazivanje i objašnjavanje može trajati dodatnih godinu do dvije, poslovna odluka je da krećemo u potpuno novi (re)branding. Moramo se vratiti za kreativni stol i započeti sa novim poslom i brandom koji, to sasvim sigurno možemo objaviti, neće biti Old Pilots. Nadamo se kako ćemo uspjeti naš whiskey staviti na tržište krajem godine. U pripremi su i druga izdanja. 

Kušali smo zanimljiv i vrlo raznolik izbor stilova koje ste pripravili

Svakako, u tome i jest ideja i čar destilacije whiskeyja. Za sada pripremamo četiri varijante: Four (4) Grain, Single Malt, Single Malt Peated, Single Malt Smoked Tekućina je već spremna, krećemo u izradu  potpuno novog  branda i jedva čekamo izlazak na tržište.

Najviše se u zadnje vrijeme priča o suradnji Duha u boci i Badela 1862. Kako je došlo do nje?

Ideja o suradnji se rodila krajem 2023. godine kad su se situacije obiju tvrtki Duh u boci i Badela 1862 poklopile. Duh u boci tražio novog distributera, a Badel je tražio nove super premium proizvode koji bi postali dio njihovog portfelja. Tako je početkom travnja 2024. godine Badel 1862 je postao ekskluzivni distributer Old Pilots proizvoda za područje čitave Adria regije.

S druge strane, tvrtka Duh u boci već neko vrijeme traži partnera s kojim bi cijelu svoju poslovnu ideju kroz dokapitalizaciju podigla na višu razinu, odnosno ostvarila planirane dugoročne projekte. Kroz taj proces dokapitalizacije smo upoznali razne i zanimljive potencijalne investitore,od privatnih, preko fondova pa do strateških investitora, i svaki je imao vrlo zanimljive prijedloge suradnje.

Nakon dvije godine razgovora i pregovora s potencijalnim investitorima odlučili smo se za Badel 1862, koji već ima iskustvo u proizvodnji i plasmanu jakih alkoholnih pića i vina. A i smatramo da nam se portfelji savršeno uklapaju.

Kakav je sada točno vaš odnos s Badelom? 

Badel 1862 prije svega je naš poslovni partner i strateški investitor! To je osnova svega. Smatramo da svojom snagom može doprinijeti razvoju poslovanja tvrtke (kroz iskustvo, finacijsku snagu, tržišnu prisutnost). Zapravo smo sretni i zadovoljni što je najveći proizvođač alkoholnih pića u Hrvatskoj prepoznao vrijednosti naše craft destilerije i odlučio investirati u daljnji razvoj naših proizvoda učvršćujući tako našu poziciju Takvi su poslovni modeli sasvim uobičajeni u industriji jakih pića. Međutim u Hrvatskoj to još uvijek nije uobičajeno i čini nam se da javnost (čak i ona profesionalna) ne razumije o čemu je riječ. Dokapitalizacijom je Badel 1862 postao manjinski suvlasnik destilerije, a Duh u Boci dobiva veću snagu i više mogućnosti pri realizaciji svojih strateških planova. 

Za što ćete koristiti Badelovu investicijsku injekciju?

Prije svega za proširenje i modernizaciju svojih proizvodnih kapaciteta kroz izgradnju nove destilerije Duh u boci koja će se nalaziti u Jastrebarskom. Dodatni benefit je što će svojim prisustvom ojačati i povezivanje ponude jaskanskog i zagrebačkog područja Nova destilerija će osim same proizvodnje, posjetiteljima nuditi dodatna iskustva kroz degustacije i edukacije, na jedan poseban i svojstven način.

Drugi dio investicije ćemo iskoristiti za širenje prisutnosti i prodaje naših proizvoda, kako na lokalnim, regionalnim, tako i na internacionalnim tržištima. Kako je jedan od strateških ciljeva destilerije kontinuirani plasman novih i inovativnih proizvoda, tako ćemo uskoro tržištu predstaviti prvu inačicu našeg whiskeyja te nastaviti razvoj novih varijacija. U planu su inovi proizvodi koji će opet kroz korištenje tradicionalnih recepata i sorti sirovina, uz modernu tehnologiju, činiti razliku od postojećih proizvoda na tržištu.

Photo Mario Kučera © Mario Kucera All Rights reserved

U kojoj mjeri bi svi ti planovi, od nove destilerije do novih projekata, uopće bili ostvarivi bez strateškog partnera?

Bez strateškog partnera takvi projekti bi bili jako teško ili nikako ostvarivi. To smo naučili iz brojnih sličnih primjera po svijetu koji su tek ulaskom strateških partnera postali ono što jesu. Suradnja s Badelom je više od očekivanog, mladi tim ljudi koji razumiju filozofiju modernog poslovanja u kojem se promijene događaju brže nego ikada u povijesti čovječanstva, a s druge strane spremni su prihvatiti promjene i brzo se adaptirati novim trendovima.

Vrlo rano ste se priključili trendu RTD pića. Zašto? 

Ready to drink kategorija  trenutno je najbrže rastuća u čitavoj industriji jakih alkoholnih pića. Raste više od 500 psoto godišnje na svjetskoj razini što je fascinantno!

Posve je jasno da danas na tržištu stasa nova generacija potrošača čiji su algoritmi odlučivanja drugačiji od starijih generacija. Većinom se radi o mladim ljudima u 20-tim i 30-tim godinama života koji informacije procesiraju na drugačiji način i za sve što nije odmah i sada, za sve takve stvari i događaje brzo izgube fokus. To je činjenica i stvarnost u kojoj živimo, tehnologija ide svojim tempom i sasvim očekivano da nove generacije to slijede na svoj način.

Koliko je trajao razvoj RTD programa?

Vrlo brzo i jasno smo kao Duh u boci prepoznali taj brzo rastući trend već pomiješanih koktela koji se mogu posluživati ohlađeni bez velike kompleksnosti serviranja, odnosno direktno iz limenke.

Proces je doduše imao svojih razvojnih faza i prepreka, od odabira koktela, stabilnosti sastojaka, rješavanja izazova oko CO2 itd. Ali zapravo je, kad smo donijeli odluku, i vrlo brzo realiziran. Znali smo točno što u konačnici želimo dobiti i to se pokazalo najvažnijim faktorom.

Prepoznali smo i sve veći trend osviještenosti konzumenata o zdravlju, prije svega u kontekstu kalorijske vrijednosti i sadržaja šećera. Zbog toga smo čitavi program Old Pilots osvježavajućih alkoholnih pića razvili sa svega 4,5% alkohola u tekućini, s vrlo malo kalorija i gotovo bez bez šećera.

U konačnici program RTD danas čine dva proizvoda Gin & Tonic i Vodka & Soda, planirate li nove?

Da, za sada je program orijentiran na dva ključna proizvoda. Vidjet ćemo kako će se program razvijati dalje, ali projekti novih proizvoda postoje. Old Pilots Gin & Tonic RTD baziran je na sad već itekako poznatom i priznatom Old Pilots London Dry Ginu te toniku kojeg smo razvili specijalno za ovaj proizvod.

Gin i tonik klasična je koktelska kombinacija, možda i najprepoznatljiviji koktel  barem na hrvatskom tržištu. Presudni element kod kreiranja bio je zadržati konzistentnost koktela u limenci, odnosno da se ne dogodi disbalans. Zbog toga i jest razvijen tonik koji je osigurao da prilično krupno tijelo i aromatika Old Pilots gina ostanu u kontroliranom balansu kroz konzumaciju čitave limenke.

Stoga se s 4,5% alkohola i 56 kalorija, ovo piće može konzumirati ohlađeno, direktno iz limenke čak i na velikim vrućinama, a i bez straha od opijanja.Old Pilots Vodka & Soda RTD se pak bazira na našoj poznatoj Old Pilots Vodki uz dodatak gazirane (soda) vode te nježnim notama crvenog grejpa Također je s 4,5% alkohola u volumenu tekućine, posve bez dodanog šećera i sa samo 33 kalorije, zamišljen kao lagano i ugodno osvježenje u vrućim ljetnim danima

Ideja je da se možemo poistovjetiti s klasičnim Skinny Bitch koktelom koji je sve popularniji tijekom ljetnih mjeseci. Tajna uspjeha je u upravo u tome što ne nosi težinu alkohola pomiješanog s velikim količinama šećera, kako smo navikli kod velikog broja sličnih proizvoda.

Gdje zamišljate Old Pilots RTD limenke?

Proizvode smo zamislili vezane uz rekreacijske sportove i festivale koji ne zahtijevaju ili čak ne trpe kompleksnu miksologiju i izradu kompleksnih koktela, već brzo i jednostavno serviranje, a opet nude mogućnost uživanja u vrhunskim Old Pilots proizvodima. Zamislite da ste na barci i želite popiti G&T, izvadite limenku iz leda i osvježite se, spustite se niz skijašku stazu pa iz ruksaka ili džepa izvadite ohlađeni Skinny Bitch… samo se opustite i pustite mašti na volju!

Old Pilots Vodka

Old Pilots vodka kristalno je čista i izrazito mekana. Baza je premium neutralni alkohol od pšenice redestiliran u suvremenom state-of-the-art iStill kotlu s kolonom, koji je i zaštitni znak destilerije. Finalno se dodatno filtrira još četiri puta kroz specijalizirane filtere, od kojih je jedan izveden od platine. Svilenkaste je i vrlo definirane te čak blago uljaste teksture uz doista konkretno tijelo. Aromatikom je gotovo potpuno neutralna uz tek vrlo blage pozadinske tonove zvjezdastog anisa i pamuka što su odlike samo najboljih čistih vodki.

Four (4) Grain Whiskey

Whiskey destilerije Duh u boci u očekivanju je novog imena zbog čudnovate pravne zavrzlame. No, to ne umanjuje činjenicu kako je riječ o kompleksnom destilatu na bazi četiri žitarice: kukuruza, ječma, pira i raži. Dozrijevan je u početnoj fazi dvije godine u malim, svježim (virgin oak) 30-litarskim bačvama te nakon blendanja finiširan do pune zrelosti u velikim 190-litarskim first fill bačvama američkog Rye Whiskeyja. Buteljiran je na jakost od 46% alk./vol. koja podupire zaokruženost tijela, ali i korpulentnost voćnih aroma zrelih i zelenih jabuka, bresaka, paprenjaka te citrusne korice uz mednu cvjetnost, đumbir i vaniliju zaokružene svježim notama začinskog bilja. Finiš je dug i postojan uz čvrstu teksturu naglašenu orašastom suhoćom.

Old Pilots RTD

Old Pilots Gin&Tonic 

Spoj izražajnog London Dry Gina bogate herbalnosti, cvjetnosti i citrusnosti uz dominantnu svježinu aromatične borovice te specijalno dizajniranog tonika koji u potpunosti zaokružuje strukturu. Old Pilots Gin&Tonic jedan je od najboljih i najintenzvnijih RTD pića na tržištu općenito, gotovo iznenađujuće moćnog tijela i čvrste, osvježavajuće suhe teksture.

Old Pilots Vodka&Soda 

Piće izgrađeno oko izrazito čiste i neutralne vodke kojoj strukturu naglašavaju vibrantnost i mineralnost premium gazirane (soda) vode te dodatak ružičastog grejpa. Aromatikom blag, gotovo neutralan uz profinjene note aromatične cvjetne i citrusne svježine, ali teksturom postojan i konkretan. Inspiriran Skinny Bitch koktelom, posve je bez dodanog šećera, suh i osvježavajuć. Old Pilots RTD niske su kaloričnosti i sa samo 4,5% alk., a preporuka ih je jako ohlađene konzumirati izravno iz limenke. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.