Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

ABV 2024.Tequila i mezcal rastu najbrže na svjetskom tržištu, a pelinkovac na hrvatskom tržištu

Vjerojatno ni u jednoj industriji u golemom sektoru proizvodnje hrane i alkoholnih pića u kojoj su trendovi toliko važni, oni ne igraju tako snažnu ulogu kao destilerskoj.  

Na vinskoj sceni trendovi traju desetljećima ili čak mnogo dulje. Na vinskoj sceni trendovi traju desetljećima ili čak mnogo dulje. Prosecco prodaje puno više butelja od Champagne ali Dom Perignon svejedno prodaje šest do devet mlijuna boca godišnje. A Dom Perignon je luksuzna roba. Pošip i grk možda jesu trenutno najtraženija bijela vina na hrvatskom tržištu, ali malvazija još negdje od 2005. prodaje uvjerljivo najviše butelja u hrvatskim restoranima i hotelima, i nitko je nije uspio pobijediti. Trend craft piva u Hrvatskoj počeo je blijediti kao i u većem dijelu svijeta, ali Zmajska pivovara kao vodeći hrvatski crafter proizvodnjom ne može zadovoljiti potražnju, jer se etablirala kao najpoznatiji i najpozudaniji proizvođač domaćeg craft piva. Industrija vina i piva kao i većina prehrambene industrije obilježeni su trajnošću. Vegeta se i nakon 70 godina sjajno drži, štogod mi mislili o Vegeti.

Prelistajte i downloadajte besplatno

No, u proizvodnji jakih pića trendovi imaju strahovito jaku ulogu. Stoga je ovogodišnje izdanje ABV-a, stručnog magazina za destilate, posvećeno trendovima. Evo, kako se trendovi u stvarnosti manifestiraju na ono što pijemo, a što ima više od 15 posto alkohola.

Trend tekile raste već dvadesetak godina, ali eksplodirao je 2021. kad je proizvedeno 537 milijuna litara tekile, što je stotinjak milijuna litara više nego prethodne godine. Još su fascinantniji podaci o vrijednosti tržišta tekile. Početkom ovog desetljeća svjetsko tržište tekile vrijedilo je manje od deset milijardi dolara. Stručnjaci predviđaju da će do 2028. tržište tekile narasti na 16 milijardi dolara! Slično se, samo na nižoj skali, događa s mezcalom. Početkom desetljeća tržište mezcala vrijedilo je nešto više od milijardu dolara. Za pet godina trebalo bi vrijediti više od dvije i pol milijarde dolara. Tequila i mezcal primjeri su pića koja su u trendu, baš kao što je cijelo prošle desetljeće u trendu bio gin. Drugi najsnažniji trend u industriji su niskoalkoholna pića, ponajprije Ready to Drink kokteli bazirani na premium destilatima, koji sadrže između 4 i 7 posto alkohola. RTD kategorija trebala bi do 2030. rasti za najmanje 14 posto, a osobito je važno što su glavni njeni konzumenti stari između 18 i 34 godina, dakle ljudi koji najviše izlaze. RTD koktelima jamči svijetlu budućnost. U Hrvatskoj pak živimo u eri pelinkovca: veliki distributeri i male destilerije natječu se tko će na tržište lansirati originalniji i maštovitiji pelinkovac. Budući da je pelinkovac porijeklom hrvatsko piće, ovaj je trend dodatno simpatičan. S vremenom bi u fokus tržišta trebale doći i voćne rakije, jer osim što su ukorijenjene u tradiciju, mogu sadržavati puno kreativnih, visoko komercijalnih elemenata. U ovom broju ABV Magazina predstavljamo najvažnije i najzanimljivije brendove aktualnih trendova i aktere koji ih pokreću. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.