Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Vrbnička Nada, nekad vrlo dobra autohtona konoba na Krku, potpuno se mekdonaldizirala

Kad uđete u Nadu u Vrbniku na otoku Krku imate osjećaj kao da ste ušli u muzej posvećen konobama kakve su nekad bile. Nadi se dogodila mekdonaldizacija, industrijalizacija ugostiteljstva koja pokreće i donosi strahovito velik obrtaj gostiju u jako kratkom vremenu. Nadino osoblje, sve mahom strani radnici iz Azije, komuniciraju preko slušalica s kuhinjom i međusobo. Baš kao u McDonald’su.

U Nadi imate osjećaj kao da ste na traci i kao da je cilj što efektnije riješiti stol kako bi mogli doći drugi gosti. Baš kao u McDonald’su, što je donekle razumljivo, više seatinga daje više financijske stabilnosti restoranu, ali ništa u smislu ugostiteljstva. Kad poželite platiti račun ljubazni strani radnik vam kaže broj stola i uputi vas na šank gdje plaćate. Baš kao u McDonald’su. Zatim vas dočeka stariji gospodin za kojeg pretpostavljamo da je vlasnik, s ekranom na kojem su ispisana sva jela i pića koja ste konzumirali i iznos s pričvršćenim POS aparatom. Opet baš kao u McDonald’su.

Platite, odete u centar Vrbnika i pitate se jeste li bili u fast foodu Nada ili u konobi Nada. Odgovor je dakako fast food konobi Nada, koja privlači ogroman broj turista, vrlo malo domaćih i još manje lokalaca. Nismo sigurni kad se točno dogodila ova tranzicija u industrijsku konobu. Hrana u Nadi prati industrijsku organizaciju. Sve što smo naručili bilo je korektno, ali teško više od toga. Hrani nedostaje više okusa i tehnički pažljivijeg pristupa.

Marinirani inćuni bili su dobri, ali samo dobri. Roastbeef je bio bolji, meso solidno, umak još od muštarde još bolji, salatica dobra. Nakon predjela, glavna jela smo čekali gotovo 45 minuta, pa je očito da je industralizacija negdje zapela, pogotovo zato jer su gosti koji su tek sjeli oko nas dobili glavna jela prije nego mi. Glavna jela nisu vrijedila čekanja. Dagnje na buzaru kompromitirane su ogromnom dozom češnjaka, tolikom da nismo mogli pojesti cijelu porciju.

Domaći njoki su već bili bolji, ali na granici prekuhanosti,  a ragu od junetine morali smo žešće posoliti da bi dobio i natruhe okusa. Porcija njoka usto je bila neobično mala, dok je porcija dagnji bila neobično velika. Nada je i brendirani restoran, pa sva maslinova ulja i ocat imaju etiketu s logom Nade. Sve vreće leda imaju logo restorana. U restoranu se mogu naručiti samo vina koje Nada proizvodi i etiketira. Ta vina nisu loša, ali restoran gostima naprosto mora ponuditi neki izbor.

Nada je prošla put od autentične konobe prije nekoliko desetljeća do industrijaliziranog lokala s memorabilijama konobe povećenog što većem obrtaju gostiju, uglavnom turista. Nada ima pravo na svoju poslovnu odluku a gosti koji žele autentično iskustvo male i gastronomski vrijedne konobe na moru tražit će ga negdje drugdje na Krku. Što nije posve lagan zadatak. 

KONOBA NADA

Glavača 22, Vrbnik, otok Krk

HRANA -3  VINO +2  SERVIS +3  AMBIJENT 4

VISA Inspire_logo_web copy
PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.