Časopis Drinks International ovih je dana objavio svoju godišnju listu najprodavanijih klasičnih koktela. Riječ je o najutjecajnijoj klasifikaciji u industriji pića uz World’s 50 Best Bars i Drinks Business listu. Drinks International svake godine anketira 100 vodećih, većinom high-end barova iz četrdesetak zemalja, koji žiriju šalju liste svojih najprodavanijih koktela i pića.
Negroni je i ove godine, treći put zaredom, apsolutni pobjednik među klasičnim koktelima, najvažnijem dijelu liste Drinks Internationala. Negroni je najprodavaniji klasični koktel u 26 posto svjetskih barova i među tri najprodavanija tri koktela uopće u čak 76 posto barova. Samo da stavimo stvari u perspektivu, drugoplasirani Old Fashioned najprodavaniji je klasik u 12 posto barova i među tri najprodavanija u 65 posto barova. Što, dakle, Negroni čini toliko premoćnim među klasičnim koktelima? Prema najvećim autoritetima koktelske scene, to je njegov karakter. Od fantastične narančastocrvene boje do kombinacije jednostavnosti i sofisticiranosti s kojom se ne može mjeriti gotovo nijedan koktel.
Sve je teže definirati što je klasik u koktelima. No kriteriji vremena, karaktera i stalne potražnje ne griješe. Prije samo desetak godina, naručiti Negroni u baru bila je šifra, znak da gost poznaje pića i koktele i da ima izgrađen ukus. Danas se Negroni pije apsolutno svugdje, od elitnih tokijskih barova u koje se ulazi samo na preporuku, do kultnih talijanskih barova poput rimskog San Calista, koji svoj poznati prebatched Negroni toči iz boca da bi stigao poslužiti sve goste koji nahrupe na njihov šank nakon posla (potroše oko šest boca svaku večer).
Negroni je jedan od vrlo rijetkih koktela podjednako omiljenih među konoserima, barmenima i masovnom barskom publikom. Širina Negronija zasniva se prije svega na njegovu krajnje jednostavnom receptu; samo tri sastojka, Campari, vermuti i gin, u jednakim omjerima. No zanimljivo je da Negroni ne mijenja karakter ni kad se omjeri mijenjaju, pa ni u inačicama poput Negronija Sbagliata, Negronija s mezcalom ili rumom. U svojoj knjizi The Joy of Mixology iz 2003. veliki Gaz Regan tvrdio je da Negroni uvijek treba raditi po osnovnom receptu jer su jednaki omjeri Camparija, gina i vermuta i stvorili njegov jedinstveni karakter. No desetak godina kasnije napisao je “radite mi što hoćete, ali odgovorno tvrdim da je Negroni jednako dobar u kakvim god ga omjerima napravite.” Za to je, naravno, zaslužan Campari, srce Negronija. Aromatika i gorčina Camparija ono su što Negroniju omogućava da istodobno bude kompleksan koktel za kritičare i masovno popularni koktel razumljiv svima.
Campari je na ovogodišnjoj listi Drinks Internationala ponovno proglašen najboljim gorkim likerom. Što je zapravo i očekivano. Campari i Negroni ne povezuje samo receptura koktela. Riječ je o dva brenda, koji su povijest, poslovnu logiku i kulturu spojili u jedinstven fenomen.
Prvo, Campari je oživio specifičnu talijansku kulturu aperitiva i proširio je na cijeli svijet, što je još do prije petnaestak godina bilo nezamislivo. Tu revoluciju predvodili su Camparijev izum Aperol Spritz i Negroni. Rezultat? Na vrhu svake turističke bucket liste za Milano danas su dvije stvari: vidjeti Duomo i popiti Campari Spritz u Camparinu u Galleriji Vittorio Emanuele II. U Negroni Weeku, koji je Campari 2013. pokrenuo s časopisom Imbibe i 120 barova, danas sudjeluju deseci tisuća barova iz cijeloga svijeta, prikupljajući milijune dolara i eura za humanitarne svrhe. Campari grupa bilježi toliki rast prodaje svih svojih pića da je morala proširiti svoju tvornicu u Italiji.
U svijetu klasičnih gorkih likera Campari je više od amblematskog brenda, on je sinonim, ne samo za gorki liker već za talijanski stil pića općenito.
Kad je u 19. stoljeću formulirao originalni recept, Gaspare Campari nije htio napraviti klasični liker. Zamislio je gorko piće osebujnog karaktera, s neuništivom crtom preciznosti, svježine i gorčine koju nije nalazio u likerima. Rješenje je našao u balansu gorčine, začinskih nota i slatkoće. Camparijevu formulu do danas nitko nije uspio imitirati, kao ni njegovu nijansu crvene koju je Campari izvorno dobivao od karmina, praha od mljevenih kukaca, uši Cochineal. Campari sadrži puno više šećera od mnogih likera, ali zbog balansa i raskošne gorčine koja dolazi od bilja, chinotto citrusa, kore karipskog krotona i voća, u koktelima funkcionira i kao bitter, i to bitter svilene, gotovo kremaste teksture.
Nije stoga neobično da je Campari, koji je Drinks International ove godine ponovno proglasio najboljim gorkim likerom na svijetu, od svojih početaka bio globalno popularan. Upravo zbog popularnosti Camparija i danas se raspravlja o nekoliko neriješenih prijepora oko Negronija.
Negroni se smatra milanskim amblemom, ali njegova povijest povezuje se s firentinskim Caffèom Giacosa, koji uz kratke prekide radi još od 1860. godine. U 19. stoljeću u kvartu oko ulice De’ Tornabuoni okupljali su se bogati putnici na proputovanju Europom. Firenca je bila nezaobilazna točka Grand Toura, a braća Giacosa bar su otvorila točno između gospodskog kluba Circolo dell’Unione i hotela Londres et Suisse.
Giacosa je ubrzo postala društveni epicentar. Jedan od stalnih gostiju bio je grof Cammillo Luigi Manfredo Maria Negroni, koji je kao i mnogi pio tada najpopularniji koktel Americano, od slatkog crvenog vermuta, Camparija i malo sode. Jednoga dana 1919. grof je mladog barmena Fosca Scarsellija zamolio da “smanji seltzer i doda malo džina, a da to nitko ne vidi”. I tako je, prema legendi, na uglu firentinskih ulica de’Tornabuoni i Della Spada, u lokalu tada poznatom kao Caffè Casoni, rođen Negroni.
Nije se u povijesti koktela često događalo da tvist na klasik i sam postane klasik. Pa nije čudno ni da se izumom Negronija ponosi nekoliko naroda. Naime, početkom 20. stoljeća u vrijeme kad je u Italiji nastao Negroni, u Francuskoj i Americi popularan je bio Camparinette, koktel koji se od Negronija razlikovao tek u omjerima gina, vermuta i Camparija. Negroni će zbog Camparija i vermuta uvijek biti talijanski koktel, ali činjenica je da je Camparinette još prije 1920-tih opisan u američkim i francuskim knjigama o koktelima. Što dodatno svjedoči o povijesnoj važnosti Camparija ima za industriju pića.
Kao moderni koktel Negroni se vratio 1950-tih, u vrijeme Mad Mena i talijanskog poslijeratnog gospodarskog preporoda. Popularnost Negronija do 70-tih je pomalo zamrla, ali ne i popularnost Camparija. Talijani svoj omiljeni gorki liker već 100 godina piju sa sodom, pojačavaju ga s malo gina ili votke, a od 80-tih kad su se Negroni i Americano vratili u velikom stilu, piju ga dominantno u koktelima. Tržišni uspjeh Camparija i Negronija neraskidivo je povezan. Koliko god se trendovi u industriji pića mijenjali, a zadnjih se godina mijenjaju brzo i temeljito, Negroni i Campari ostaju na vrhu. Kad su glavni bili ginovi, Negroni je bio najjači koktel s ginom. Aperitivo-Negroni kao najtraženiji aperitivni koktel. Gorka pića – Negroni i Campari. Niskoalkoholna pića – Campari Soda. Mogli bismo nabrajati i dalje. Svaki bar na svijetu drži Campari, baš kao i svaki bolji kućni bar. Negroni možete napraviti bez poznavanja barmenskih tehnika, a jednostavnost je, naučili smo, u koktelima prednost. Campari je DNK Negronija, a Negroni moćan prodajni adut Camparija. Dok ginovi stagniraju, mezcali, tequile i whiskey rastu, Campari i Negroni čine se sve otporniji na vrijeme i tržišne fluktuacije. Dva kvintesencijalna talijanska brenda danas su neizostavni dio globalne koktelske i barske kulture.
Ovaj sadržaj produciran je u suradnji s PPD Global, ekskluzivnim distributerom Camparija u Hrvatskoj
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.