O Cognacu smo prošle godine u ovo doba pisali kao globalnom feniksu kojeg nije uzdrmala ni pandemija covida. Naprotiv, upravo su kompanije s najjačim brendovima Cognaca u portfeljima prijavile rast prodaje i do 40 posto. Više nije tako.
U samo godinu dana, a posebno u zadnjih šest mjeseci, doslovno se sve okrenulo naglavačke. Rezultati zadnjeg polugodišta 2023. godine su doista loši i industrija Cognaca zapravo još ne zna što se dogodilo. Mora se reći da cijela industrija jakih pića bilježi pad, a razlozi su kompleksni i neobični, jer najviše, premium kategorije bilježe, potpuno obratno, ozbiljan rast. Tržište se dramatično mijenja i volatilnije je nego ikad.
Pad je prijavio čak i div Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) i to upravo u segmentu vina i jakih pića. Preciznije, jedini segmenti prodaje koji padaju, upravo su vina i jaka pića koji bilježe 4 posto pada organskih prihoda. Neki brandovi Cognaca blago rastu, ali to su izolirani primjeri.
U slučaju Rémy Cointreaua rezultati su i zabrinjavajući. Posljednji kvartal 2023. godine imali su ukupni pad prodaje od ozbiljnih 23,5 posto na razini čitave kompanije. Remu Cointreau vlasnik značajnih brendova jakih pića poput škotskog single malta Bruichladdich i The Botanist gina, grčke Metaxe, barbadoškog ruma Mount Gay, najvažnije etikete u njihovom portfelju su triple-sec liker Cointreau i Rémy Martin jednog od najznačajnih Cognaca uopće.
I dok je divizija likera postala izuzetno volatilna s izmjenom padova i rata tijekom cijele prošle godine, najznačajniji segment Cognaca doslovno je potonuo. Rezultat Rémy Martina Cognaca je strašan. Potop s gotovo 34 pada prodaje ugrožava čitavu kompaniju.
Dodatni problem stvara i nagli pad izvoza na tržište Azije. Vjerojatni uzrok azijskog pada su neugodne optužbe protiv niza europskih proizvođača brandyja da dampiraju cijene na račun konkurenata. Kina je zbog toga nedavno pokrenula i službenu anti-dumping istragu usmjerenu na brandyje iz EU.
Rémy Cointreau nažalost ne najavljuje puno bolje rezultate u 2024. godini. Očekuje se novi dvoznamenkasti pad prodaje na razini svih dvanaest mjeseci, prema procjenama kompanije 20-postotni. Rémy Cointreau zasad najavljuje rezanje ukupnih troškova kompanije za 100 milijuna eura što će najviše zahvatiti marketiške izdatke kako bi se, objašnjavaju iz kompanije, “zadržala striktna i beskomprmisna politika cijena.“
Razvoj događaja u zadnjih deset dana ipak izaziva određenu nadu.Vrijednost dionica LVMH-a i Remy Cointreaua značajno su skočile nakon objave vrlo dobrih rezultata u četvrtom kvartalu, rast je donekle poguralo i očekivanje smanjenja kamata u Europi u ovoj godini. Dok dionice LVMH-a rastu prvenstveno na prodaji luksuzne robe izvan njihove proizvodnje vina i destilata, i to na potražnji u Kini, Remy Cointreau bilježi rast vrijednosti dionica od 15,2 posto nakon što je objavio da je pad u trećem kvartalu ipak bio manji od najavljenog.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.