Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

HEREZA U BRUXELLESU Ferrero, Domori i Venchi zaratili su s Lindtom oko zaštite gianduiotta

Švicarski čokolatijer Lindt razbjesnio je povijesne talijanske proizvođače gianduiotta. Odbor za zaštićeno zemljopisno podrijetlo Giandujotto di Torino nedavno je od Europske unije zatražio zaštićenu oznaku zemljopisnog podrijetla za Giandujotto di Torino, torinskog konditorskog specijaliteta koji se u obliku malih poluga proizvodi od šećera, kakaa i posebne, zaštićene pijemontske sorte lješnjaka Tonda Gentile delle Langhe.

Gianduiotti su nazvani po gianduji, slatkišu od čokolade i tostiranih mljevenih lješnjaka izmišljenom i Torinu usljed početkom 19. stoljeća, u periodu ekstremno visokih cijena i nestašice kakaa.  Gianduiotte su 1852. u Torinu kreirali Pierre Paul Caffarel i Michele Prochet. Njihova inovacija je bila što su lješnjake prije dodavanja u pastu samljeli vrlo sitno i tako dobili kremastu, gotovo svilenu teksturu pogodnu za mali format.

Problem je sada nastao jer je Lindt, kad su Talijani predali zahtjev za zaštitu Europskoj uniji, zatražio da se u pravilnik o recepturi gianduiotta doda mlijeko. Svetogrđe za tradicionaliste gianduiotta. Povijesni talijanski brendovi Ferrero, Venchi, Domori i Gobino udružili su se u gromoglasnom protestu. Gianduiotto ima samo tri sastojka, šećer, kakao i lješnjake i ne smije vidjeti mlijeko. Naravno, u masovnoj industrijskoj proizvodnji gianduiotta odavno se koriste i razni drugi sastojci, koriste ih i talijanski proizvođači. No, njihov je stav da gianduiotti koji nose zaštićenu oznaku podrijetla naprosto moraju biti napravljeni po originalnom tradicionalnom receptu.  

Antonia Borra, glavni tajnik Odbora Giandujotto di Torino PGI, Lindtov zahtjev smatra neprihvatljivim i najavljuje da će se incijativa za zaštitu originalnog gianduiotta nastaviti dok je uspiju. Počeli su 2017. i trenutno nisu daleko od zaštićene oznake. Velike tvrtke kao što su Ferrero, Venchi, Domori i Pastiglie Leone podupiru projekt, a uz njih su i majstori čokolatijeri Guido Gobino, Guido Castagno, Giorgio i Bruna Peyrano.

Borra objašnjava da proizvodnja gianduiotta vrijedi oko 200 milijuna eura godišnje i smatra da se Lindt zbog toga osjeća ugroženo pa sabotira talijansku inicijativu.  “Švicarska grupa ne može uništiti europski projekt,” poručuje Borra.

Ako se s pravom pitate zašto je Lindtu toliko važno mijenjati pravilnik o gianduiottu, odgovor je jednostavan. Firma Caffarel u kojoj je gianduiotto izmišljen, od 1997. je u sastavu Lindtove grupacije.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.