Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Izišla je prva hrvatska znanstveno-popularna knjiga o uživanju u hrani

Daniela Angelina Jelinčić, autorica upravo objavljene knjige  Znanost i umjetnost doživljaja hrane, doktorica je znanosti i stručnjakinja za kulturni turizam.

Njeno istraživanje znanstvenih činjenica koje objašnjavaju fenomene doživljaja hrane sažeto u ovoj knjizi, mogla bi biti informativna literatura za lokalne chefove, proizvođače hrane i kupce. 

Znanost o percepciji hrane ubrzano se razvija i sve se više koristi u restoranskoj i prehrambenoj industriji, što se vidi i po broju naslova s ovom tematikom koji se svake godine izdaju u svijetu. Stoga je važno da je takva knjiga sada objavljena i u Hrvatskoj.

David Skoko je na promociji knjige u diWine baru to dobro sažeo: “Volio bih da sam jedan ovakav priručnik imao u svojim počecima. Tada ne bih napravio mnoge pogreške koje sam, eto, naučio na teži način, kroz životnu školu. Nije bilo jednostavno uklopiti moju ambiciju u zadani okvir malog obiteljskog restorana, koji se svodio na to kako što bolje prodati netom ulovljenu kašetu ribe. Kroz kuharsku sam praksu i sam došao do brojnih zaključaka koje Daniela navodi u knjizi i smatram kako bi svatko tko se, profesionalno ili amaterski zanima za gastronomiju trebao kod kuće imati svoj primjerak ove knjige”.

Boje, tekstura, molekularni sastav namirnica, kemijski i fizikalni procesi obrade, kombinacije i vizualni dojam, sve to doslovno formira ono što obično vrlo uopćeno proglašavamo ukusnom ili neukusnom hranom. Naše iskustvo hrane jest osobno ali je i predvidljivo ako se promatra kroz naše sisteme koji to iskustvo formiraju.

Knjiga Znanost i umjetnost doživljaja hrane je znanstveno-popularna knjiga organizirana u pet glavnih poglavlja. Prvo poglavlje Hrana u ekonomiji doživljaja i objašnjava osnovna načela kreiranja,  u drugom poglavlju Veza mozak – hrana opisano je funkcioniranje pet osjetila kroz njihovu vezu s mozgom. Treće poglavlje Kreiranje gastronomskog doživljaja donosi upute za stvaranje doživljaja kroz pojedine osjete odnosno višeosjetilne podražaje, dok iduće poglavlje Hrana i identitet naglašava njihovu povezanost kroz teme hrana kao brend, gastrodiplomacija i hrana i turizam. Posljednje, peto poglavlje, posvećeno je temi Hrana i umjetnost, kroz hranu kao umjetnički motiv i kao umjetničko djelo.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.