Zadar jučer nije djelovao osobito puno . U redu, bilo je pola dva popodne, vrijeme za plažu. Ali svejedno, neobično je da su svi restorani i kafići kraj kojih smo prošli bili prazni ili poluprazni, neobično je da smo na čuvenoj zadarskoj tržnici vidjeli tek šest ili sedam prodavača, a najneobičnije je što smo u gradskoj luci pronašli parkirno mjesto za manje od minutu. Prije mjesec i pol u isto doba dana, morali smo napraviti dva kruga.
Naposljetku, neobično je što ni katamaran za Dugi Otok nije bio osobito pun. Pa smo otvorili Booking. com da vidimo kako stoje zadarski hoteli. Svugdje je bilo mjesta, uključujući mali Bastion i veliki Falkensteiner. Zatim smo pogledali ovogodišnje turističke staristike za Zadarsku županiju. Županija je u lipnju 2023. zabilježila izvrsnih 8,6 posto više noćenja nego lani.
No, za ta su noćenja zaslužni domaći turisti, koji su u Zadarskoj županiji uvjerljivo najbrojniji i koji uglavnom spavaju u privatnom smještaju. Zadarski su hoteli, s druge strane, u lipnju zabilježili deset posto lošije rezultate nego lani. Zadar je jedno od brojnih jadranskih odredišta koja na vrhuncu sezone nisu prepuna. Ukupni turistički rezultati za 2023. bit će nesumnjivo dobri, i zbog odlične predsezone a vjerojatno i zbog očekivano dobre posezone. Međutim, činjenica da se sredinom kolovoza bez problema može dobiti soba i u Umagu, i u Puli i u Opatiji i u Zadru i na Lošinju i u Dubrovniku, postavlja određena važna pitanja za iduću sezonu.
Prvo, kakve prosječne cijene Hrvatska može postizati u turizmu i ugostiteljstvu a da one omogućuju stvarni a ne inflatorni turistički rast. Drugo, može li Hrvatska postati destinacija koja nudi vrijednost za novac. Treće, hoće li ovogodišnji međunarodni i lokalni negativni publicitet, što ga je Hrvatska dobila zbog divljanja cijena u nekim destinacijama dugoročno narušiti imidž hrvatskog turizma. O ovim će elemantima velikim dijelom ovisiti uspjeh iduće turističke sezone.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.