Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

NOVI SKANDAL Konobarica tuži Salt Baea, tvrdi da su je u restoranu tjerali da gostu pokaže bosa stopala

salt-bae-tuzba

Slavni turski chef Nusret Gokçe zadnjih nekoliko godina u medijima je isključivo zbog skandala i tužbi, uglavnom izazvanih lošim tretmanom osoblja, ili kad gosti objavljuju račune iz nekog od njegovih dvadesetak Nusr-ET steakhousea. Prosječna večera za šestero kod Salt Baea košta može koštati kao vrlo dobar auto.

Salt Bae nedavno je zbog negativnog publiciteta morao sniziti cijene, ali da ne budemo naivni, riječ je i dalje o opsceno precijenjenim jelima i vinima koja, recimo i to, imaju svoju redovitu publiku. Salt Bae točno zna kako se i čime mora obraćati onom specifičnom dijelu bogate publike koja status mjeri isključivo potrošnjom. Što su njegovi steakovi i vina precijenjeniji, liste čekanja su mu dulje, a preplaćene večere ponosno istaknuti trofeji na društvenim mrežama.

Iako je taj fenomen institucionaliziran i u ekonomskoj znanosti, ne može ublažiti činjenicu da su Salt Beovi restorani primjer vulgarnosti i da se iza pozornice događa niz stvari neprihvatljivih za profesionalno ugostiteljstvo, od preprodaje ostataka vina iz boca i otimanja napojnica konobarima do varanja gostiju da bi im se više naplatilo, serviranja mesa koje je palo na pod i slično. U najnovijem valu, Salt Bae se suočio s četiri nove tužbe konobara i nezadovoljnih gostiju. Tri slučaja su riješena, ne zna se jesu li odbačeni ili završili vansudskim nagodbama, a četvrti je na sudu. 

Konobarica Cattysha Flores radila je u restoranu Nusr-Et Midtown od svibnja 2019, a tužbu je podnijela u srpnju 2021. godine. Tvrdi da je zakon za osoblje bio da se šefovima nikad ne smiju žaliti na goste i da gostima moraju ispuniti svaku želju. Problem je nastao kad je jedan gost gospođicu Flores zamolio da se izuje i pokaže mu svoja stopala. Konobarica se odmah obratila nadređenima, ali tvrdi da su je oni poslali natrag u salu s naređenjem da gostu ispuni želju jer je taj gost “poznat po tome da daje 100 dolara napojnice svima koji mu ispunjavaju želje.” Podsjetimo, konobari u Nusr-Et restoranima tvrde da većinu napojnica uzimaju vlasnik i menadžeri.

Flores tvrdi da ju je jednom napao i pijani gost, koji ju je “zgrabio za ruku, povukao prema sebi i govorio poljubi me, poljubi me, zašto me ne poljubiš?” Omjesto da je zaštiti, možda i izbaci gosta iz restorana, voditelj je nasilnom gostu dao high five, a konobarici rekao “Šta ima veze, čovjek je malo popio.”  Flores tvrdi da je dvaput pozivala policiju zbog istog gosta jer je napadao i druge konobarice, ali uprava restorana optužila ju je da pretjeruje. Flores tvrdi da je Salt Bae osobno bio u restoranu za vrijeme incidenta, “ali nije poduzeo baš ništa da riješi situaciju,” što objašnjava i postupke voditelja.

Flores tvrdi i da je voditelj restorana čistačicu pitao zašto “njegovi ljudi nose one stvari na glavi” pokazujući na durage, poveze na glavi koji predstavljaju jedan od identitetskih simbola afroameričke populacije. Nusr-Et ovi odvjetnici odbacili su sve navode iz sudskih dokumenata, sudac je odobrio arbitražu a postupak je prekinut u travnju. Traženje arbitraže je inače tipična taktika Nusr-Etovih odvjetnika u postupcima u kojima ih tuže bivši zaposlenici. Arbitraža je ugrađena u sve ugovore koje zaposlenici potpisuju s restoranom. “Svaka pritužba ili potraživanje koja zaposlenik može imati ili je imao prema poslodavcu ili bilo kojem od njegovih službenika, direktora, nadzornika, menadžera, zaposlenika ili agenata,  bit će predmet arbitraže,” stoji u ugovorima.

Na sudu je još jedan slučaj, u kojem je Palestinac Taher Ali tužio njujorški Salt Baeov restoran za diskriminaciju. Tvrdi da je bio diskriminiran jer je bio jedini menadžer koji nije iz Turske. Morao je raditi tuđe smjene i govorili su mu da “nije jedan od njih.” Kad je tražio sastanak s Gokçeom rekli su mu da ne može razgovarati s gazdom jer gazda “ne zna da mu restoran vodi Palestinac.”  Taher Ali tvrdi i da od onih napojnica koje se dijele, turski zaposlenici dobivaju neproporcionalno velik dio, dok ostalo osoblje uglavnom ignoriraju u podjeli. Kad se Ali pismeno požalio vlasniku, posrednici su mu odgovorili da “ako želi razumjeti kako se vodi restoran, može naučiti turski” a zatim su ga degradirali u čistača stolova i na kraju mu dali otkaz jer “previše brine o Amerikancima, a ovdje smo da bi na njima zaradili,” navedeno je u sudskim spisima.  Nusr-Et demantira svaki navod iz postupka. T

reći zaposlenik istog restorana, Grecy Ramos, tužio ih je lani kad i Taher Ali, tražeći odštetu za “ozbiljne, teške i stalne osobne uvrede i ozljede.” To uključuje i slučaj u kojem je jedan od kuhara na njega izlio vrelu vodu izazivajući mu ozbiljne opekline, a ostao je nekažnjen. Sud je prekinuo postupak, bez poznatih razloga. Još dvoje zaposlenika iz New Yorka, Elizabeth Cruz i Angelo Maher koji su restoran tužili u studenom 2021, tvrde da su Elizabeth Cruz od prvoga dana “naređivali da u restoranu nosi minice, štikle i dekoltirani top,” a Latinoamerikanca Mahera zvali “ono španjolsko govno” i fizički zastrašivali “kao i sve zaposlenike koji nisu Turci.” Restoran je sve tvrdnje odbacio. Maher tvrdi i da je gostima muslimanima morao lagati da je meso halal. 

Nusr-Et steakhousi i dalje uspješno rade, Gokçe se lani mogao pohvaliti najvećim prometom koji je ijedan londonski restoran ostvario u povijesti, a jedini restoran koji je morao zatvoriti zbog očajnih recenzija bio je njegov Burger bar u New Yorku koji je posluživao burgere od 100 dolara i milkshakeove sa zlatnim listićima za 99 dolara. Sudske procese koji još traju ne komentiraju jer su tijeku, a one okončane ne komentiraju “jer su ionako gotovi.”

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.