Ovih smo blagdana među nizom darova dobili i par butelja jednog crnog vina iz unutrašnjosti Istre, koje je lani ili preklani lansirano uz puno nekritičkog publiciteta. Vino je napravljeno od međunarodnih crnih sorti i košta, koliko smo vidjeli u web shopovima, oko 1400 kuna za bocu. Usporedbe radi, Dom Perignon iz legendarne 2012. godine trenutno košta oko 1500 kuna.
Istarsko crno za 1400 kuna (ponegdje smo pronašli i nešto nižu cijenu, 1381 kunu) prosječni je cuvee bez posebnih organoleptičkih značajki i s točno nula terroira. Vino je tehnički vrlo korektno i moglo bi se, baš zbog te univerzalne korektnosti, proizvoditi bilo gdje između, recimo, Friulija, Brda, hrvatske Istre, slovenske Istre , Krasa i Vipave. Vino nije napravljeno od stotinjak godina starih loza niti se bazira na mikroprinosima. Ne postoji, dakle, nikakav kvalitativni ni tehničko proizvodni razlog da to vino u maloprodaji košta skoro 200 eura.
Riječ je, nažalost, o patetičnom marketinškom pokušaju stvaranja umjetne dodane vrijednosti. Da se razumijemo: nemamo ništa protiv toga da istarska vina jednom koštaju 300, 400 ili 500 eura. Ali, da bi ta cijena imala smisla, takva se vina moraju moći ravnopravno natjecati s crnim Mianijem ili s Gravnerovim raritetima. Što u ovom slučaju ne može biti dalje od istine. Iskreno govoreći, ne znamo baš ni jednog sommeliera koji drži do svoje profesionalne reputacije, koji bi ovaj PR eksces stavio na vinsku kartu. Vino nismo imenovati zato što dolazi iz vinarije koja kontinuirano, petnaestak godina, proizvodi dosta dobra vina. Nadamo se da im se ova budalaština niskog stila neće ponoviti.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.