Prije otprlike tjedan dana službeno je predstavljeno sezonsko izdanje Badela 1862 i to, barem takav dojam imamo, vrlo zanimljive ideje Pelinkovac Winter. Uobičajeno nismo oduševljeni takvim prigodnim izdanjima jer ih na svjetskom tržištu ima svega nekoliko koje držimo uspjelima. Većina su nažalost potpuno besmisleni, čisto marketinški vođeni projekti bez prave ideje struke koja bi staja iza formule.
Za ovo izdanje Badel 1862 iz prve ruke znamo da se projektu pristupilo ozbiljnije, uključivanjem i probnih izdanja koja je kušao nešto širi razvojni tim za koji su u Badelu angažirali i vanjske suradnike, ugostitelje, barmene i općenito osobe vezane uz svijet jakih pića. Pelinkovac Winter dakle nastavlja tradiciju već poznatih varijacija njihovog doista najprisutnijeg likera Gorkog pelinkovca (‘brata’ sjajnog Antiquea, najboljeg jakog alkoholnog pića koje Badel 1862 ima u proizvodnji, a odgovorno tvrdimo i jednog od najboljih biljnih likera na svjetskom tržištu).
Pelinkovac Orange već se pokazao jednom od jako uspješnih varijacija, dobro balansirajući herbalnu gorčinu Pelinkovca i naranču koja je uobičajeno jedan od najboljih pratitelja pri posluživanju. Nova Winter formulacija pak uključuje cimet, klinčiće i bourbon vaniliju kao sasvim logičan i vrlo razuman odabir ‘zimskih’ začina i prepoznatljive aromatike.
I doista smo prilikom kušanja osjetili vrlo jasne note dodanih začina, prilično prepoznatljivih u okviru ideje osnovnog ‘gorkog’ pelinkovca. Vanilija je jasna, ali ne i dominantna (pozdravljamo takvu odluku) jasni su cimet, klinčići i anis, dok se uz gorkasto-herbalnu bazu čitavo vrijeme provlači nota svježine, nešto poput mente iz čokoladnih ledenih kocki. Istovremeno je i topao, začinski i herbalno osvježavajući.
Kada čitamo svoje bilješke s kušanja zvuči nam i više nego dobro, no ipak imamo i dvojbu koja nam stvara dojam relativne uspješnosti. Ne znamo zašto, ali dobar dio likerskih proizvoda u Hrvatskoj pada u zamku nedostatka karaktera. Imamo dojam kako se proizvodi često rade bez jasne vizije o željenom rezultatu prije početka slaganja formulacije i detalja proizvodnje. Dakle, proces ne ide smjerom kako bi morao: “Imamo jasnu viziju aromatike i identiteta proizvoda, formulaciju slažemo prema tome, a varijacije i postupke prilagođavamo osnovnoj viziji,” nego se slažu ad hoc formulacije i onda u fazi proizvodnje pokušava zaključiti koji bi proizvod bio najbolji.
Naime, usprkos angažiranju šireg razvojnog tima, ne možemo se oteti dojmu da je Winter propustio priliku biti vrhunski. Osnovni problem je što nam se čini kao da se u želji za što boljim proizvodom pomalo zaboravilo da ponekad vrijedi pravilo manje je više.
Gorki pelinkovac koji koketira s amaro stilom, bogatih začina, jasne vanilije i herbalne, mentolne svježine kao da nije siguran kojim putem krenuti. Karakter jednostavno nije do kraja definiran. Da se ipak ne bi stekao krivi dojam, radi se o dobrom proizvodu i svakako ima našu veliku preporuku za ove zimske dane. Nema dvojbe da se radi o finom i prigodnom likeru kojeg ćemo i sami vrlo rado imati na blagdanskom stolu. K tome je pakiran u bijelu bocu koja podsjeća na keramiku i to je definitivno pun pogodak.
Budimo iskreni Pelinkovac Winter jednostavno bi se morao naći na većini adventskih štandova u Hrvatskoj (ovo je i poruka Badelovu marektingu koji baš nije do kraja odradio promociju Wintera). Jedino što zamjeramo je propuštena prilika za konkretnijim karakterom i jasnijim identitetom proizvoda jer očito je da potencijal itekako ima, i to ozbiljan.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.