Zadnjih dana na hrvatskim televizijama ne možete izbjeći reklame za vranac Vinea. Ovaj makedonski brend poručuje nam u povodu dvadesete obljetnice distribucije u Hrvatskoj, da nas je baš on naučio uživati u vrancu.
Ako je Vinea ikoga išta naučila, bilo o sorti vranac bilo o vinu, sve je to sasvim pogrešno. Vinea je veliki industrijski brend u najlošijem smislu te riječi. Proizvodi poput Vinee tehnički jesu vina, ali se u profesionalnom žargonu nazivaju the drink, piće ili napitak.
Ni jedan ozbiljni sommelier ili enolog neće potpisati da je vranac Vinea pravo vino. Evo zašto. On jako miriše po ukuhanom tamnom voću, razmjerno je sladak (premda se službeno tvrdi da ima samo 2 grama šećera) uopće nema strukturu i teksturu vina: tanini jedva da se osjete, nema prirodnih kiselina, nema baš nikakve koncentracije. Vinea ima okus prosječnog voćnog soka od višanja i borovnica, s možda malo kupina. Ona zaista neka nikakve veze s pravim vinom.
Crnogorski vranci s Plantaža, o kojima nismo pisali osobito biranim riječima, čisto su remek djelo u usporedbi s ovim vodenastim napitkom s neugodno nezrelim završetkom.
Jedina dobra strana vranca Vinea jest zaista atraktivna rubinsko-purpurna, sjajna boja. Ne možemo, naravno, tvrditi da je kalifornijski Mega Purple stigao u Makedoniju, ali ne bi nas čudilo.
E sada, netko će reći da za tako mali novac ne možete dobiti ništa bolje. Što je duboko netočno. Vranac Vinea košta oko 25 kuna za litrenu bocu. Za samo pet kuna više možete kupiti veoma solidna, prava vina iz Belja i Iločkih podruma.
Vranac Vinea proizvodi se u Valandovu blizu Gevgelije. Godišnje se puni oko dva milijuna litara nečega što nitko tko voli vina ne bi trebao kupovati.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.