Najveća zapadna alkoholna kompanija Diageo najavila je novu investiciju, spektakularnu destileriju u Kini. Diageo Eryuan Malt Whisky destilerija u okrugu Eruyan u provinciji Yunnan proizvodit će prvi Diageov single malt viski porijeklom iz Kine.
Detalji investicije službeno su predstavljeni na posebnoj svečanosti u utorak, 2. studenoga u Eryuanu, na kojoj su bili dužnosnici pokrajinskih i lokalnih kineskih vlasti i predstavnici industrije.
“Kina je najveće svjetsko tržište alkoholnih pića i potražnja za whiskyjem brzo raste među potrošačima srednje klase koji žele otkrivati i uživati u finim whiskyjima,”, rekao je predsjednik Diagea za azijsko-pacifičku regiju i globalna putovanja Sam Fischer.
“Danas slavimo još jedan značajan iskorak, proizišao iz naših lokalnih uvida i Diageova globalnog iskustva u whiskyju, kojima želimo oduševiti sljedeću generaciju kineskih potrošača whiskyja.”
Na više od 2100 metara nadmorske visine, teren za destileriju površine 66.000 četvornih metara odabran je zbog umjerene klime, prirodne biološke raznolikosti i pristupa prirodnoj izvorskoj vodi na jezeru Erhai, Yunnan.
Diageo je po vrijednosti najveći proizvođač alkhola na svijetu, iza kineskih kompanija Kweichow Moutai i Wuliangye-Yibin. Destileriju će dizajnirati i sagraditi u sklopu akcijskog plana za održivost Diageo Society 2030: Spirit of Progress, što znači da će svi materijali biti ugljično neutralni sva će se voda reciklirati i destilerija neće stvarati otpad. U sklopu destilerije bit će veliki interaktivni centar za posjetitelje.
Diageov konkurent Pernod Ricard, najveći svjetski proizvošač whiskyja, prije dvije je godine najavio gradnju velike, samoodržive destilerije whiskyja s centrom za posjetitelj na površini od 13 hektara u Sečuanu, investiciju od 150 milijuna dolara. Emeishan Malt Whisky Distillery, koji su projektirali slavni kineski arhitekti Neri&Hu, trebala se otvoriti ove godine kao prva destilerija ovog tipa u Kini.
Potražnja za destilatima u Aziji snažno raste, a Kina predvodi trend. Najbrže raste tržište škotskih whiskyja, premium brendova i rijektih whiskyja koji se prodaju na aukcijama. Trendove predvode mlađi kupci srednje klase i više kupovne moći, koji nisu bili izloženi whiskyju pa ga sada otkrivaju s puno entuzijazma.
“Dečki u Aziji zaista dižu ljestvicu u kušanjima whiskyja, karte za specijalna kušanja ponekad se prodaju za nekoliko tisuća dolara, otvaraju sve moguće boce,” rekao je lani za Forbes Jonny Fowle, jedan od glavnih specijalista za destilate u aukcijskoj kući Sotheby’s. “U Kini je prilično uobičajeno da se kod kuće otvaraju boce whiskyja čija vrijednost prelazi 50 tisuća dolara po boci.”
U masovnijem segmentu tržišta, prodaja raste oko 11 posto godišnje, proda se više od 560 milijuna dolara whiskyja. Najpopularniji brend je Pernod Ricardov Chivas Regal.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.