Prvi se Korlat u restoranima i trgovinama pojavio 2011. godine, s berbom iz 2007. Korlat je došao na tržište osam ili devet godina pošto je nestor hrvatske vinske znanosti, dr. Nikola Mirošević, izradio elaborat o pretvaranju kamenjara iznad Benkovca u vrhunski vinograd. Teška je mehanizacija zdrobila više od 100 hektara kamenih ploča, da bi se mogle zasaditi loze.
Vino se proizvodi u staroj benkovačkoj vinariji, a zatim odležava u središnjem Badelovu podrumu u Svetom Križu Začretje, pa nakon četiri godine dolazi na restoranske i barske vinske karte i na police vinoteka i supermarketa.
Godišnje se proda oko 250 tisuća butelja sva tri osnovna Korlata (Syrah, Merlot i Cabernet sauvignon), što ga čini uvjerljivo najtiražnijim hrvatskim crnim vinom koje dolazi na tržište u bocama od 0,75. Badelov brend Korlat potvrdio je visoku kvalitetu na nizu međunarodnih natjecanja: Syrah iz 2014. osvojio je Decanterovu zlatnu medalju.
A dizajn Korlatovih etiketa konstantno evoluira i dostojno prati kvalitetu vina. Korlatove se etikete, gledajući u kontinuitetu , pretvaraju u umjetnički work in progress. Među etiketama najnovijih Korlata iz berbe 2017. osobito se ističe Syrahovo, gotovo figurativno žarko crveno sunce.
Sve je etikete Korlata, od prvih do najnovijih, oblikovao Vanja Cuculić, uspješni riječki zagrebački dizjaner srednje generacije, koji je osvojio pregršt internacionalnih priznanja, i koji voli vino, pa je tako među ostalim dizajnirao etikete i za odlične međimurske Solume književnika, novinara i vinara Roberta Naprte.
“Kad smo počeli raditi na Korlatu, naša je glavna ideja bila napraviti značajniji pomak u tretmanu klasičnih elemenata vinske etikete. Uvriježena hijerarhija podataka bila bi brend ili vinarija, pa sorta, pa godina berbe. Kod Korlata smo upravo godinu berbe istaknuli kao primarni likovni element. Koncept se, dakle, zasnivao na ideji da stvorimo izrazito suvremenu likovnu opremu koja prati proizvod. Korlat je u ono vrijeme bio potpuno novi projekt . Od specifične kultivacije nasada preko kontolirane i pomno razvijene proizvodnje pa do likovne opreme. Projektirana je i proizvedena jedinstvena staklena ambalaža, a klasična paprinata etiketa zamijenjena je izravnim tiskom na bocu,” sjeća se gospodin Cuculić.
Kad je pak riječ o kontinuiranoj evoluciji Korlatovih etiketa, te su promjene zapravo dio bazičnog koncepta: “Dio dizajna mijenja se sa svakom novom berbom. U osnovi, glavne elemente uvijek tretiramo jednako,” kaže Cuculić, “ali kroz različite grafičke intervencije mutiramo likovnu opremu svake nove berbe.
Budući da je svaka berba nužno drukčija, pokušavamo grafičkom opremom pratiti tu specifičnu sezonalnost vinske industrije. Želimo da svaka nova etiketa djeluje živo i zaigrano. Sve vrijeme balansiramo između idenititeta grupe proizvoda, dakle onog dijela dizajna koji je monumentalan i nepromjenjiv (kodiranje sorti bojom, hijerarhija elemenata) i novog prostora igre i inspiracije.”
Korlat je jedino hrvatsko vino koje je postalo permanentni predložak za suvremenu umjetničku proizvodnju. U svjetskoj vinskoj produkciji stalne su umjetničke intervencije već desetljećima uobičajane, od Mouton Rothschilda, kojem slavni svjetski umjetnici dizajniraju etikete svake nove berbe, do australskog Leeuwina čije Art Series funkcioniraju kao izložbe na buteljama.
Vanja Cuculić drži da i Korlatove etikete djelomično imaju takvu funkciju: “Naša je intencija, pogotovo u nestandardnim linijama poput Supremea i Boutiquea, baviti se stalnom umjetničkom produkcijom. Koncept dizajna Korlata iznimno je podatan za širenje sadašnje platforme i za uključivanje mnogo drugih autora,” smatra Cuculić
Ovih su se tjedana na tržištu pojavili Korlati iz 2017. godine. Vina su uobičajeno vrhunska; Merlot je sasvim sigurno najbolji dosad. Etiketa Syraha, veliko crveno sunce, bitno se razlikuje od svih dosadašnjih Korlatovih etiketa, ne samo približavanjem figurativnom već i drastičnom kolorističkom ekspresivnošću. Cuculić misli da Syrah uvijek privlači više pozornosti, naprosto zato šo je označen crvenom bojom koja prirodno vrišti u usporedbi s ljubičastom bojom Cabernet sauvignona i Merlotovom plavom.
Hrvatske su vinske etikete osvojile više vrijednih međunarodnih nagrada: Piquentum i Šuran primjeri su zaista nadahnutog i funkcionalnog modernističkog dizajna, baš kao i bračka Stina.
No, Korlat je jedino visokokomercijalno vino koje se od prvog dana izlaska na tržište pa do danas, već deset godina, iz berbe u berbu legitimira i novim grafičkim rješenjima.
Korlatov dizajner Vanja Cuculić kaže da stalno želi pomicati granice projekta. Osobito je značajno da Cuculićevom i Badelovom timu to uspijeva s vinom koje je istodobno restoranski i supermarket proizvod.
Korlatove etikete, kao i Korlatov uspjeh, pokazuju kako različiti elementi suvremenog vinskog biznisa imaju svoju specifičnu težinu: vrhunsko je vino teško plasirati na tržište bez vhunskog dizajna, a i nema puno smisla. Tko god proizvodi zaista vrhunsko vino, ne želi ga brendirati kao drugorazredni proizvod i ne želi na svoje butelje lijepiti dosadne i grafički nepismene etikete. Suradnja Badela i Vanje Cuculića utoliko predstavlja važan primjer za ambiciozniji segment hrvatske vinske scene.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.