Budući da će i ove godine prava turistička sezona početi vrlo kasno, mediji su puni oglasa za vikende na Jadranu po diskontnim cijenama. Često se oglašavaju i hoteli s pet zvjezdica, koji domaće predsezonske goste pokušavaju mobilizirati iznimno niskim cijenama za tu kategoriju.
U Hrvatskoj, međutim, svašta može imati pet zvjezdica jer Ministarstvo turizma koje ih dodjeljuje često namjerno ignorira velike nedostatke u pojedinim navodno luksuznim hotelima, kako se ne bi zamjerilo lokalnim turističkim i političkim zajednicama ili velikim poslovnim strukturama.
Donosimo 11 tipičnih pogrešaka po kojima ćete lako prepoznati hotel s lažnih pet zvjezdica. Ova pravila vrijede za klasično hotelijerstvo a ne za specifične žanrove poput lifestyle hotela ili malih obiteljskih butiknih hotela, koji u pojedinim segmentima funkcioniraju po drukčjim načelima.
U konvencionalnom hotelu s pet zvjezdica osoblje vam mora pomoći s prtljagom čim stignete ispred hotela. U idealnom servisu, osoblje preuzima vašu prtljagu i ne vidite je sve do sobe. U manje idealnom servisu, osoblje preuzima vašu prtljagu i nosi je do recepcije, pa zatim bellboy ide s vama do sobe. Osoblje se također brine oko vašeg auta. Uopće ne dolazi u obzir da gost luta hotelskom garažom tražeći parking. Gost parkira ispred hotela, a osoblje preuzima automobil.
Podrazumijeva se da recepcioneri moraju biti brzi i ljubazni. U pojedinim hotelima ponudit će vas pićem i vlažnim ručnicima, no to nije obavezno. U krajnjoj liniji, bolje da vas ne ponude ničim nego da vam donesu trećerazredni prosecco, što samo kompromitira hotel. Važno je, međutim, da vas netko s recepcije odvede u sobu, da vam pokaže sobu i objasni kako što funkcionira. Bilo bi lijepo da vas u sobi čeka zdjela s voćem ili neke male slastice, no mnogi su hoteli od te vrste dočeka odustali uslijed velike krize 2008./2009. godine, a i pandemija je nametnula nove protokole.
Ljeti cijeli hotel mora biti klimatiziran. Nama se prije par godina u jednom lažnom five star hotelu u Umagu dogodilo da hodnik od recepcije do sobe, dug nekih stotinjak metara, nije bio klimatiziran a temperatura je prelazila tridesetak stupnjeva. Nadalje, u nekim se opatijskim hotelima s pet zvjezdica znalo događati da klima ne radi na višim katovima, što je u međuvremenu ispravljeno. Osim s klimom, hoteli često imaju problema i s grijanjem. U jednom šibenskom i jednom opatijskom hotelu zimi nismo mogli smanjiti temperaturu ispod 29 stupnjeva.
Vaša soba mora biti savršeno čista. Kupaonica mora blistati. Recepcija mora biti perfektno čista. Ispred hotela ne smije biti smeća ili još gorih stvari; znamo da ovo zvuči drastično, ali prije dvije smo godine u kolovozu, dakle, usred sezone, ispred mramornih stepenica jednog poznatog dubrovačkog hotela s pet zvjezdica naišli na skorene tragove povraćanja. Hotel smo zauvijek prekrižili.
Minibarovi hotelima više ne donose novac. No, ako hotel s pet zvjezdica ima minibar, u njemu ne smiju biti kompromitantni proizvodi poput najjeftinijeg piva, jeftine čokolade ili pjenušca u bočicama od dva decilitra. Čim ugledate takvo što jasno je da hotel štedi na gostima, ili da F&B menadžer ne zna svoj posao.
Posluživanje u sobu sve je važnije, što je osobito došlo do izražaja u epidemijskim uvjetima. Hoteli, međutim, često ograničavaju radno vrijeme room servicea do deset navečer, što de facto znači da ne možete naručiti večeru u sobu.
U velikim hotelima s pet zvjezdica room service mora raditi 0-24. To je pravilo. Neki hoteli, i to usred sezone, takvo pravilo eskiviraju lažnim room service jelovnicima. Primjerice, noćni jelovnik sadrži desetak jela. Vi lijepo nazovete recepiju ili posebni broj za room service i pokušate naručiti nešto što vam se sviđa s noćng menija. Netko dežuran u kuhinji, međutim, kaže da se ne može dobiti ništa osim pršuta, sira i kruha, i da on nije kriv što u sobama imamo netočan noćni meni. Ovo nam se dogodilo i u Umagu i u Opatiji i u Splitu.
Bar je važna institucija svakog dobrog hotela. Pravi hoteli s pet zvjezdcia ponosni su na svoje barove. U lažnim hotelima s pet zvjezdica, poput jednog popularnog u Rovinju, koktele pripremaju s najjeftinijim sastojcima iz supermarketa, a svježi sok od naranče napravljen je satima unaprijed pa je teško oksidirao. U ovom se slučaju radi o još jednom obliku potkradanja gostiju da bi excel tablice na kraju godine izgledale malo bolje.
Vjerojatno nema ničeg goreg od pokušaja sobarice da uđe u sobu u devet ujutro dok gosti još spavaju. Najgore je zapravo kad sobarica u devet ujutro pokuca, vi ne odgovarate jer spavate, pa ona s master ključem uđe u sobu. Ovakvi se incidenti redovito dešavaju u barem pola hrvatskih hotela s pet zvjezdica, jer menadžementi naših hotelskih kuća redovito podcjenjuju housekeeping.
Ručnici u pravim hotelima s pet zvjezdica moraju biti debeli i meki. Tanki, isprani ručnici pouzdan su i neugodan znak fejkanog luksuznog hotela. Hotelska kozmetika iznimno je važan segment višeg hotelijerstva. Ona mora biti posebno brendirana za hotel ili se mora raditi o vrhunskim međunarodnim kozmetičkim markama (naših gotovo da i nema osim dvije ili tri iznimke).
Jastuci moraju biti debeli i meki, i mora ih biti minimalno četiri u sobi za dvoje. Mnogi zaista dobri hoteli već godinama imaju poseban meni za jastuke. Pravi hotel s pet zvjezdica prirodno želi da se dobro naspavate. Lažni hotel s pet zvjezdica dočekat će vas s tankim, neudobnim jastucima.
Wi-fi mora biti lako dostupan i besplatan (prije desetak godina to se nije podrazumijevalo). Televizija bi, osim šireg izbora uobičajenih digitalnih kanala, morala nuditi pristup streaming servisima.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.