“Moj posao je predvidjeti gdje mogu očekivati eksploziju okusa i time povećati užitak gostiju,” kaže Nils Boese. Nils Boese, globalni ambasador Jägermeistera, njemačka je barska legenda. Samouki barmen koji se od početka karijere posvetio istraživanju okusa, spreman za dobar okus testirati svako pravilo posla. Mnogi barmeni kunu se u slobodu i neovisnost. Ali ne znamo nijednoga osim Boesea tko se proslavio u baru koji je sam otvorio u provinciji i godinama u njemu bio apsolutno jedini zaposleni, voditelj, konobar, barmen, sve.
Boese se odlučio posvetiti pićima 1991. nakon što je posjetio destileriju whiskeya na otočju Orkney. Svoj Manhattan bar u Hildesheimu otvorio je 1999. Kao one man band, podjednako se posvetio gostima, barmenima i pićima. S više od 650 različitih destilata u Manhattan baru, Boseov stil s koktelima poput Count Masta i Jäger Mulea, poznat je kao konstantno iznenađenje.
Zapravo, Boeseov desetljetni angažman ambasadora Jägermeistera umnogome je prirodan nastavak onoga što radi od početka karijere: istraživanja još neotkrivenih okusa u destilatima i koktelima i razmjene znanja o pićima prema kojima je posebno strastven. Boese ništa ne radi po pravilima. Ima samo jedno: svako piće pripremati s potpunom posvećenošću i krajnjim poštovanjem prema sastojcima i prema gostu. U razgovoru uoči Jägermeisterova masterclassa koji će u listopadu u Zagrebu održati Jägermeisterov lokalni ambasador Miroslav Kljajić , Boese nam je otkrio kako je starinski njemački liker poput Jägermeistera postao jedan od omiljenih brendova mlađe publike i zašto ledeni shot Jägera koji najčešće pijemo, u sebi skriva stotine neočekivanih koktela.
Prije nekoliko godina na YouTubeu smo vas gledali u videu o Jägermeisteru koji je Atiba Jefferson (poznati američki skater i fotograf) snimao za Munchies. Tamo ste ostavili dojam jako neovisnog tipa. Toliko, da ste svoj bar u Hildesheimu otvorili i vodili kao one man band. Kako to da ste se onda ipak vezali za brend poput Jägermeistera?
Da, volim svoju neovisnost. S Jägermeisterom surađujem na dvije različite razine koje me podjednako motiviraju. Jedna je sam proizvod, koji je praktički sveprisutan ali ljudi zapravo ne razumiju njegov okus i ne shvaćaju koliko je kompleksna njegova proizvodnja. Druga razina je brend i njegov vrlo polarizirajući imidž. Jägermeister ili volite ili mrzite. Ja želim promijeniti percepciju Jägermeistera na svim razinama. S njimsam dobio partnera koji mi dopušta da radim s puno slobode. Mislim da mogu reći da smo Jägermeister i ja jedan drugome duhovne životinje 🙂 Vezani smo.
Čini se da su barmeni slabi na Jägermeister. Ako više od jednom dođete u isti bar možete biti siguran da će vam barmen prije ili kasnije predložiti koktel s Jägermeisterom. Zašto mislite da toliko inspirira barmene?
To je prirodna evolucija. Svaki barmen počinje učeći pravila i s iskustvom postaje brži i efikasniji. U toj fazi zapravo samo reproducirate recepte. Onda dolazi faza u kojoj se igrate s elaboriranim tehnikama, fat washingom, domaćim sirupima, infuzijama i ostalim. Tada već dajete svoj pečat receptima, sloj po sloj. U toj jednadžbi rekao bih da Jägermeister dolazi kad dosegnete određenu zrelost u svojim ukusima. Postajete kreativniji tako što smanjujete broj sastojaka i koncentrirate se na skrivene okuse u piću. Drugi aspekt je korištenje Jägermeister a kao glavnog sastojka u pićima jer ga jednostavno volite. Oboje je zapravo uspjeh za brend i dokaz njegove superiornosti, ali to se događa samo zato što barmenima pokazujemo što Jägermeister može, nikad im ne sugeriramo što da rade s njim.
Europski biljni likeri vrlo su tradicionalna kategorija, gotovo staromodna. Ali među najvećim entuzijastima Jägermeistera je upravo mlađa cool generacija. Oni misle da je Jäger hype brend, kao Adidas Originals. Koja je vaša teorija o tome, zašto Jägermeister toliko privlači mlađu publiku?
Ovo ste totalno precizno opisali. To je rezultat našeg uspješnog marketinga. Marketing je tu jako važan ponajviše zbog tradicije i regionalne specifičnosti Jägermeistera. Kad još uzmete u obzir dosta labavu EU regulativu u kategoriji bittera i likera, još je važnije definirati imidž Jägermeisterova brenda. S jedne strane imate tako bogatu tradiciju i raskoš okusa i aroma, a s druge strane taj uštogljeni imidž. Tako da dobar dio uspjeha Jägermeister duguje upravo premošćavaju tog jaza i sposobnosti da dopre do mlađe publike. Na nekim tržištima to je toliko učinkovito da nas kupci uopće ne doživljavaju kao biljni liker.
Kad kažemo popij Jäger obično mislimo na smrznutu bocu i običan shot, ili Jägerbomb (Jägermeister i Red Bull). Vi, međutim, radite neke prilično zanimljive kombinacije u koktelima s Jägermeisterom. Koje su vam omiljene?
Sve koje pokazuju Jägermeisterovu svestranost. Meni su ta pića način da barmenima pokažem koliko je Jägermeister kvalitetan i versatilan. Ali uvjeren sam i da su neka od tih pića budući klasici. The Count Mast je fenomenalan aperitiv. Jednaki dijelovi Jägermeistera, London Dry gina, slatkog vermuta i limunova korica kao garnish. Promiješan i poslužen u coupette čaši.
Zašto je Jägermeister odlučio napraviti Manifest i Scharf? Na koji način oni nadopunjavaju Jägermeisterov portfolio?
Manifest je kreiran da bi pokazao Jägermeisterovu kompetenciju u radu s biljem. S njim smo pomakli granice. Manifest je provokacija, poziv na istraživanje. Sa Scharfom smo naglasili jedan od četiri macerata koji su baza Jägermeister eliksira. To nije najpikantnije piće na svijetu, ali je sigurno najpikantniji Jägermeister. Scharf je koncentrat Jägermeisterova karaktera.
Što predlažete kao best serves za Manifest i Scharf?
Manifest volim pijuckati na sobnoj temperaturi, toplog ili u koktelu. Scharf mi je najbolji kao ledeni shot i u koktelima. S jednim i drugim je lako raditi.
Možete li nam dati recept za koktel s Jägermeisterom koji bismo mogli napraviti na idućem partyju kod kuće?
Tu trebate recept za nešto masovno privlačno a dovoljno jednostavno da se može dobro napraviti kod kuće, bez profesionalne opreme. Možda bi najbolji bio punč. Lako ga je napraviti, ne zahtijeva praktički nikakva pomagala, samo lonac koji možete umotati u lijepi stolnjak. Svaki gost se može sam poslužiti tako da je punč idealan za kućna druženja. Dosta je važno da punč probate prije posluživanja, jer ga je lako prilagoditi. A najbolje je to što ne morate provesti cijelu večer miješajući pića nego se možete družiti s gostima s pićem u ruci. Evo recepta.
1 boca Jägermeistera
1 boca soka od jabuke
1 boca suhog rizlinga
Sve sastojke ulijte u zdjelu za punč. Kušajte i prilagodite omjere prema svom ukusu. Ovako jednostavni recepti u pravilu daju vrlo ukusna, iznenađujući kompleksna pića. Ovaj punč je balansiran, ali ako vam fali kiseline dodajte malo soka svježe limete a ako želite jači koktel dodajte malo ruma, bourbona ili gina. Dobro je u punč umiješati nešto ljuto, možete 100 ml Jägermeistera jedan sat infuzirati čilijem ili zrnima papra, procijediti kroz cjedilo za čaj i uliti u punč. Za dodatnu slatkoću, dodajte malo javorova sirupa, a ako želite općenito u potpuniti okus dodajte prstohvat soli. Stavite u frižider i poslužite hladno u čašama punima leda. Kao garnish možete koristiti sve što vam lijepo izgleda, samo pazite da što nešto duže stoji u punču više utječe na njegov okus. Par štapića cimeta, korica naranče, tanko narezana jabuka, anis, klinčići, kriška naranče špikovana klinčićima, grančica ružmarina ili timijana…pustite mašti na volju.
Koliko znate o hrvatskoj barskoj sceni?
Zasad nedovoljno, ali uvijek volim učiti.
Ovaj sadržaj produciran je u suradnji s G3 Spirits Grupom Hrvatska
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.