Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Coca Cola, Ben & Jerry’s i Hershey povlače oglase s Facebooka jer tolerira govor mržnje

coca cola

Korporativni bojkot Facebooka se širi. Sedam velikih kompanija u utorak je objavilo da će povući srpanjske oglase zbog odbijanja Marka Zuckerberga da se obračuna s govorom mržnje na Facebooku.

Nakon što je Ben & Jerry’s najavio da se povlači s Facebooka njihov vlasnik Unilever, u čijem su portfelju  među ostalima i Hellman’s, Magnum, Knorr i Lipton, najavio je da će povući oglase svih svojih brendova. Slijedio ga je proizvođač čokolada Hershey, a sada je bojkot najavila i Coca Cola. ,

“Rasizmu nema mjesta u ovome svijetu i nema mu mjesta na društvenim mrežama,” rekao je direktor Coca Cole James Quincey tražeći “veću odgovornosti i transparentnost” od svih kompanija koje upravljaju društvenim mrežama. Coca Colina najava svojevrsni je ulazak u drugu fazu kampanje #StopHateForProfit , koji su 17. lipnja pokrenule nevladine organizacije NAACP, Antidefamacijska liga, Sleeping Giants, Color of Change, Free Press i Common Sense, nakon što je Mark Zuckerberg kako s mreže neće uklanjati govor mržnje “jer je vrijedan kao vijest.” Nakon što je počeo bojkot oglašivača, Facebook je najavio da će označavati postove koji bi mogli vrijeđati različite skupine i zabraniti oglase koji sadrže tvrdnje “da su pripadnici određenih rasa, naroda, nacionalnosti, vjera, kasta, seksualnih orijentacija, rodnih identiteta ili imigranti” prijetnja drugima. Nakon te najave oglašivači su odgovorili da to nije dovoljno. Traže odlučan i temeljit obračun, točnije brisanje svih postova koji potiču ili šire govor mržnje.  

Bojkot je započela kompanija Nort Face, a pridružil su se Patagonia, REI, Mozilla i Upwork da bi se lista do danas proširilana 90 kompanija među kojima su i Verizon, Levi Strauss i Viber, koji je prekinuo sve odnose s Facebookom uključujući feature koji njegovu aplikaciju povezuju s tom društvenom mrežom.

Coca Colin bojkot, a svakako mu treba pridružiti i Unileveru najavu, smatra se prekretnicom koja bi mogla potaknuti i druge velike kompanije poput Disneya da pojačaju pritisak na Facebook. Koji se već i konkretno osjeća. Nakon Coca Coline objave da će povući oglase vrijednost Facebookovih dionica u petak je pala 8,3 posto. To je zbrisalo 56 milijardi dolara Facebookove tržišne vrijednosti i 7,2 milijarde s procjene Zuckerbergova osobnog bogatstva. 

Stručnjaci za marketing na društvenim mrežama zasad su sumnjičavi prema mogućnostima utjecaja na Facebook putem povlačenja oglasa. Oglašavanje je Facebooku lani donijelo 70 milijardi dolara. Godišnji budžeti za oglašavanje na Facebooku značajnog broja kompanija koje najavljuju povlačenje oglasa čine promile tog prihoda, a i najavljen je samo jednomjesečni  bojkot.

Tu je puno važniji PR pritisak,  koji privlači negativnu pažnju medija i ojačava imidž Facebooka kao društvene mreže na pogrešnoj strani društvenog konflikta, što je godinama Facebookov problem a eskaliralo je s predsjedničkom kampanjom Donalda Trumpa i skandalom s ruskim uplitanjem u američke izbore. Mark Zuckerberg dosad je davao upravo katastrofalne izjave o stavovima Facebooka prema govoru mržnje, nejednakosti, nasilju, hakerskim napadima pod pokroviteljstvkom autokratskih vlasti i branio poziciju Facebooka kao platforme koja ne može biti odgovorna sadržaj kojemu izlaže svoje korisnike.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.