Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Aviotvrtka SAS ostavila je aukcijska vina vrijedna 400.000 dolara da se kuhaju na +30. Na sudu su

avio-kompanija-sas

Incident se dogodio prošlog lipnja. Sada je ponovno aktualan, jer je na američkom federalnom sudu počelo suđenje na osnovi tužbe koju je protiv skandinavske aviokompanije podnio osiguravatelj jedne američke aukcijske kuće. Ta je aukcijska kuća zbog nesmotrenosti prijevoznika izgubila više od tisuću vina iz privatne kolekcije, čiju je aukciju trebala održati. Evo što se dogodilo.

Američka aukcijska kuća Zachys prošlog je ljeta organizirala aukciju oko tisuću vina iz jedne privatne kolekcije iz Stockholma. Ukupna početna vrijednost vina procijenjena je na oko 400.000 dolara. Zachys je za prijevoz vina angažirao Connoisseur, londonsku firmu specijaliziranu za prijevoz skupocjenih vina. Među aviokompanijama s kojima Connoisseur ima ugovore bila je i Scandinavian Airlines System (SAS), koja je dobila posao prijevoza vina iz Stockholma za Zachysovu aukciju u White Plainsu u državi New York. 

Negdje po putu, SAS-ovi zaposlenici vina su ostavili da satima stoje na ljetnim vrućinama većima od 30 stupnjeva Celzija. Vina su 6. lipnja stigla u Ameriku, naravno skuhana. Zachys nije mogao održati aukciju i izgubio je najmanje 400.000 dolara. Njihova osiguravajuća kuća Federal Insurance Co isplatila im je odštetu.

Sad Federal Insurance Co. na američkom federalnom sudu tuži Connoisseur i SAS radi nemara. Traže oko 400 dolara po boci, odnosno 397.177 dolara. U tužbi tvrde da su vina kod predaje SAS-u u Stockholmu bila u optimalnom stanju.

“Tijekom transporta, rukovanja i/ili skladištenja kod tuženog, pošiljka je pretrpjela oštećenja, uključujući neograničenu štetu izazvanu izlaganjem previsokim temperaturama koje su vino učinile neprikladnima za planiranu distribuciju, prodaju i krajnje korisnike,” piše u tužbi.

Kako je Wine Spectatoru objasnio direktor aukcijske kuće Jeff Zacharia, vina koja stižu u njihova skladišta prolaze višefaznu inspekciju. “Prvo ih ispitujemo vizualno i provjeravamo temperaturu, uključujući trackere temperature na pošiljci. Tako smo i vidjeli da je pošiljka iz Stockholma bila na previsokim temperaturama.” Vina u transportu moraju biti na 13 stupnjeva i 70 posto vlage, bez velikih oscilacija temperature, jer promjene temperatura utječu na sposobnost odležavanja vina, dok ih stajanje na suncu i vrućini uništava u vrlo kratkom vremenu.

Connoisseur je najavio da će se na sudu braniti od svih optužbi. Zanimljivo je da na nam je o sličnom incidentu svojedobno pričao Joško Gravner, kojemu je prije nekoliko godina propala cijela paleta vina uvezenih u Hrvatsku, jer su je djelatnici hrvatske carine ostavili da se kuha na ljetnom suncu u njihovim vanjskim skladištima.  

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.