Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Decanter je odlučio ignorirati koronu: hoće li to do kraja uništiti njegovu već ionako marginalnu nakladu?

decanter-svibanj-2020

Na naslovnoj stranici Decantera za svibanj posvećenoj Italiji, nema ni riječi o epidemiji. Od 132 stranice svibanjskog broja, samo se jedna bavi koronom i to kompilacijski, s nekoliko starih vijesti. Ni Decanterova web stranica nije mnogo uključenija u stvarnost: epidemija se spominje u otprilike petnaestom naslovu, ako stranicu skrolate na mobitelu.

Očito je da su uzdavač i uredništvo Decantera odlučili ignorirati koronu. Što je katastrofalno zbog tri razloga. Prvo, korona virus je osobito teško pogodio svjetsku vinsku industriju. A Decanter je glasilo svjetske vinske industrije. Stoga bi bilo razumno da na Decanterovoj naslovnici stoji pitanje Što s viškovima vina? a ispod toga priča sommeliera koji je upravo izgubio posao i ne može pronaći drugi, pa reportaža iz neke svjetski poznate vinarije koja trenutno nikome ne može ništa prodati, pa još razgovor s menadžerom velike distribucijske tvrtke o tome kako epidemija utječe na cijene vina . Tako bi Decanter pokazao odgovornost prema svojoj profesionalnoj zajednici.

Drugo, Decanter je medij. Žele li preživjeti, mediji moraju živjeti u stvarnom vremenu i prostoru, i moraju se baviti stvarnim životnim činjenicama. To je osnovno pravilo novinarstva, ali i komunikologije. Uzmimo za primjer američki Eater, koji već dva mjeseca ne piše ni o čemu osim o raznim aspektima krize.

Treće, Decanter izlazi u Londonu, glavnom gradu zemlje s više od 30 tisuća umrlih od Covida 19. Baviti se novinarstvom u zemlji s tako raširenom epidemijom a ne baviti se epidemijom prilično je samoubilački potez. 

Decanter je tridesetak godina naša Biblija. No, unatrag pet ili šest njegova se uređivačka koncepcija počela naočigled rušiti, što je vidljivo i u smiješno maloj nakladi; manje od 40 tisuća primjeraka mjesečno za cijeli svijet. 

Decanterov odnos prema koroni sasvim će sigurno smanjiti i tako marginalnu nakladu. Decanter u zadnje vrijeme živi od kotizacija za DWWA, najrelevantnije svjetsko vinsko natjecanje. No, DWWA je odgođen za jesen, a ako dođe do drugog vala epidemije, vjerojatno neće biti održan. Što bi Decanter, barem kad je riječ o tiskanom izdanju s visoom fiksnim troškovima (papir, tiskara, distribucija) moglo dovesti u financijski bezizlaznu situacjju.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.