Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

AZTN istražuje Coca Colu Hrvatska zbog sumnje da su ugostitelje ugovorima obvezivali na prodaju samo njihovih pića

konobari

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) pokrenula je upravi postupak (istragu) protiv tvrtke Coca-Cola HBC Hrvatska. Prema objašnjenju AZTN-a koje prenosi Hina, sporan je ugovor koji je kompanija sklopila s jednim ugostiteljem, u kojemu se on obvezuje da će “sve svoje potrebe za voćnim sokovima, ledenim čajevima, energetskim pićima i mineralnim vodama zadovoljavati isključivo narudžbom robnih marki iz Coca-Colinog asortimana, kao i da će u stalnoj ponudi imati cjelokupan asortiman pića Coca-Cole Hrvatska, ali i svih njenih novih proizvoda u navedenoj kategoriji gaziranih pića.”

Ugovori koji ugostitelje obvezuju na kupnju samo kod jednog dobavljača u zamjenu za veće il imanje povlastice, ovisno o brendovima za koje se ugovori vežu, nisu rijetkost u hrvatskim kafićima i barovima. Sklapaju ih velike pivarske korporacije, veliki distributeri kave, riječ je o vječnoj temi u ugostiteljskim krugovima.

Prema hrvatskim zakonima o tržišnom natjecanju, uvjetovanje opskrbe lokala jednim proizvodom kupnjom ostalih proizvoda distributera, koja implicitno ili eksplicitno uključuje zabranu konkurentskih proizvoda, spada u zlouporabu dominantnog tržišnog položaja.

Postupak protiv Coca Cole pokrenut je na temelju ugovora s jednim ugostiteljem i po hrvatskim zakonima o tržišnom natjecanju mogao bi značiti zlouporabu dominantne tržište pozicije. No, Coca Cola slične ugovore ima s nizom ugostitelja, tvrde u Agenciji, u kojima je isporuka Coca Coke kao glavnog proizvoda uvjetovana kupnjom ostalih bezalkoholnih pića. Zato će istražiti i je li Coca Cola sklapala ono što se po našem zakonu zove zabranjeni sporazumi.

“Budući da je Coca-Cola Hrvatska poduzetnik koji mnogim ugostiteljskim objektima u Hrvatskoj, kada je riječ o gaziranim pićima, predstavlja neizbježnog poslovnog partnera, zahtjev da se uz kupnju gaziranih pića kupcima nameće obveza isključive kupnje Coca-Colinih voćnih sokova, ledenih čajeva, energetskih pića i mineralnih voda, predstavlja dostatne indicije za pokretanje postupka utvrđivanja zabranjenog sporazuma”, ističu iz Agencije.

AZTN je na sporni ugovor naišla u tijekom istraživanja stanja u distribuciji bezalkoholnih pića u hotelima, restoranima i kafićima. Agencija naglašava da pokretanje postupka ne prejudicira je li tvrtka prekršila zakon ili nije, to se tek mora utvrditi. S obzirom da ekskluzivni ugovori s dobavljačima ograničavaju slobodu poslovanja ugostitelja i slobodu izbora gostima u kafićima, restoranima, hotelima i barovima, nadamo se da će Agencija za tržišno natjecanje detaljno istražiti ugovore svih distributera poznatih po takvim praksama.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.