Kad je američki fast food lanac Popeyes izbacio otkoštena pileća krilca pohana sa šampanjcem i obložena 24 karatnim zlatom, mišljenja su se jako podijelila, unatoč prijateljskoj cijeni od 5 dolara za šest komada i pecivo.
Kad smo mislili da smo vidjeli sve iz područja hrane izmišljene za Instagram, pojavio se novi, najluđi trend: pozlaćeni fast food. Jesu li zlatni hamburgeri, krilca i sladoledi prirodni korak dalje nakon fast fooda sa šljokicama i dubinim bojama, ili je riječ o nekoj potisnutoj podsvjesnoj reakciji na Trumpa koja sada izlazi na vidjelo, nije posve jasno, kao što nije jasno ni porijeklo ovog trenda.
Zlato i šljokice poharali su fast food lokale nakon što su u njujorškom fancy sports baru The Ainsworth pojavila pileća krilca posuta zlatnim listićima. Onda su se takva krilca pojavila u masovno popularnom lancu Buffalo Wild Wings. Još popularniji Shake Shack za Valentinovo je prodavao šljokičasti shake od jagoda.
Onda je jedan vrlo popularni kalifornijski EDM festival prodao tonu kroketa s ljubičastim šljokicama, pa su neki hipsterski restorani počeli servirati šljokičaste koktele od rosea i tako su zlato i šljokice, dva potpuno bezokusna sastojka, preuzeli vlast na ulici. Neki se komentatori sada pitaju je li ovo sve posljedica prevelikog utjecaja influencera, koji hranu i jedenje pretvaraju u estetski zahvat.
“Za brendove i influencere kojima je važan samo profit, pravilo je jedi očima, a ne ustima,” komentirala je lani jedna američka novinarka, “Umjesto da jedemo zbog užitka u okusima i da bismo bili zdravi, na Instagramu gomilamo besmislene šljokičaste koktele i zlatne krafne koje samo pokazuju kako lako padamo na sve što sjaji i kako je sve samo lov na lajkove.”
Zlato prolazi malo bolje od šljokica, ako ništa drugo zato što se odavno koristi za dekoriranje hrane. Mnogi novi trend ipak smatraju neukusnim, doslovno i ne. Okej je s par listića zlata ukrasiti kolač ili jelo u fine dining restoranu. Ali pozlaćeni pileći bataci i rekreativno proždiranje zlata samo su posljedica društvenih mreža i, ako baš hoćete, podsjećaju da u zemlji u kojoj se 40 posto hrane baci, neki imaju previše a drugi ništa. Treća teorija kaže da su ovakve eskapade naprosto kontra trendovima poput “ugly delicious” koja mora postojati radi balansa. Dok se ova ne baš duboka rasprava razvija, pogledajte blistave Instagram favorite:
View this post on Instagram
Helado Pimp con hoja de oro! Fancy y delicioso. #contokioenjapon #goldfood #helado
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.