U nedjelju popodne zalutali smo u Arenu, najveći zagrebački shopping centar koji baš ne volimo, zbog atmosfere ni zbog hrane i pića. Na katu ispred food courta, punog industrijskih ili još mnogo gorih poluindustrijskih restoranskih brendova, naletjeli smo na atraktivno ukrašena kolica sa smoothijeima, dakle s prirodnim i zdravim napicima. Naručili smo Morning Glory koji se, među ostalim, miksa od jagoda, malina i žitarica. Pa smo se neugodno iznenadili kad je simaptični konobar iz izloga izvadio zdjelu s jagodama koje su bile toliko smrznute da se na njima još vidjelo inje.
Zatim je dohvatio tanjur s malinama koje su, pak bile toliko davno odmrznute da su djelovale zgnječeno i prije nego što ih je čovjek ubacio u mikser. Naravno da u shopping centrima ne očekujemo baš kvalitetnu hranu. Međutim, koristiti smrznute jagode i maline u istom shopping centru čiji supermarket prodaje stotine kilograma svježih malina i jagoda, malo je antipatično. Osim toga, prilično je bezukusno. Popili smo možda četvrtinu čaše, dok je ostatak ovog navodno zdravog i svježeg smoothieja završio u smeću. Bobičasto voće ne podnosi nikakvo smrzavanje osim dry freezinga, jer ga uslijed visokog postotka vode koje sadrži konvencionalno smrzavanje pretvara u vodenastu kašu.
Svi ti grozni kolači, frapei i smoothieji s bobičastim/šumskim voćem koji se masovno prodaju u našim hotelima, restoranima, pizzerijama i na simpatičnim štandovima poput ovoga u Areni, golema su i nepotreba obmana izazvana čistom lijenošću vlasnika lokala koji to rade. Prije tri tjedna u Beču smo šetali shopping centrom vrlo sličnim zagrebačkoj Areni (čak se i izbor trgovina podudarao). I ondje smo naletjeli na kolica sa smoothiejima i frappeima, koji su se međutim miksali od svježih jagoda, borovnica, malina, manga i papaje pripremljenih pred kupcima. Razlika u cijeni nije osobita.
Ovaj grozni Arenin smoothie od smrznutog voća košta 20 kuna, dok je vrlo sličan ali neuspredivo prirodniji i ukusniji smoothie u bečkom shopping centru na Dunavu koštao četiri eura. Ovdje moramo uzeti u obzir da su svi fiskni troškovi u Beču viši, te da su troškovi radne snage značajno viši. Brojni hrvatski ugostiteljski poduzetnici i dalje misle da mogu fejkati i zarađivati. Pa čak i tako vulgarno da u sokove koje miksaju pred vama stavljaju vidljivo smrznuto voće. Shopping centri poput Arene čine, nažalost, idealnu scenografiju za takvu vrstu biznisa.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.