Koktel natjecanja su svakako jedan od boljih načina za valorizaciju autorskog rada barmena i druženje s kolegama, ali i izvrstan način za afirmaciju destilata i detaljno pričanje priče branda upravo barmenima koji s brandom ostvaruju povezanost koju će prenositi gostima. Ovakva natjecanja su obično dosta stresna za mlade barmene od kojih se očekuje kreiranje nekoliko jednakih pića pod pritiskom publike i žirija, a onda i prezentiranje pića vizualno, ali i usmeno.
Beefeaterov MIXLDN postoji već 7 godina, a ove se godine prvi put održao i kod nas te već u startu uveo neke promjene u standardnom konceptu natjecanja. Zaobišli su stresno miješanje pića pred žirijem i proces žiriranja izmaknuli u zasebnu, zastorom odvojenu prostoriju gdje su natjecatelji žiriju morali objasniti koncept i priču iza svoje kreacije.
Beefeater gin, koji se može pohvaliti poviješću duljom od 100 godina, pravi je predstavnik London dry stila, i to ne samo zbog geografskog položaja destilerije. Ali upravo geografska pozicija i dugogodišnji suživot s urbanom londonskom sredinom, bili su inspiracija za temu ovogodišnjeg natjecanja. Natjecatelji su trebali kreirati koktel koji predstavlja sredinu iz koje potječu, ali zadržava karakter i profil Beefeater ili Beefeater 24 gina.
Ocjenjivali su se izgled koktela, balans okusa, prisutnost karakteristika gina, originalnost u korištenju sastojaka, tehnika i alata, ali i priča, tj. inspiracija koja stoji iza recepta i koliko je ona vidljiva u izvedbi. Međunarodni žiri u kojem su sjedili Sim Connolly (globalna brand ambasadorica za Beefeater), Chris Edwardes (barmen, konzultant i jedan od članova savjetodavnog odbora Cocktail Weeka Zagreb) i Aleš Prestor (ljubljanski barmenski veteran i vlasnik barova) ocjenjivao je 12 koktela hrvatskih barmena.
Kokteli koje smo imali priliku kušati mogu se podjeliti u dvije kategorije – dramatično prezentirani i precizno izvedeni. Ova očita razlika je sa jedne strane nagovještaj napredovanja lokalne scene, a sa druge potvrda da dio kolega još nije spreman odbaciti vizual kao glavni kriterij prilikom kreacije koktela unatoč svjetskim trendovima koji se, uz progresivni rast dnevnih volumena u ovoj kategoriji, sve više odriču nepotrebnog garniranja u korist preciznosti okusa i brzine izvedbe.
Svakako treba izdvojiti koktele Jovana Pupovca koji asistira Marijanu Maksanu u Dežman Mini Baru, a koji je svoj jednostavni koktel klasičnog stila sa Amarom Montenegrom sjajno upario sa marshmallowom s okusom kave i Mishe Lewickija – poljskog naturaliziranog Hrvata koji već nekoliko godina ljeta provodi radno na našoj obali i pasionirano obožava pelinkovac Dalmacijavina. Misha je uz dodatak svog omiljenog likera i domaćeg sirupa od timijana i ružmarina napravio jasan i suh sour.
Zasluženi pobjednik je Marino Karinja, vrlo mladi riječanin sa splitskom adresom vodi trenutno možda čak i najzanimljiviji bar u Hrvatskoj – onaj u splitskoj pizzeriji Bokamora. Marino je Beefeater u svojoj kreaciji podvrgao fat washingu – tehnici u kojoj se masnoća djelomično otapa u alkoholu i daje mu dodatnu aromu, ali i svilenkastu, kremastu teksturu. Masnoća koju je odabrao je maslinovo ulje, a sve je začinio vlastitim limoncellom s timijanom, Italicus likerom, limunovim sokom i s vrlo malo šećernog sirupa. Rezultat je izrazito citrusno piće sa začuđujuće dobro balansiranim kiselinama i sjajnom teksturom.
Ako je suditi po ovom natjecanju, čekaju nas uzbudljivi raspleti u pripremama za sljedeću sezonu za koje se nadam da će biti vidljivi već na sljedećem zagrebačkom tjednu koktela.
Fotografije/Dino Ninković – Denine.eu
Vedran Gulin je jedan od vodećih hrvatskih barmena, osnivač Bistroa 75 i koncepta Vino&Ino i utemeljitelj Cocktail Weeka Zagreb
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.