Redatelj David Ma ideju za projekt #foodfilms. dobio je skrolajući po Instagramu. Primijetio je da sve više ljudi snima kratke video recepte iz istog kuta, odozgo. Koncept ga je zaintrigirao i pitao se kako bi ti recepti izgledali u ozbiljnoj holivudskoj produkciji. David Ma ima nešto iskustva u tom području, među ostalim snimao je reklame za Ritz krekere. Nije htio da njegovi video recepti budu još jedna serija istih filmskih trailera. Iskoristio ih je kao posvete svojim omiljenim filmskim redateljima. Projekt je dao četiri kratka filma koji nam predočavaju kako bi izgledalo da Quentin Tarantino snimi recept za špagete rukopisom Kill Billa, Wes Anderson za S’mores u stilu Grand Budapest Hotela, Michael Bay da snimi recept za vafle kao Transformere, a Alfonso Cuaron za palačinke kao Gravity. “Obožavam ove redatelje i želim im odati počast. Uvijek su me inspirirali. Bilo je zabavno pristupiti video receptu kao holivudskom blockbusteru s eksplozijama i pirotehnikom, ali bilo je i nečeg jako lijepog u razvijanju paleta boja, sinkroniziranim pokretima i čudnoj glazbi”.
Prva stvar, primjerice, koje se sjetio pišući koncept za film posvećen Michaelu Bayu bila je zgrada koja se urušava u jednoj od sekvenci Transformera. Odlučio je napraviti isti efekt s kulom od vafla. Njegov tim je, morao je pronaći teški stroj koji podsjeća na Transformere – pronašli su aparat za vafle. U filmu posvećenom Cuaronovom Gravityju Ma je htio prenijeti osjećaj bestežinskog stanja. Bacali su sastojke sa stropa i vrtili film unatrag. Napravili su katapult za lansiranje hrane. Zvučnik su napunili sirupom i puštali glazbu kroz njega. Pregledali su desetke snimaka astronauta da vide kako se sirup u kapljicama treba kretati kroz zrak.
Kod recepta posvećenog Wesu Andersonu boje i kompozicija bili su ključni. Boje svakog video recepta usklađene su s bojama na originalnim filmovima, sva je hrana prava i u svakom videu specijalni efekti koriste se samo jednom. U receptu za Andersonove S’mores mjerili su svaki rekvizit da bi bili sigurni da će biti u geometrijskoj sredini kadra. Kad vidite u kakve je detalje David Ma sa svojim timom išao da bi snimio ove kratke filmove, logično je zapitati zašto. Razlog je jednostavan – traženje novog vizualnog jezika i naracije u prezentaciji hrane. Ma smatra da se hrani prečesto pristupa s nepotrebnim tonom “ozbiljnosti”. Htio je pokazati da se to može činiti ležernije i talentiranije. “Kad prezentirate hranu u pretjerano epskom stilu, sve postane zabavnije, smijete se. Ali taj pristup omogućava i bolje vrednovanje finih detalja u hrani”, kaže Ma. Evo kako bi izgledali recepti slavnih redatelja.
Zanima li vas što još radi David Ma, provjerite OVDJE
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.