Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Sapporo je kupio Anchor Steam. Odlazi li svijet craft piva kakav smo poznavali polako u povijest?

Legendarna američka craft pivovara Anchor Brewing prodana je japanskom Sapporo Holdingu.  Direktor Anchora Keith Greggor za SF Gate je potvrdio da su pregovarali godinu dana s “mnogo, mnogo” velikih pivovara iz cijeloga svijeta tražeći pravog partnera. Ova se akvizicija smatra prekretnicom u okrupnjavanju tržišta craft piva, procesu koji zabrinjava mnoge entuzijaste koji se boje da će velike industrijske pivovare progutati najbolje neovisne pivare i uništiti duh i tržište crafta. 

Među najvećim takvim akvizicijama su Heinekenovo preuzimanje Lagunitasa, prodaja Ballast Pointa Constellationu i Ab InBevova kupovina Goose Islanda i Wicked Weeda. Šefovi Anchora kažu da će se njihovo pivo i dalje proizvoditi u sjedištu u Potrero Hillu i da se recepture neće mijenjati. Najavljuju novi bar u De Haro Streetu preko puta pivovare.

Anchor je duša San Francisca. Osnovan 1896. ponosi se statusom “prve i najtarije američke craft pivovare.” Preživio je veliki potres 1906. i izmislio kalifornijski stil piva, danas poznat kao steam. Sredinom 60-tih su skoro bankrotirali. Tada ih je kupio Fritz Maytag, slijedeći savjet jednog barmena koji ga uvjerio da će za par tisuća dolara dobiti tvrtku koja mu može donijeti bogatstvo. Američka popularna piva u to su vrijeme bila vrlo blijeda, vodena i reska, bilo je najvažnije da budu što jeftinija. Maytag je, međutim, smatrao da Anchor može preživjeti samo ako bude radio dobra piva. Reorganizirao je cijelu proizvodnju, napravio nove recepture i tako je nastao kultni Anchor Steam. Uskoro su na listu dodali četiri nova piva kakva nije proizvodio nitko u Americi: dry-hopped Liberty Ale, Anchor Porter, Old Foghorn Barleywine Ale i Anchor Christmas Ale.

 

Pivovaru je u Potrero Hill preselila 1977. Negdje u to vrijeme postala je i profitabilna, pa je Anchor počeo utirati put revoluciji modernih craft piva. Maytag je pivovaru 2010. prodao Keithu Greggoru i Tonyju Fogliu, koji su tada rekli da je proizvodnja najboljeg mogućeg piva jedino što žele raditi do kraja života, i za buduće generacije. Odluka da Anchor sada prodaju Sapporu pokazuje da taj revolucionarni duh i nije bio tako jak. Za neke ljubitelje Anchor Steama, svijet kakav su poznavali prestao je postojati još kad je Maytag prodao pivovaru Greggoru i Fogliu, ali oni sada tvrde da prodaja Sapporu neće promijeniti ništa. “Ljudi krvare Anchor, vole ga strastveno”, rekao je Keith Greggor, “Ta strast zaslužna je za kvalitetu i uspjeh craft piva. Vrlo je važno održati taj osjećaj u pivovari. Sapporo to razumije i poštuje”.  Anchor Steam trenutno se distribuira u 20 zemalja. Vlasnici isprva nisu htjeli prodati sve, ali u pregovorima se ispostavilo da, žele li osigurati punu međunarodnu ekspanziju i sigurnu budućnost pivovare, Japancima moraju moraju prodati sve. Sapporov argument je da su i sami stoljetna kompanija poput Anchora i da razumiju važnost duha, vrijednosti i tradicije. Tvrde da će trajno zadržati proizvodnju u San Franciscu.

Predsjednik holdinga Masaki Oga u priopćenju je izjavio kako je Anchor inspirirao “novu generaciju pivara i ljubitelja piva u cijelom svijetu”. Zato su spremni investirati u pivovaru u a Potrero Hillu i proširiti proizvodnju, ali ne žele reći rokove ni iznose. Zahtijevali su i da vrijednost akvizicije ostane tajna. Pivovara trenutno radi na 55 do 60 posto kapaciteta. Nekoliko godina najavljivala je proširenje na Pier 48, ali nakon akvizicije većina upućenih vjeruje da je to isključeno. Prioritet je modernizacija proizvodnog sistema, posebno strojeva za točenje piva u limenke i automatizacije pakiranja. Udruženje američkih pivara, koje je nedavno uvelo posebnu oznaku za autentična craft piva neovisnih pivovara kako bi ih odvojila od lažnih industrijkih craftova, tvrdi da Anchoru nakon što postane Sapporova pivovara neće oduzeti oznaku jer je ipak riječ o povijesnoj pivovari. “Anchor je radio craft piva prije nego je uopće izmišljen taj izraz”, podsjetio je Greggor, “Rekao bih da je da smo više craft od svih današnjih craft piva. Iako se možda ne uklapamo u definicije nekih samoproglašenih organizacija, uvijek ćemo biti originalni i proizvodit ćemo autentično pivo u San Franciscu.”

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.