Kad je nešto tako trendi kao mikro-pržionice kave nije lako izmicati mainstreamu. Ruska prožionica Chernyi Black okrenula je leđa i otišla gdje iz te industrije nitko ne ide – na dark web. Jer njihova je kava tako crna, da se može reklamirato samo u najmračnijim zakucima interneta. Kava Moscow Black – “kava tako crna da je možete pronaći samo preko Tora” može se kupiti na cherniyx23pmfane.onion, web stranici kojoj se, kako slogan kaže, može pristupiti samo preko Tora. Domena .onion omogućava anonimnu kupnju iako prodaju sasvim legalnu kavu. To je, priča se, ujedno prva marketinška kampanja za neki legalni komercijalni proizvod na dark webu. Izmislio ju je ruski kolektiv Kooperativa Chernyi, a kava se prodaje u vrećicama na kojima piše “1,3,7-Trimethylpurine-2,6-dione” (kemijska formula za kafein). Stil prženja daje “kiselo citrusne note” i “dugi slatki finiš”. Suonivač Chernyja Artem Temirov za Adweek je objasnio ideju: “U Rusiji se kava općenito percipira kao opasno piće koje ne bi trebalo piti svaki dan. A mi volimo prevrtati stereotipe naglavačke.” Zato su kavu Rusima počeli proddavati kao “čudotvornu drogu prirode” na platformi za koju većina smatra da služi samo za prodaju droge.
Kava se plaća Bitcoinima i preko Qiwi sustava plaćanja a kad se transakcija obavi, kupac dobije koordinate na kojima će podići svoj “stash”. Direktor kolektiva za socijalne mreže Maksim Fedorov pojasnio je dilemu koju su imali oko brendiranja. “Kad smo uzeli u obzir specifičnosti ciljne publike za Black našli smo se pred teškim izazovom: morali smo privući pažnju trendsetera koji već imaju pristup velikoj količini zanimljivog sadržaja. Zato smo izabrali Tor. Ta je publika udomaćena u anonimnom trgovanju preko interneta. Znaju kako je tamo organiziran proces kupnje i što sve moraju poduzeti da dobiju što žele”.
Ironični video za Chernyi Black podsjeća na trailer ozloglašenog Silk Roada, a Black dosta uspješno reklamiraju i flyerima po moskovskim klubovima.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.