Bivši Noelov sous chef Jasmin Hajrula ovih je dana otvorio zadarsku ekspozituru svog rovinjskog street food brenda Fish House. Murterski Fiš Deliš ima već sedam restorana, uključujući jedan u New Jerseyu. Porečki Tunaholic radi na šest lokacija, uključujući Ljubljanu i Beograd.
Očito je da bi lanci restorana plave i pržene manje ribe mogli postati okosnica modernog hrvatskog street fooda. Takav je trend iznimno dobar, zbog niza razloga. Prvo, Jadran je more plavih riba: srdela čini oko dvije trećine ukupnog hrvatskog ulova morske ribe. Drugo, logično je da maritimna zemlja poput Hrvatske razvija restoranske lance morske hrane.
Treće, eventualno prerastanje sadašnjih lanaca u puno masovnije franšize može utjecati na poboljšanje prehrane mladih ljudi, koji su prirodno orijentirani prema street food formatima. I četvrto, riblji street food lanci mogu postati dio prepoznatljivog hrvatskog turističko gastronomskog trademarka.
Naravno, sadašnji hrvatski riblji street food brendovi trebali bi paziti na nekoliko bitnih elemenata. Prvi je kakva takva autentičnost: potpuno je besmislenlo da jadranski street food lokali pripremaju lososa, ribu koje nema u Jadranu i koja se u 90 posto slučajeva proizvodi ne baš zdravim praksama akvakulture. Hrvatski riblji street food lokali moraju se oslanjati na vrste riba koje žive u Jadranu. Druga potencijalna opasnost jest nesposobnost da se standardizira kvaliteta. Pojedine ekspoziture domaćih ribljih street food lanaca katkad isporučuju tek rubno jestivu hranu, što može opasno kompromitirati brend. Usprkos ovim većim i nizu manjih problema, poput lošeg izbora pića, širenje ribljih street food lanaca iznimno je dobra vijest za hrvatsku restoransku scenu.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.