Sutra, u subotu 20. travnja počinje 60. Venecijanski umjetnički bijenale. Ove godine bijenale će se održatip od naslovom “Stranieri Ovunque – Stranci posvuda.” Među desecima najavljenih performansa pažnju nam je privukao jedan koji temu tumači u gastronomskom ključu. Argetinski umjetnik Aaron Nachtailer, koji je na prošlom bijenalu izložio instalaciju Galla, 20-tak kvadrata plutajuće šume, ovoga puta uvodi pekarstvo u umjetnički proces i koristi kruh kao povijesni i kulturološki simbol granica i dijeljenja.
Nachtailer polazi od ideje da “kruh spaja, nadilazi materijalno i nema granica, nacionalnosti, spola ni politike. Povezuje ljude s njihovom prošlošću, njihovim precima i njihovim najdubljim uvjerenjima. Univerzalan je i transverzalan. Kruh je esencijalno dobro za čovjeka, ali i jedan od najsnažnijih simbola revolucije i opstanka.”
Popraćen objavom da “U Veneciji tijekom Bijenala jedemo kulturu” projekt je nazvan Herencia/Errancia (Naslijeđe) i realizirat će se među ostalim kroz performans, u kojem će se danas u Campo San Luca dijeliti više od 100 kilograma kruha čija kora podsjeća na koru drveta Kruh peče pekara Colussi, osnovana 1840. godine, danas jedna od rijetkih preživjelih u Veneciji, s najvećom krušnom peći u Italiji površine veće od 20 četvornih metara.
Herencia/Errancia dio je tijela projekta Nomad koji će se održati u Buenos Airesu u proljeće 2024. Nomad se sastoji od niza imerzivnih site i time specific instalacija temeljenih na prisutnosti prirodnog materijala, drva. Umjetnik istražuje različita stanja: živog stabla, debla, spaljenog drva do odsustva materije. “Cilj je“, objašnjava Nachtailer, “postići sklad s prirodom i prirodnu evoluciju sivjeta. Priroda kao središte svemira”.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.