Online recenzije nisu bezazlena stvar. Prije nekoliko sati objavili smo članak o britanskom chefu Mattu Powellu, kojega su godinama ucjenjivali za novac prijeteći da će na Googleu objavljivati negativne recenzije njegova resotrana Annwn koji ima Michelinovu zvjezdicu. Internetske recenzije restoranu mogu napraviti veliki biznis, ili ga ozbiljno ugroziti, ovisi kakve su.
Problem je u tome što većinu internetskih recenzija pišu nekompetentni autori. Uvijek je korisno pročitati dojmove gostiju restorana, ali argumentacija i kriteriji recenzija često su naprosto besmisleni. Drugi problem za restorane jest što njihove ocjene presudno utječu na rangiranje i vidljivost na internetskim platformama. To je plodno tlo za sve vrste manipulacija, ucjena i u konačnici dezinformiranje budućih gostiju. S tim na umu, u Americi je pokrenut start-up koji želi napraviti disrupciju u sistemu rangiranja i pretraživanja restorana na internetu. Zove se It’s Good i osmišljen je kao web platforma koja će omogućiti objavljivanje samo pozitivnih recenzija restorana. U čemu je stvar?
Kako vjerovati recenzijama restorana ako su samo pozitivne? Ideja osnivača je okupiti pouzdanu mrežu korisnika, koji će pisati vjerodostojne recenzije. It’s Good podrazumijeva svojevrsnu ekskluzivnost korisničke baze. Korisnici koji žele objavljivati recenzije morat će biti pozvani na platformu, pa će, zamišljaju njeni kreatori, ocjene pisati samo chefovi, gastro novinari, ljudi koji se razumiju u hranu i slično. Oni koji postanu korisnici moći će na It’s Goodu dijeliti preporuke i recenzije. Jedan od prvih investitora u platformu je glazbeni superstar John Legend, koji je s partnerom Mikeom Rosenthalom i razvio ideju tijekom pandemije.
Projekt su razvijali tiho, jer su htjeli usavršiti sistem prije nego počnu investicijske runde i kompromisi. It’s Good će imati i alate za rezervacije, pa će korisnici moći i zarađivati od provizija na rezervacije restorana koje su preporučili. Neće biti digitalnog oglašavanja niti drugih mogućnosti koje bi mogle potaknuti manipulacije ili toksično ponašanje. Tako da će, tvrde osnivači, njihova platforma s vremenom prirodno postati vjerodostojan, objektivan i stručan restoranski vodič.
E sad, ako uzmemo u obzir samo jedan fenomen na restoranskom tržištu, a to je sofisticirana influencersko-PR-ovska mreža koju su oko restorana razvili S.Pellegrino i World’s 50 Best Restaurants i drugi utjecajni izbori, ako tome dodamo slične sisteme koje su postavile velike restoranske grupe i veliki investitori u restorane, pojedinačne influencere i razne profesionalne digitalne kreatore sadržaja koji žive od pozitivnih recenzija da ne spominjemo, moramo se zapitati jesu li mediji možda nešto krivo prenijeli o konceptu Legendove platforme, ili John Legend i njegov partner nemaju blagog pojma o restoranskoj industriji. Ili su naprosto odlučili i oni nešto zaraditi na običnom skaliranju restoranskog PR-a. John Legend sigurno nešto zna o tome, njegova supruga Chrissy Teigen vrlo je uspješna američka gastro influencerica.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.