Prije godinu dana svi su zagrebački restorateri svjedočili neobičnom fenomenu. Gosti nisu pitali za cijene. Gosti su željeli što više izlaziti poslije lockdowna i trošiti novac koji su sačuvali tijekom pandemije. Što je, među ostalim uzrocima, potaknulo restorane da nastave dizati cijene pa su restorani i hoteli postali rekorderi hrvatske inflacije. Sada se, međutim, mnogošto promijenilo.
Restoranska je publika već pomalo iscrpljena i iziritirana cjelogodišnjom inflacijom. I oni koji imaju dovoljno novca ne žele ga nekontrolirano trošiti. Turisti također paze na troškove, jer su i oni ugroženi inflacijom i lošim ekonomskim prognozama na najvažnijim hrvatskim emitivnim tržištima poput Njemačke. Danas smo, u strogom centru Zagreba, uživo promatrali utjecaj cijena na posjećenost restorana. Oko pola dva otišli smo na ručak u jedan veoma dobar gastronomski bistro s preciznim kuhanjem i skoro odličnom vinskom kartom. U tom smo bistrou zatekli desetak ljudi.
Do pola tri u bistrou više nije bilo nikoga osim nas. Jedna gospođa u mornarskoj majici sjela je na terasu, zamolila meni, pažljivo ga pregledala, digla se i otišla. Cijene glavnih jela u bistrou u kojem smo zaista izvrsno ručali kreću se između 18 i 40 eura, a cijene predjela između 11 i 18 eura, ne računajući juhe koje su jeftine. Ove cijene nisu pretjerane za zagrebačke kriterije: slične su cijenama većine restorana u Teslinoj, glavnoj zagrebačkoj restoranskoj ulici.
Jeftini restoran kraj bistroa u kojem smo ručali bio je svo vrijeme prepun. Kad smo odlazili iz praznog bistroa, na terasi jeftinijeg restorana nije bilo ni jedne slobodne stolice, premda je u jeftinijem restoranu hrana blago rečeno dvojbena do prosječna. Ali cijene su bitno niže. Niz glavnih jela košta između osam i deset eura. Dakle, veoma dobar restoran s višim ali nipošto ekscentričnim cijenama danas je bio gotovo prazan, dok je posve prosječan restoran u istoj ulici u strogom centru Zagreba s dvostruko nižim cijenama bio doslovno prepun. Današnji prizor praznog i punog restorana ne mora, naravno označavati nikakav definitivni trend. Radi se naprosto o ilustrativnoj zabilješki utjecaja inflacije na restoranski biznis u Zagrebu.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.