Sommelier je drugo srce restorana. Prvo je, naravno, glavni chef. Sommelier definira vinsku politiku restorana, animira goste da piju dobra vina, objašnjava vina, u suradnji sa chefom oblikuje opcije wine pairinga i izravno pridonosi uspjehu restorana na dvije razine. Prvo, sommelier značajno utječe na financijske rezultate restorana; u restoranu s dobrom vinskom politikom, vino može biti profitabilnije od hrane.
Drugo, dugoročno još važnije, sommelier čini goste sretnima i zadovoljnima. Stručno, atraktivno i decentno posluživanje vrhunskih vina motivira goste da se vraćaju i da dolaze u restoran s ugodnim sjećanjima i veselim očekivanjima. Sommelier je neizostavni protagonist čarolije večernjeg izlaska u restoran i važan katalizator ugodnih restoranskih ručkova.
Sommelieri su, nažalost, u hrvatskoj restoranskoj industriji prilično zanemareni. Vrlo malo zagrebačkih restorana može se pohvaliti zaista kompetentnim sommelierima poput Ivana Juga u Noelu, Marka Rundeka u restoranu ManO2, Tihomira Purišića u Dubravkinom putu ili Marija Meštrovića u Kaiseru. Većina zagrebačkih i hrvatskih restorana zapravo nema sommeliere, što je dosta strašno.
Restorater Davor Bienenfeld i chef Vid Nikolić zajedno su stvorili Time, Izakayu, Torikayu, zaljubljenici su u azijsku kuhinju i strastveni poklonici ozbiljnog ugostiteljstva, u kojem sommelierski servis igra jednu od glavnih uloga.
Davor Bienenfeld kompetentan je poznavatelj domaćih, kao i klasičnih svjetskih vina. Bienenfeld je zapravo jedan od rijetkih Hrvata za koje pouzdano znamo da su probali Le Montrachet Romanée Contija. Davor i Vid uskoro, početkom 2024. godine, otvaraju novi restoran, u prostorima svojedobno legendarnog Hard Rock Cafea, u atriju Zagrebačkog kazališta mladih.
Hard Rock Cafe Alberta Papa bio je uvjerljivo najpopularnije zagrebačko društveno okupljalište u zadnjem desetljeću prošlog stoljeća, a vizija Bienenfelda i Nikolića je stvoriti potpuno drukčije mjesto u Zagrebu, restoran i bar jedinstvenog ambijenta, mjesto koje će pružiti vrhunski doživljaj.
Ambiciozan projekt s vizijom ujedno će biti gastronomski azijski restoran sa servisom i
ambijentom koji streme standardima Zume i Hakkasana iz njihovih najboljih godina. Takvom je restoranu neophodan zaista vrhunski sommelier. Stoga je Davor Bienenfeld odlučio raspisati javni natječaj za tri sommeliera koji će usko surađivati s kulinarskim timom te dodatno obogatiti
iskustvo gostiju kuriranjem izvanredne vinske karte i pružanjem personaliziranih preporuka
gostima.
Evo uvjeta.
Dva odabrana sommeliera biti će zaposlena u novom japanskom restoranu, a jedan u Izakayi uz visoko konkurentne plaće i strukturu bonusa te pravo na mjesečne napojnice i plaćene prekovremene sate. Važnijim od novca čine nam se profesionalne beneficije i mogućnost napredovanja, poput pohađanja tečaja za treći stupanj WSET-a, posjeta vodećim svjetskim vinskim sajmovima, redovitih tjednih degustacija s vinarima i distributerima, kao i poseban proračun za stručnu literaturu, ali i poseban proračun za kušanje teže dostupnih vina.
Kandidati trebaju imati naglašenu strast za praćenje trendova industrije uz razvoj ponude vina, a kandidat koji se pokaže najefikasnijim, u roku od šest do dvanaest mjeseci postat će vinski direktor restoranske grupe TasteMakers, što je iznimno značajno.
Sasvim malo hrvatskih restorana i hotela uspostavilo je položaj vinskog direktora. S druge strane, ne postoji ozbiljnija zapadna restoranska grupa koja nema vinskog direktora.
Bienenfeldov natječaj za sommeliere traje iduća tri mjeseca, a kandidati se mogu javiti na info@tastemakers.hr, mail adresu grupe.
Kult Plave Kamenice izvijestit će o pobjednicima ovog zaista jedinstvenog izbora, kojem je cilj unaprijediti restoranski vinski servis, ali i afirmirati sommelierski posao.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.