Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

STRATEŠKA OPASNOST ZA HRVATSKI TURIZAM Koktel u prosječnom hotelu u Novigradu košta više od koktela u najluksuznijem hotelu u Madridu

novigrad-bar

Hotel Maestral u Novigradu prosječna je konfekcija s četiriju zvjezdice. Dobre strana ovog golemog hotela jesu spa i wellness, koji vrijede pet zvjezdica, civilizirane kupaonice s dobrom kozmetikom, veliki televizori u sobama, ljubazno osoblje i David Skoko koji ondje već godinama organizira gastronomske večere.

Loše Maestralove strane nešto su uočljivije. Prvo, gost svaki dan na recepciji mora resetirati karticu za sobu, što još nikad nigdje nismo vidjeli i što je nepraktična besmislica. Drugo, pansionski gosti moraju večerati u dva turnusa: krilo A mora doći na večeru već u 18 sati, dok krilo B može početi jesti u pola osam. Ovo je više od besmislice.

Dosta je uvredljivo kad hotel tjera goste da usred ljeta, u pola šest odu s plaže ili bazena kako bi mogli večerati. Maestralovu pansionsku proceduru možemo nazvati težom eksploatacijom gostiju. Vlasnici Maestrala očito su u hotel ugurali previše soba, a za toliki broj gostiju ne postoji odgovarajuća restoranska infrastruktura.

Najskuplji koktel na bazenskom baru tog i takvog Maestralu, GT Royal, košta 16,5 eura. Edition je najluksuzniji moderni hotel u Madridu, velegradu koji spada među najpopularnije europske turističke i gastronomske destinacije.

Sobe u Editionu počnu s 495 eura, a cijene se penju do četveroznamenkastih brojki. U baru tog i takvog, raskošnog i briljantno dizajniranog Editiona punog bogatih gostiju, najskuplji koktel košta 16 eura, a većina između 12 i 14 eura. Uz koktele u Editionu dolaze i besplatni snackovi, kojih u Maestralu naravno nema. Dakle, Gin&Tonic u vrlo prosječnom hotelu u Novigradu može biti skuplji od najskupljeg koktela u jednom od najboljih hotela Madridu.

Ova anegdotalna anomalija simbolizira stratešku opasnost za hrvatski turizam: nekontrolirani rast cijena. Hrvatska još nije postala preskupa, o čemu svjedoče goleme gužve na moru. Međutim, Hrvatska više nije ni osobiti value for money. A ako se sadašnji trendovi hotelskog i ugostiteljskog rasta cijena nastave iduće godine, hrvatski će turizam, ne računajući Dubrovnik koji je cjenovno eksteritorijalan, postati financijski antipatičan.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.