Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Ovaj Žižekov ekspoze o antiplatonističkoj naravi Kinder jaja sto posto će vam razveseliti dan 

zizek-kinder-surprise-1

“Obožavam Žižeka,” napisala je jedna njegova sljedbenica na Instagramu, “Nikad ne znam govori li upravo nešto što će mi promijeniti poimanje života ili je samo zaboravio popiti lijekove.” Instagram profil @philosophyofexistence uglavnom posvećen biserima Slavoja Žižeka, jednog od najslavnijih filozofa današnjice poznatog posebno po povremeno genijalnim filozofskim analizama popkulturnih fenomena i kapitalističkog društva, objavio je njegov kratki, briljantni ekspoze o Kinder jajima.

Kinder Surprise je jedan od najuspješnijih konditorskih proizvoda svih vremena. Sredinom 1970-tih ga je izmislio ga je Michele Ferrero u suradnji s Williamom Saliceom, inspiriran talijanskom tradicijom poklanjanja čokoladnih jaja djeci za Uskrs. Ferrero je htio proizvesti slatkiš koji će djeci svakoga dana priuštiti novo iznenađenje. Tako su nastala Kinder jaja s igračkama, koja su već prve godine poslala megahit. Od 1974. Ferrero je u cijelom svijetu prodao više od 30 milijardi Kinder jaja. Žižek, međutim, smatra da nije riječ samo o sretnom poduzetničkom izumu, već da je Kinder Surprise postao fenomen zbog vrlo dubokih refleksa programiranih u dubini čovjekove prirode. Štoviše, Žižek smatra da Kinder jaja utjelovljuju jedan od osnovnih principa življenja.

“Kinder jaje. Prilično zapanjujuća roba. Iznenađenje ovog suvišnog objekta, uzrok vaše želje, ovdje je materijaliziran kao predmet koji ispunjava unutarnju prazninu čokoladnog jajeta. Cijela delikatna ravnoteža u Kinder jajetu je uspostavljena između dvije dimenzije: čokoladnog jajeta koje ste kupili i viška, vjerojatno proizvedenog u nekom kineskom gulagu, koji dobivate besplatno. Ja međutim ne smatram da je čokoladni okvir ovdje samo zato da vas usmjeri na dublje putovanje prema unutarnjem blagu, onome što Platon naziva Agalmom, onome što vas čini vrijednima, onome što robu čini poželjnom. Mislim da je obratno; da moramo stremiti višem cilju, zlatu u središtu objekta, upravo zato da bismo mogli uživati u površini,” objašnjava Žižek.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.