Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Šest trendova koji bi mogli obilježiti 2023. na hrvatskoj restoranskoj sceni

ikador-predjelo

Nakon gotovo rekordne 2022. godine u svim pogledima, treba se okrenuti novoj godini te pokušati predvidjeti faktore koji će biti ključni za nadolazeći period. Svakako se radi o vremenu promjena, poput uvođenja eura, koji zasad nezahvalno pada na teret ugostiteljima te uspostava Schengena, ali i potencijalno najzanimljivijem periodu u hrvatskoj povijesti. Evo naše liste predviđanja za 2023. godinu bez striktnog poretka: 

1. Stabilizacija cijena 

Cijene u uslužnim djelatnostima već neko vrijeme rastu da bi dosegle točku pucanja uvođenjem eura. Međutim, tijekom ove godine prema kretanju slobodnog tržišta trebala bi se dogoditi stabilizacija cijena, kao i određeno psihološko prihvaćanje nove valute. Oni ugostitelji i trgovci koji su besramno dignuli cijene za nekoliko desetaka postotnih poena, prije ili kasnije, morat će spustiti cijene ili jednostavno propasti. 

2. Jaka turistička sezona 

Uvođenjem eura i schengena, nestale su i zadnje prepreke u jačanju hrvatske industrije turizma. Većina naših gostiju dolazi iz eurozone i koristi se istom valutom te će još lakše moći uspoređivati cijene, što će restorane i hotele prisiliti na veću konkurentnost. Ulaskom u Schengen, također nestaju ogromne ljetne kolone na granicama, a zadnji korak u tome ostao je u uvođenju elektronskih vinjeta, po uzoru na Sloveniju, o čemu se ovih dana intenzivno raspravlja. 

3. Iskupljenje Michelina za prethodnu godinu

Želi li Hrvatska turistička zajednica da njezin projekt s Michelinom uspije moraju se dogoditi stanovite promjene u odnosu na prethodnu godinu. Kako bi Michelin bio imalo relevantan u hrvatskoj gastronomiji mora dodijeliti nekoliko novih zvjezdica restoranima koji ih uistinu zaslužuju, kao i oduzeti onima koji ih trenutno više ne zaslužuju. U suprotnom se više baš nitko neće obazirati na najpoznatiji francuski vodič. 

4. Sezonalnost namirnica, okretanje zero wasteu i značaj food costa 

Glavni pokreti u gastronomiji su inzistiranje na sezonskim namirnicama i zero wasteu, što trenutno u Hrvatskoj propagira tek nekolicina vodećih restorana. Krajnje je vrijeme da i restorani srednje klase uvedu ove principe. Jednako značajan će biti i food cost, upravo zbog kupovne moći restoranske publike. Food cost naravno ne podrazumijeva što nižu kvalitetu namirnica, već pametno balansiranje naplate kako gosti ne bi bili nezadovoljni prevelikom cijenom, a restoran ne ostvaruje profit. 

5. Afirmacija hotelskog fine dininga 

Hotelska industrija jedna je od rijetkih koja može podržati fine dining projekte. U Hrvatskoj je hotelski fine dining prilično jak što pokazuje činjenica da su prva dva mjesta na izboru za restoran godine Kulta Plave Kamenice otišla upravo u hotelske restorane. Za ovu godinu najavljuje se otvorenje dva fine dining restorana u Poreču, kao i novi projekt Ane Roš u hotelskom resortu u Savudriji. 

6. Vegetarijanski i veganski restorani, bistroi i jelovnici 

Sve više restorana nudi vegetarijanske jelovnike, a i sve je više specijaliziranih lokala za takvu vrstu prehrane. Činjenica kako je Tian am Meer pokraj Zadra, potpuno vegetarijanski restoran, jedan od najboljih restorana gdje smo jeli prošle godine, dovoljno govori kako će hrvatska vegetarijanska scena dobiti na konkurentnosti. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.