Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

Zagrebački restorateri: Nismo dizali cijene zbog prelaska na euro nego zbog visokih troškova

new-york-restoran

Jutros su nam se javila dva zagrebačka ugostitelja, vlasnik nekoliko veoma uspješnih restorana i menadžer jednog od najpopularnijih fusion lokala. I oni su 2. siječnja zaokružili cijene na gore, ali tvrde da to nema veze s prelaskom na euro.

“Želio bih da javnost, osobito naši gosti, znaju o čemu se ovdje radi. Prvo, moji restorani svake godine u siječnju dižu cijene. Mi uglavnom ne mijenjamo cijene tokom godine, ali ih u siječnju bar donekle prilagođavamo inflaciji. Drugo, cijela restoranska industrija prošle je godine doživjela eksploziju troškova. Sve do prije dva mjeseca cijene namirnica drastično su rasle. Sad se to smirilo, ali je činjenica da su neki najpopularniji sastojci 50 ili više posto skuplji nego lani u isto vrijeme. Lani u siječnju mogao sam nabaviti biftek za dvadesetak eura za kilogram, a od proljeća do jeseni nekoliko je puta poskupio i sad je drastično skuplji.

Nadalje, narasle su cijene enegije, i cijene radne snage. Kod mene se prosječna plaća osoblja u sali kreće oko tisuću eura, plus sva davanja. Ozbiljni restorani ne isplaćuju ništa na crno, ništa na ruke. Sve ide na račun, uz sve poreze koji se moraju platiti.

Dakle, troškovi u svim segmentima našeg posla, nabavi, radnoj snazi i energiji, drastično su porasli. Budući da profitna marža u hrvatskoj restoranskoj industriji varira između 5 i 15 posto, jasno je da s takvim rastom svih troškova ne možete raditi profitabilno ako ne dignete cijene. Ugostitelji žele pojasniti da bi cijene digli u siječnju i da nije bilo prelaska na euro. “Nipošto ne želim koristiti konverziju kao izgovor ili povod za dizanje cijena, ” ustvrdio je jedan naš sugovornik.

aqua-panna-sidebar

index

ulje-2021-naslovnica

aviation-gin

Zagrebački restorateri: Nismo dizali cijene zbog prelaska na euro nego zbog visokih troškova

by Kult Plave Kamenice time to read: 1 min