Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Četiri razloga zbog kojih bi turistička sezona 2023. morala biti bolja od 2022.

aerodrom

Pretkraj ovogodišnje turističke sezone često se spominjalo kako će naredna biti značajno zahtjevnija. Prije svega zato što će se na tržište vratiti svi naši mediteranski konkurenti, ali i stoga što hrvatska turistička industrija naprosto nije dovoljno dobra da bi iz godine u godinu mogla postizati rekordne rezultate ili se približavati rekordima. Obje ove premise i dalje stoje. No, zbog tri bitna nova faktora, zaključak je sasvim drukčiji. Sada smo, dapače, prilično uvjereni da Hrvatsku u 2023. godini čeka još bolja sezona od ovogodišnje Evo zašto.

Prvo, Hrvatska je ušla u Schengen, što znači da je prometno dostupnija, ali i psihološki privlačnija turistima iz Europske Unije, koji su naši najvažniji gosti. Drugo, pandemije, čini se, više nema. Prije točno godinu dana još su vrijedili djelomični lockdowni, ograničenja javnih okupljanja i obvezno nošenje maski; na ulazu na Fuliranje lanjskog ste Adventa morali pokazati potvrdu o cijepljenju. Danas u Europi više ne postoje nikakva ograničenja, Kina je upravo drastično ublažila politiku borbe protiv covida, a Svjetska zdravstvena organizacija najavila je da će u 2023. godini objaviti završetak pandemije.

Kraj pandemije znači da će se znatno više putovati. Na obnovi interkontinentalnog turizma najviše bi trebalo profitirati Dubrovnik kao aviodestinacija i Zagreb, koji je prije pandemije bio prepun turističkih grupa iz Azije. Treće, inflacija u većem dijelu Europe i u Sjedinjenim Državama počela se polako smirivati. Prije tri mjeseca govorilo se o neizbježnoj recesiji. Danas sve više političara, financijaša i ekonomskih analitičara smatra da će Europska Unija izbjeći recesiju.

Smirivanje inflacije i izbjegavanje recesije znače veću kupovnu moć, pa samim tim i veću turističku i ugostiteljsku potrošnju. Ovim faktorima valja dodati i četvrti, uvođenje eura; zahvaljujući uvođenju eura plaćanje u Hrvatskoj postaje jednostavnije i transparentnije, što bi nam također moralo dovesti još više stranih gostiju. Čini se, dakle, da bi predstojeća turistička sezona morala biti blizu senzacionalnoj. Što je najbolja moguća vijest ne samo za hotelijere, privatne iznajmljivače, ugostitelje na moru i Ministarstvo financija, nego i za prehrambenu industriju, vinsku industriju, dio IT industrije, kao i za kreativnu industriju. Turizam, definitivno, nije monokultura, nego generator razvoja raznih sektora ukupne nacionalne ekonomije.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.