Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

KAKO JE KIŠA UKRALA ADVENT Jedan poznati slovenski ugostitelj zabilježio je samo 200 eura dnevnog prometa

fuliranje-terasa

Prije otprilike tjedan dana jedan ugledni ugostitelj u Ljubljani nam je razočarano govorio kako je tog petka napravio ukupno 200 eura prometa zbog lošeg i kišnog vremena. S obzirom na cijene, to bi značilo da je tijekom cijelog dana poslužio tek desetak gostiju, što je dosta poražavajuće. Sami smo se uvjerili da čovjek govori istinu.

Zbog jake kiše bili smo među tek troje ili četvero ljudi koji su imali volje oblaziti kućice dok je pljusak potapao slovenski glavni grad. Ovog smo vikenda planirali istražiti riječki i opatijski Advent. Nažalost, zbog proloma oblaka na Kvarneru, riječkom i opatijskom Adventu nije se moglo baš najsigurnije pristupiti, niti je bilo tko imao volje stajati na kiši i čekati u redu za hranu i piće. Slično je bilo i prošli vikend. Danas, u subotu, kiša neumorno uništava i zagrebački Advent.

Ovdje prvo trba reći da je Advent počeo u znaku potrošačkog, ali i ugostiteljskog entuzijazma. Prve adventske subote 27. studenog navečer, na Esplanadinu terasu gotovo da se nije moglo ući, dok je Fuliranje na Strossu izgledalo euforično prepuno. Prošle je subote, uz laganu ali dosadnu kišu na Fooling Aroundu i Fuliranju bilo već znatno manje ljudi, dok bi ove subote svi posjetitelji zagrebačkog Adventa trebali dobiti specijalnu nagradu za otpornost na kišu.

Vlasnici Restača, jednog od gastronomski najzanimljivijih adventskih restorana, već danima gledaju u nebo, mobitele i televizijsku vremensku prognozu, kako bi doznali kad se može očekivati barem 24 sata suhog vremena: Restač, naime, planira peći vrhusku jadransku plavu tunu na otvorenoj vatri, i uz nju točiti biodinamička i organska hrvatska vina. Zvuči spektakularno, ali se nije dogodilo i ne zna se kad će se dogoditi. Prije par dana na Fuliranju ispred hotela Esplanade mogli smo čuti kako se svi nadaju dobrom vremenu.

Sasvim je sigurno kako ugostitelji koji su odlučili sudjelovati na Adventima priželjkuju dobro vrijeme da bi napokon mogli početi ozbiljno raditi. Adventske kućice na frekventnim i poznatim lokacijama veoma su skupe, radnu snagu nije lako pronaći, a troškovi nabave hrane i energije sve su viši. Ugostitelji dakle moraju vratiti svoju investiciju, a uz loše vrijeme to je gotovo nemoguće, pogotovo kad loše vrijeme dugo traje. Kiša i jaki vjetrovi jednostavno moraju biti uračunati u rizik koji su ugostitelji spremni prihvatiti, no nitko nije očekivao baš ovako neprijateljsko vrijeme.

Advent 2022. trebao bi biti jedan od najunosnijih za hrvatske ugostitelje i zbog Svjetskog prvenstva u Kataru. Pobjede hrvatske nogometne reprezentacije prirodno podižu potrošnju.

Ali, jedino u uvjetima u kojima je masovna potrošnja moguća. A uz današnje pljuskove baš i nije. Očito je da je kiša, zasad, ukrala Advent, što značajno financijski oštećuje sve ugostitelje koji su odlučili sudjelovati u adventskim programima: 200 eura dnevnog prometa čista je katastrofa. A pogled na smartphone ne daje puno razloga za optimizam.

Foto/Sandro Sklepić

aqua-panna-sidebar

index

ulje-2021-naslovnica

aviation-gin

KAKO JE KIŠA UKRALA ADVENT Jedan poznati slovenski ugostitelj zabilježio je samo 200 eura dnevnog prometa

by Kult Plave Kamenice time to read: 2 min