Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

U Institutu za burgere Mate Jankovića na Trešnjevci stvaraju se redovi. Burgeri su odlični, ali omjer cijene i veličine mogao bi im biti problem

U subotu predvečer u Institutu za burgere by Mate Janković u Ozaljskoj ulici na Trešnjevci ne da nije bilo mjesta za sjesti nego se nije imalo gdje ni stajati. Otvorili su prije nekoliko dana, još su u fazi soft openinga. Ali cijela terasa i bar bili su puni, ljudi su ispred vitrine stajali u redovima za narudžbe a ispred lokala stvarali su se novi redovi. Navala je bila tolika da su u Institutu prestali prodavati burgere za van.

“Zaustavili smo i dostavu preko Wolta,” rekao nam je par sati ranije osnivač i vlasnik Instituta Ivan Badžek, “Želimo se potpuno koncentrirati na goste u lokalu Ovdje nas radi ukupno radi šestero, a kao što vidite interes je od prvog dana velik.”

Institut za burgere by Mate Janković drugi je brend s kućica na zagrebačkim food festivalima koji je prerastao u restoranski biznis. Prvi je bio T&T koji se proslavio sa street sarmama a danas ima bistroe Market. “Sve je počelo još u Tomićevoj, kad sam zajedno s organizatorima Fuliranja razmišljao kako da poboljšamo ponudu hrane na Adventu. Znate kako je onda bilo, u cijelom gradu ste mogli dobiti samo iste kobasice istog brenda. Htjeli smo nešto više, a chefove nije bilo lako dovesti jer u to doba godine imaju previše posla u restoranima. Tako smo počeli neku vrstu projektne suradnje s Matom Jankovićem i napravili Institut za kobasice. Počeli smo sami raditi kobasice i ljudima ponudili drugačije, bolje umake i fermentacije. Otada neprekidno surađujemo,” priča Badžek.

Kao što je poznato,Institut za kobasice pokrenuo je cijeli novi trend. Već godinama na Fuliranju restorani i chefovi se natječu u gourmet kobasicama. S pokretanjem Zagreb Burger Festivala Badžek je suradnju s Jankovićem proširio i na burgere, s još većim uspjehom. “Institut za kobasice će ostati koncept samo za Advent. Kobasice su u Zagrebu doslovno mikrosezonska stvar, ne idu ni tijekom cijelih božićnih blagdana, sve se svede na par tjedana potražnje. O otvaranju fiksnog lokala razmišljali smo godinama, i nakon svega što smo o publici i tržištu naučili na kućicama, bilo nam je najlogičnije otvoriti burger bar,” kaže Badžek. Na prvom Zagreb Pizza festivalu nastupili su i kao Institut za pizze ali na tom će konceptu još raditi. Zasad je fokus na burgere i ponudu u burger baru na Trešnjevci, gdje planiraju redovno modificirati okuse i od iduće godine organizirati gostovanja chefova, mesara, blogera… ljudi relevantnih na sceni burgera.

Institut sve dodatke za burgere izrađuje sam, imaju svog mesara koji priprema meso po njihovim željama i stalnog dobavljača govedine. “Za nas ovo ima smisla samo ako možemo kontrolirati cijeli proces. Oko toga ne radimo kompromise.” Meso u Institutu je zaista ukusno. Oba burgera koja smo probali su subotu bila su izvrsni. Sočni, precizno pečeni i minimalno začinjeni, s izraženim okusom govedine, zapečeni na rubovima baš kako treba, bez previše dodataka, u dobrom pecivu. Problem su peciva. U subotu već oko pet popodne u Institutu više niste mogli dobiti klasični burger (klasični burgeri im čine većinu menija) jer oni dolaze u brioš pecivima kojih je nestalo. Tako da smo mogli izabrati između vegetarijanskog burgera i dva smasha. Odabrali smo, naravno, smash burgere.

Institut prodaje dva smash burgera u običnom pecivu, Onion Cheese i Bacon Cheese, svaki za 59 kuna. Onion Cheese dolazi s malo finog slatkog džema od crvenog luka i pancete, hrskavim prženi lukom, slasnim sirom s jalapenom i aromatičnim honey mustardom, jedan je od finijih burgera koje smo u Zagrebu pojeli u zadnje vrijeme. Bacon Cheese je nešto raskalašeniji i još sočniji, s tanko rezanim ljubičastim lukom, špekom i cheddar sirom s dosta umaka.

Institut ima dobar izbor uobičajenih bezalkoholnih pića, od pet piva na meniju četiri su craftovi, od Zmajskog Pale Alea do bezglutenskog, jedno je industrijsko i to Heineken. Uz burgere možete naručiti klasični pomfrit ili batat, sve to s kremom od parmezana ili vegansku verziju, odličnu, od pržene mrkve i pastrnjaka s krispi bučinim košticama i začinima. Na klasičnom meniju su još hitovi s kućica, Original, Peppers i Smokey BBQ i sočni panirani Chicken burger koji rade sami od svih pozicija piletine. Kvaliteta nije sporna. Jedino što bi Institut za burgere Mate Jankovića i Ivana Badžeka trebalo brinuti je kako će njihovi gosti, uglavnom mladi stanovnici Trešnjevke i obitelji, prihvatiti omjer cijene i veličine burgera. Ne zagovaramo da burgeri moraju biti veliki, naprotiv. Višegodišnja popularnost Burgeraja dokazala je da se i u Zagrebu burgeri prodaju kvalitetom a ne veličinom. Nadamo se da će isto reagirati i publika Instituta, jer burgeri su im stvarno dobri. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.